Илимдүүлөргө суроо
#121 08 Май 2013 - 17:48
Эмне үчүн биз "Оомин! " дейбиз? Бул эмне деген сөз? Котормосун же маанисин билген жан барбы? А "Оомин! " дебей койсо эмне болот? Мен мисалы көп колдонбойм. Өлгөн адамга куран окутулганда гана эл менен чогу "Оомин! " деп койгонум болбосо, ар бир дасторконкондон кийин эле "Оомин! " дей бербейм. Бул кылганым туурабы же туура эмеспи? Калган сөз жооптон жооптон кийин болсун.
#122 08 Май 2013 - 18:45
Jinn. (08 Май 2013 - 17:48) жазган:
Эмне үчүн биз "Оомин! " дейбиз? Бул эмне деген сөз? Котормосун же маанисин билген жан барбы? А "Оомин! " дебей койсо эмне болот? Мен мисалы көп колдонбойм. Өлгөн адамга куран окутулганда гана эл менен чогу "Оомин! " деп койгонум болбосо, ар бир дасторконкондон кийин эле "Оомин! " дей бербейм. Бул кылганым туурабы же туура эмеспи? Калган сөз жооптон жооптон кийин болсун.
"Оомин" деген соз "аамин" деген создун кыргызча варианты. :-) Анын мааниси "кабыл кыл" дегенди билдирет. Бул соз адатта бата кылып, каалоо тилектерибизди айткандан кийин, ушул тилектерибизди Жараткан кабыл кылсын деген мааниде айтылат. Эгер батаны башка адам кылган болсо деле анын жанындагы адамдар, бата кылган адамдын батасы кабыл болсун деген мааниде "оомин" же "аамин" деп айтышса боло берет.
#123 08 Май 2013 - 19:05
Daud (08 Май 2013 - 18:45) жазган:
А мага бирөөлөр "Оомин! " деген сөздүн которулушун "так ошондой" деп которуп берди. "Адамдар түшүнүп-түшүнбөйлө "Оомин" кылып келишкен,даагы деле кылып жатышат,кыла бермекчи... Мунун эч кандай касиеттүү сыры деле жок. "Оомин! " кылыш сөзсүз эмес! Кылбай койсоң деле бир жериң кемип калбайт,пайдасы да,зыяны да жок!" деп салды да. А баса "Кабыл кыл" деген сөз өзү деле айтылып жатпайбы? "Жаратканым жакшы тилектеримди, каалоолорумду кабыл кыл!" деп айтып бүтүрүп койсо деле болот да? Оомин (так ошондой) деген ашыкча эле болуп калатко?
#124 08 Май 2013 - 19:20
sasik (07 Май 2013 - 07:35) жазган:
Сурайын дегеним менин кесибим тагыраагы мен ушул кесип менен келечеке умтулам....Копчулугу айтышат бул куноо деп.Мен чач кесуучу (парикмахер) болуп иштейм.Аялдардын жана эркек кишилердин чачын кесемин.Бул тууралу намаз окуган илимдуу аялдар, эркектерден сурадым кээ бироосу куноо болот, Аллахка каршы иш кылып жатасын дешсе кээ бироосу сооп болот, сен аларды зордоп олтургузган жоксун да дешет.
Чындыгында эркек киши болобу аялбы чачын кесип буткондо рахматтарын айтышып баталарын беришет.
Бул суроону ата-энеме узаткам алар:Кызым сен акчаны ак эмгегин менен табасын, уурулук же сойкулук жолу менен тапкандар канча.Келечекте сени кыйналбасын деп окутканбыз дешет.Ойлоп карасам алардын созу туурадай бирок жай албаган жаным тынчыбадым. Урматтуу форумчулар ушул тууралуу билгендер болсо айта кетиниздер сураныч
Бул суроого жооп беруу учун алгач куноо деген эмне жана сооп деген эмне деген суроолорго жооп беруудон баштаган туура болотко деп турам.
Сооп-бул динибиз аткарууну милдеттуу кылган (м:намаз окуу, орозо кармоо, аялдардын хижаб кийуусу сыяктуу) же милдеттуу болбосо да Пайгамбарыбыз алейхи салам аткарып жургон (м: кийим кийгенде он тарабынан баштап кийуу, тамакты бисмилла деп жеп баштоо сыяктуу иштерди) же динибизде жакшы деп эсептелген нерселерди (м: коп суйлобоо, коп уктабоо сыяктуу иштерди) аткаруу же динибизде тыю салынган (арак ичуу, уурдоо сыяктуу иштерди) аткарбоо.
Куноо-бул динибиз милдеттуу кылган нерсени аткарбоо жана динибиз тыйган нерсени аткаруу. Пайгамбарыбыз алейхи салам аткарып жургон иштерди жана динибизде жакшы деп эсептелген нерселерди аткарбай кою куноо деп эсептелбейт. Бул жагынан караганда мусулмандарда куноо иштерге караганда сооптуу иштерди аткаруу мумкунчулугу коп.
Эми сиздин суроонузга келсек, динибизде аял киши чоочун эркектин, эркек киши чоочун аялдын кайсы бир жеринен кармоосуна тыю салынат. Мейли башы болсун, мейли колу болсун айырмасы жок. Демек, чоочун эркектердин чачын алуунуз куноо.
Эми аялдардын чачын алуу жонундо айтсак. Аялдар эки топко болунушот. 1) Мусулман аялдар. 2) мусулман эмес аялдар.
1. Мусулман аялдарына чачтарын далысына тушуп тургандан кыска кылып алдыруусуна тыю салынат. Демек чачтарын андан кыска алдырган мусулман аялдары куноокор болушат. Алар куноокор болсо анын мага кандай тиешеси бар дешиниз мумкун. Динибизде башка бироого куноо иште жардамдашууга да тыю салынат. Демек, алардын чачтарын кыска алуу менен сиз аларга куноо иш кылууга жардам берген болуп каласыз. А бул болсо куноо.
2. Мусулман эмес аялдардын чачтары менен биздин ишибиз жок. Алар оз билгендериндей кыла беришсин. Алардын чачтарын кырксаныз боло берет. Ал учун куноокор болбойсуз.
Демек, сиз куноокор болбош учун томондогудой шарттар аткарылышы керек:
1. Жалан аялдардын чачтарын кесишиниз керек.
2. Мусулман аялдардын чачтарын далысынан ашканын гана кыркышыныз керек.
#125 10 Май 2013 - 10:38


