Илимдүүлөргө суроо
#401 04 Октябрь 2013 - 22:31
Абдуллах ибн Масуд разияллоху анхудан
риваят кылынат:
«Пайгамбар саллаллоху алайхи вассалам:
«Бизден бир нерсени угуп, аны дал уккандай
кылып жеткизген адамды Аллах жалгасын.
Кээ бир жеткизилген адам угуучудан коро андочураак», деди».
Термизий жана Абу Давуд риваят кылышкан.
Тушундуруу: Пайгамбарыбыз саллаллоху
алайхи вассалам, озунон угулган илимди,
дал эле уккандай кылып башкаларга
жеткизишке, чакырык кылууда жана артынан ана ошол жеткизуу аркылуу келе
турган пайдалардан бирин эстетип коюда.
Уккандар кандай укса, ошондой кылып
жеткизип койсо, ошол жеткизилген адамдар
ичинен ошол нерсени озу уккан адамдардан
да, теренирээк тушуно турган кишилер жетишип чыгуусуна башарат кылууда.
Ошол учун да сахабалар Пайгамбарыбыз
саллаллоху алайхи вассаламдан кандай укса
ошондой риваят кылган. Риваятта эч
нерсесин озгортушпогон. Эгер кээ бир
тушундуруу учун айтылган кошумча соз же аракеттер болсо, аларды озунчо айтып,
кошумча экенин билдирип коюшкан. Кээ бир
создорду анык уга албаган болсо, аны да
айкындап койгон. Бул нерсе сахабалардан
кийинки табеиндерге да откон. Ошондой
кылып, бул нерсе урпактан-урпакка отуп, китептерге жазылып бизге жетип келген.
Пайгамбар саллаллоху алайхи вассалам
озунон бир нерсени угуп, дал уккандай
кылып башкаларга жеткизген адамды «Аллах
жалгасын» деп дуба кылууда. Башкача
айтканда анын жузун жарык корунушун кооз кылсын, демекте. Бул создор эки
дуйнобузго тен тийиштуу. Мусулмандар
Пайгамбар саллаллоху алайхи вассаламдын
хадистерин оозунан чыккандай кылып,
урпактан-урпака жеткизип келе жатканы
ошол себептен. Пайгамбарыбыз саллаллоху алайхи
вассаламдан уккан нерсени дал уккандай
кылып жеткизуу, ото жоопкерчилуктуу
нерсе. Себеби Пайгамбарыбыздан уккан
нерсе Куран аяттары же хадис болот.
Курандын ар бир тамгасын, чекитин озгортуу ото чон куноо экендиги барына
маалым. Себеби ал илахий эреже, анын созу
да керемет. Эгер Курандын бир чекити
бузулса, илахий эреже бузулат, андан
чыгарылган окум озгорот, анын кереметине
кемчилик жетет. Пайгамбар саллаллоху алайхи вассаламдан
угулган экинчи нерсе болсо хадис. Хадис
Ислам шариятынын Курандан кийинки
экинчи озогу. Куран Аллахтын созу болсо,
хадис мааниси Аллахтыкы, созу Расулуллох
саллаллоху алайхи вассаламдыкы. Дал эле Кураны Карим сыяктуу хадиси шарифтен да,
шарият окумдору чыгарылат. Эгер хадистин
бир тамгасы озгоруп калса, айтылгандарга
кемчилик жетип калуусу турган соз.
Экинчиден, хадистерден ото кен маанилер,
кээ учурда болсо кийинчерээк учрай турган маанилер да чыгат. Эгер хадис угулгандай
риваят кылынбаса, угуучу адам озу
тушунгон маанини риваят кылса, анда да
кемчилик жетет. Пайгамбарыбыз саллаллоху
алайхи вассаламдын «Кээ бир жеткизилген
адам, угуучудан коро андочураак», дегендигинин даанышмандыгы да ушунда!
Бир хадисти уккан сахаба, аны оз заманына
жана чойро-коомуна ылайык тушунсо,
кийин жеткизилген адам оз заманы жана
чойро-коомуна, турмуштун озгоруулору,
илимий жетишкендиктер негизинде кенирирээк тушунуусу мумкун.
Айрыкча азыркы кунубузго келип, бул нерсе
ото ачык корунуудо. Ошол учун, хадиси
шарифтердеги сыр-кереметтерди изилдоо
боюнча озунчо илимий текшеруу жана
татаал изилдоо борбордору да тузулгон. Ошол нерсе менен бирге, Пайгамбарыбыз
саллаллоху алайхи вассаламдын хадистери
ошол убак, ошол заман, ошол жамаатта
болбогон нерселер менен бирге эле,
келечекте боло турган нерселер да келген.
Бул нерсе да хадистерди кандай угулган болсо, ошондой риваят кылууну талап
кылат.