#126 10 Май 2013 - 11:57
Otradnoe94 (10 Май 2013 - 10:38) жазган:


Эгер ал адамдын омуру ичинде каза кылган намаздары бештен ашпаса,адегенде окубай каза болгон намазын окуйт.Омуру ичинде каза кылган намаздары бештен ашса,анда ал адамга намаз окуунун тартиби парз болбойт.Эч бир себепсиз бир намазды оз убагында окубай казага калтырса ото чон куноолу болот.Баамдат намазын тан сургондон баштап,кун чыкканга чейинки убакытта окулат.Кун чыга баштаган кезде намаз багымдатын окууга болбойт.Кун чыккандан кийин намаз багымдатын каза кылып окууга тийиш.Менин билгендерим ушул экен.
#127 10 Май 2013 - 13:04
Ал мени эшек деди, ооба дедим,
Менинда кемсинтууго жетет тилим!
Не кылам айкырышып, кыйкырышып,
Эшектигин мен анын билип туруп.
Байдылда Сарногоев
#128 10 Май 2013 - 15:24
Kg.lady (10 Май 2013 - 13:04) жазган:
Ооба жарай берет. Ар бир намаз учун даарат алыш шарт эмес. Жана сизге муздак суу менен эмес жылуу суу менен даарат алышты сунуштап кетем. Аллахым жасаган ибаадаттарынызды кабыл кылсын
#129 10 Май 2013 - 15:47
Otradnoe94 (10 Май 2013 - 10:38) жазган:


1. Бир адам М.Арстанбекке ушул суроону улам улам радиодон берип тажатып ийгенинен: "мага десениз кап кийип алыныз, авратыныз жабык болсо болду" дегенин угуп калып, расса кулдулемда. Кыскасы Авратыныз жабык болушу фарз.
2. Оз убагында окуганга аракет кылыныз. Жараткандан жалбарып дуа кылыныз: "Багымдатты оз убагында окутуунду суранам" деген сыяктуу кылып (оз созунуз менен эле) амалдарга бекем боло бериниз. Толук Аракет кылыныз оз убагында окушка. Эгер уктап калсаныз багымдаттын казасын окушунуз милдет.
3. Намаз календары боюнча окунуз эгер ошол календар сиздин регионго туура келсе. Эн жакшысы мечиттен намаз убактыларын кочуруп жазып алыныз. Же болбосо muftiyat.kg сайтынан намаз убактыларын так даана билсениз болот.
Аллахым окуган намаздарынызды, жасаган ибаадаттарынызды кемчиликсиз кылып кабыл кылсын
#130 10 Май 2013 - 18:06
teltaeb (10 Май 2013 - 15:24) жазган:

Ал мени эшек деди, ооба дедим,
Менинда кемсинтууго жетет тилим!
Не кылам айкырышып, кыйкырышып,
Эшектигин мен анын билип туруп.
Байдылда Сарногоев
#131 10 Май 2013 - 18:11
Otradnoe94 (10 Май 2013 - 10:38) жазган:


Бейишке багыт ислам деген сайттан сысылкасын алгам,кайсы региондо болсонор ошол жердин убактысына карап календар. берет.Кыш менен жайдын убактысы ар башка болуп туратго,кун эки минуттан жылыпдегендей. Ошого кундуго биреле убактагы саатка карап окуса туура келбей калат,бир жумадан кийин силер окуп жаткан убакта кун чакчайып чыгып калатго
Ал мени эшек деди, ооба дедим,
Менинда кемсинтууго жетет тилим!
Не кылам айкырышып, кыйкырышып,
Эшектигин мен анын билип туруп.
Байдылда Сарногоев
#132 11 Май 2013 - 00:32
Jinn. (08 Май 2013 - 19:05) жазган:
Так ошондой деп которулбайт. Ал эми оомин деп айтыш шарт эмес дегени туура эле. Соссуз айтышы керек деген корсотмо жок. Бирок айткан жакшы же анын ордуна кыргызча эле "кабыл кыл" деп айтса деле болот.
#133 11 Май 2013 - 00:46
Otradnoe94 (10 Май 2013 - 10:38) жазган:


Ва алейкум ассалаам!
1. Эгер шымдын устунон кенен юбка же койнок, айтоор денениздин формасы билинбей турган бир деме кийип алсаныз окусаныз болот. Бирок чыпташкан шым менен окуганга болбойт. Эгер башка жака барганда эч нерсе таппай калып жатсаныз анда сумканызга же пакетке кие турган бир деме салып алыныз.
2. Такыр окубай койсонуз деле барибир ошол намаздын казасын окуп беруунуз милдеттуу боло берет. Ошондуктан 4 гана убак окусамбы деген оюнуз туура болбой калат. Эгер уктап калган кундору, ойгонгондон кийин дароо багымдаттын казасын окуп жаткан болсонуз бул туура. Бирок сиз турган убакта кун чыгып келе жаткан болсо анда кун бир аз которулгонго чейин окубай куто турушунуз керек болот.
3. Багымдаттын убагы кун чыкканга чейин. Эгер кундун нуру кайсы бир жерге (мисалы тоого) тийген болсо кун чыккан болуп эсептелет. Ал нурдун сиздин уйунузго тийиши шарт эмес. Ал эми календардагы сиз айтып жаткан убакыт багымдат намазынын кируу убактысы. Ошол убактан баштап, кун чыкканга чейин багымдат намазын окусаныз боло берет. Бирок ал убакыттан эрте окуганга болбойт. Аллах Таала намаздарынызды кабыл кылган болсун!
#134 11 Май 2013 - 02:56
#136 14 Май 2013 - 22:17
#137 14 Май 2013 - 22:36
chipolino_22 (14 Май 2013 - 22:17) жазган:
Мага маалым болгон бир хадис маанисине ылайык, кутуруп кеткен, адамдарга кол салган дегеле адамдарга зыян келтире турган гана иттер жөнүндө сөз болот, себеби адамдар андай иттерден зыян чекпеш үчүн, ал эми иттин баарын өлтүрүү боюнча сөз жок.
#138 14 Май 2013 - 23:44
chipolino_22 (14 Май 2013 - 22:17) жазган:
Уаалейкум ассалам уа рахматуллахи уа баракатуху , кечирип койунуз, сиздин суроонузга жооп берүүгө шашып жатып фарзды аткарбай калыптырмын
#139 15 Май 2013 - 01:13
Daud (11 Май 2013 - 00:32) жазган:
Рахмат,Daud.

#140 15 Май 2013 - 08:22
kg_salim (11 Май 2013 - 02:56) жазган:
Ва алейкум ассалаам. Молдолор эки турдуу жооп берип жатса, форумчулардын создору чечуучу боло албайтко. Ошондуктан сиз кимди эн илимдуу деп эсептесениз ошол адамдан сураганыныз жакшы.
Жеке мен кепка кийсе болот деп эле билем.