риваят кылынат:
«Пайгамбар саллаллоху алайхи вассалам:
«Бизден бир нерсени угуп, аны дал уккандай
кылып жеткизген адамды Аллах жалгасын.
Кээ бир жеткизилген адам угуучудан коро андочураак», деди».
Термизий жана Абу Давуд риваят кылышкан.
Тушундуруу: Пайгамбарыбыз саллаллоху
алайхи вассалам, озунон угулган илимди,
дал эле уккандай кылып башкаларга
жеткизишке, чакырык кылууда жана артынан ана ошол жеткизуу аркылуу келе
турган пайдалардан бирин эстетип коюда.
Уккандар кандай укса, ошондой кылып
жеткизип койсо, ошол жеткизилген адамдар
ичинен ошол нерсени озу уккан адамдардан
да, теренирээк тушуно турган кишилер жетишип чыгуусуна башарат кылууда.
Ошол учун да сахабалар Пайгамбарыбыз
саллаллоху алайхи вассаламдан кандай укса
ошондой риваят кылган. Риваятта эч
нерсесин озгортушпогон. Эгер кээ бир
тушундуруу учун айтылган кошумча соз же аракеттер болсо, аларды озунчо айтып,
кошумча экенин билдирип коюшкан. Кээ бир
создорду анык уга албаган болсо, аны да
айкындап койгон. Бул нерсе сахабалардан
кийинки табеиндерге да откон. Ошондой
кылып, бул нерсе урпактан-урпакка отуп, китептерге жазылып бизге жетип келген.
Пайгамбар саллаллоху алайхи вассалам
озунон бир нерсени угуп, дал уккандай
кылып башкаларга жеткизген адамды «Аллах
жалгасын» деп дуба кылууда. Башкача
айтканда анын жузун жарык корунушун кооз кылсын, демекте. Бул создор эки
дуйнобузго тен тийиштуу. Мусулмандар
Пайгамбар саллаллоху алайхи вассаламдын
хадистерин оозунан чыккандай кылып,
урпактан-урпака жеткизип келе жатканы
ошол себептен. Пайгамбарыбыз саллаллоху алайхи
вассаламдан уккан нерсени дал уккандай
кылып жеткизуу, ото жоопкерчилуктуу
нерсе. Себеби Пайгамбарыбыздан уккан
нерсе Куран аяттары же хадис болот.
Курандын ар бир тамгасын, чекитин озгортуу ото чон куноо экендиги барына
маалым. Себеби ал илахий эреже, анын созу
да керемет. Эгер Курандын бир чекити
бузулса, илахий эреже бузулат, андан
чыгарылган окум озгорот, анын кереметине
кемчилик жетет. Пайгамбар саллаллоху алайхи вассаламдан
угулган экинчи нерсе болсо хадис. Хадис
Ислам шариятынын Курандан кийинки
экинчи озогу. Куран Аллахтын созу болсо,
хадис мааниси Аллахтыкы, созу Расулуллох
саллаллоху алайхи вассаламдыкы. Дал эле Кураны Карим сыяктуу хадиси шарифтен да,
шарият окумдору чыгарылат. Эгер хадистин
бир тамгасы озгоруп калса, айтылгандарга
кемчилик жетип калуусу турган соз.
Экинчиден, хадистерден ото кен маанилер,
кээ учурда болсо кийинчерээк учрай турган маанилер да чыгат. Эгер хадис угулгандай
риваят кылынбаса, угуучу адам озу
тушунгон маанини риваят кылса, анда да
кемчилик жетет. Пайгамбарыбыз саллаллоху
алайхи вассаламдын «Кээ бир жеткизилген
адам, угуучудан коро андочураак», дегендигинин даанышмандыгы да ушунда!
Бир хадисти уккан сахаба, аны оз заманына
жана чойро-коомуна ылайык тушунсо,
кийин жеткизилген адам оз заманы жана
чойро-коомуна, турмуштун озгоруулору,
илимий жетишкендиктер негизинде кенирирээк тушунуусу мумкун.
Айрыкча азыркы кунубузго келип, бул нерсе
ото ачык корунуудо. Ошол учун, хадиси
шарифтердеги сыр-кереметтерди изилдоо
боюнча озунчо илимий текшеруу жана
татаал изилдоо борбордору да тузулгон. Ошол нерсе менен бирге, Пайгамбарыбыз
саллаллоху алайхи вассаламдын хадистери
ошол убак, ошол заман, ошол жамаатта
болбогон нерселер менен бирге эле,
келечекте боло турган нерселер да келген.
Бул нерсе да хадистерди кандай угулган болсо, ошондой риваят кылууну талап
кылат.
Баарыңарга ьIůณан тынчтык, бекем ден соолук, эки дүйнөлүк бактылуулук каалайณ!
#402 12 Октябрь 2013 - 16:06
milena95 (29 Сентябрь 2013 - 19:26) жазган:
Пайгамбарыбыз Мухаммад (сав) атасы Хишам уруусунан чыккан Абдумутталибдин уулу Абдуллах,ал эми энеси Зухра уруусунан Вахбинин кызы Амина болгон.
Атасы Шам шаарына соода-сатык менен барып,кайтарда Мадина шаарында ооруп Пайгамбарыбыздын (сав) төрөлүшүнөн эки ай мурун оо дуйнө салган.
Ошол кут даарыган бала аба-ырайына байланыштуу жана араб элинин салт-санаасы боюнча төрт жашына чейин сүт энеси бактылуу аял Халиманын колунда өскөн.Алты жашка толгондо энеси Азирети Амина атасынын күнү Умму Айманды ээрчитип," Жаратылыш нурун"(Пайгамбарыбызды (сав)) атасы Азирети Абдулланын мүрзөсүн зыярат этүү үчүн Мадина шаарына алып барат.Ошол сапарда Азирети Амина ооруп калат да,Абва айылында кайтыш болуп,ошол жерге коюлат.Ошентип "Жаратылыш нуру" энесинен да айрылып,жетим калгандан кийин Умму Айман менен бирге Мекке шаарына келишет.
Атасы Шам шаарына соода-сатык менен барып,кайтарда Мадина шаарында ооруп Пайгамбарыбыздын (сав) төрөлүшүнөн эки ай мурун оо дуйнө салган.
Ошол кут даарыган бала аба-ырайына байланыштуу жана араб элинин салт-санаасы боюнча төрт жашына чейин сүт энеси бактылуу аял Халиманын колунда өскөн.Алты жашка толгондо энеси Азирети Амина атасынын күнү Умму Айманды ээрчитип," Жаратылыш нурун"(Пайгамбарыбызды (сав)) атасы Азирети Абдулланын мүрзөсүн зыярат этүү үчүн Мадина шаарына алып барат.Ошол сапарда Азирети Амина ооруп калат да,Абва айылында кайтыш болуп,ошол жерге коюлат.Ошентип "Жаратылыш нуру" энесинен да айрылып,жетим калгандан кийин Умму Айман менен бирге Мекке шаарына келишет.
Аллах раазы болсун.Мухаммед(САВ)га тарбия берүүдө Барака аттуу кызматчынын да орду чоң
#403 14 Октябрь 2013 - 14:53
Менде да бир суроо бар да.
Мусулман адамга козу ачыкка барууга тыюу салынат дейт, анда "жылдыз толгого" кандай карайт ислам?
Мусулман адамга козу ачыкка барууга тыюу салынат дейт, анда "жылдыз толгого" кандай карайт ислам?
#404 14 Октябрь 2013 - 15:35
#405 14 Октябрь 2013 - 15:38
nurai92 (14 Октябрь 2013 - 14:53) жазган:
Менде да бир суроо бар да.
Мусулман адамга козу ачыкка барууга тыюу салынат дейт, анда "жылдыз толгого" кандай карайт ислам?
Мусулман адамга козу ачыкка барууга тыюу салынат дейт, анда "жылдыз толгого" кандай карайт ислам?
Ассаляму алейкум. Жылдыз толго да Исламда ширк(Аллахка шерик кошуу) болуп эсептелет. Озубуз деле логикалык жактан ойлоп корсок,чындыкка коошпогон нерселер айтылат. М,астротолгодо бийкеч жылдызы бир жакка барат,машинаны абайлап айдашы к.к деген сыяктуу жазышат. Эми карасаныз,бул кунумдук турмуштагы болуп эле жургон иштер,бирок, бардык эле бийкеч жылдызындагылар машина айдап журбойт. Бир жакка барат дегенге ишенели десек,баспай ооруп жаткандар кандай болуп калат? Аллахка ширк келтиргенден алыс бололу туугандар.
#406 14 Октябрь 2013 - 18:32
#407 15 Октябрь 2013 - 13:54
Жообунуздарга чон рахмат.
Бирок, мен билгенден "супер инфо" гезити да исламга каршы эч нерсе жазбайт, а гороскопту ар санынан корууго болот. Ошого боло берет окшойт деп ойлоп журупмун.
Бирок, мен билгенден "супер инфо" гезити да исламга каршы эч нерсе жазбайт, а гороскопту ар санынан корууго болот. Ошого боло берет окшойт деп ойлоп журупмун.
#408 15 Октябрь 2013 - 22:20
#409 15 Октябрь 2013 - 22:27
#410 21 Октябрь 2013 - 15:03
Саждаи сахв тууралуу кененирээк жазып бериниздерчи сураныч...
Алдын ала рахмат.
Алдын ала рахмат.
В каждой шутке есть доля правды...
#411 23 Октябрь 2013 - 08:54
Sweet-Lika (21 Октябрь 2013 - 15:03) жазган:
Саждаи сахв тууралуу кененирээк жазып бериниздерчи сураныч...
Алдын ала рахмат.
Алдын ала рахмат.
Ассаляму алейкум. ”Сахви” созу ”унутуу” деп которулат.Унутуунун себебинен кээде намаз азайтуу же кобойтуу менен кемчиликтуу болот.Кээ бир кемчиликтерди толтуруу учун эки сажда кылынат,аны ”сажда сахви” дейт. Сажда сахвини кандай кылуу керек?ЖООП:Акыркы каадада Аттахиййатты окугандан кийин онго салам берип такбир айтуу м.н сажда кылат.Саждада 3 жолу тасбих окуп,анан башты которуп тик олтуруу керек. Кийин кайтадан такбир айтып экинчи сажданы кылат.Андан кийин такбир айтып башын которуп отурат жана кайрадан Аттахиййат окулат.Аны менен бирге салават жана дуа окуп,эки жагына салам берет. Сажда сахви бардык намаздарда ваажип,б.а окуму бирдей.
#412 26 Октябрь 2013 - 12:08
Менин суроом томондогудой:
Намаз Аллах тарабынан милдеттендирилген болсо, аны окуп жатып биз куноолорубуздун кечирилишин сурайт экенбиз. Анан салаватта Ибрахимге жана анын урпактарына сый мээрим корсотконундой, Мухаммедке жана анын урпактарына сый мээрим того кор делинет экен? Неге? Мухаммед пайгамбар озу дагы салаватты ушинтип окуганбы?
Намаз Аллах тарабынан милдеттендирилген болсо, аны окуп жатып биз куноолорубуздун кечирилишин сурайт экенбиз. Анан салаватта Ибрахимге жана анын урпактарына сый мээрим корсотконундой, Мухаммедке жана анын урпактарына сый мээрим того кор делинет экен? Неге? Мухаммед пайгамбар озу дагы салаватты ушинтип окуганбы?
#413 26 Октябрь 2013 - 12:15
#414 26 Октябрь 2013 - 12:41
#415 26 Октябрь 2013 - 13:40
#416 26 Октябрь 2013 - 17:18
Nur_meerim (26 Октябрь 2013 - 12:08) жазган:
Менин суроом томондогудой:
Намаз Аллах тарабынан милдеттендирилген болсо, аны окуп жатып биз куноолорубуздун кечирилишин сурайт экенбиз. Анан салаватта Ибрахимге жана анын урпактарына сый мээрим корсотконундой, Мухаммедке жана анын урпактарына сый мээрим того кор делинет экен? Неге? Мухаммед пайгамбар озу дагы салаватты ушинтип окуганбы?
Намаз Аллах тарабынан милдеттендирилген болсо, аны окуп жатып биз куноолорубуздун кечирилишин сурайт экенбиз. Анан салаватта Ибрахимге жана анын урпактарына сый мээрим корсотконундой, Мухаммедке жана анын урпактарына сый мээрим того кор делинет экен? Неге? Мухаммед пайгамбар озу дагы салаватты ушинтип окуганбы?
Жаныдан намаз уйронуп жатканда ушул суроону мен да бергем.Ооба, пайгамбарыбыз Мухаммад (с.а.в) да окуган экен,анткени ал озунон мурда келген пайгамбарларга салават айтканы экен. Мага ушундай тушундуруп берген. Дагы билгендер болсо,толуктап коюнуздар.
#417 27 Октябрь 2013 - 19:46
Aisulushka_muslima (23 Октябрь 2013 - 08:54) жазган:
Ассаляму алейкум. ”Сахви” созу ”унутуу” деп которулат.Унутуунун себебинен кээде намаз азайтуу же кобойтуу менен кемчиликтуу болот.Кээ бир кемчиликтерди толтуруу учун эки сажда кылынат,аны ”сажда сахви” дейт. Сажда сахвини кандай кылуу керек?ЖООП:Акыркы каадада Аттахиййатты окугандан кийин онго салам берип такбир айтуу м.н сажда кылат.Саждада 3 жолу тасбих окуп,анан башты которуп тик олтуруу керек. Кийин кайтадан такбир айтып экинчи сажданы кылат.Андан кийин такбир айтып башын которуп отурат жана кайрадан Аттахиййат окулат.Аны менен бирге салават жана дуа окуп,эки жагына салам берет. Сажда сахви бардык намаздарда ваажип,б.а окуму бирдей.
Уа алейкум ассалям!
Аллах раазы болсун!
В каждой шутке есть доля правды...
#418 29 Октябрь 2013 - 23:15
Ассолому алейкум. Даут таксыр сизге бир суроом бар, малдын соокторун эттерин жеп буткондон кийин отко салып орттоп жиберсе куноо болбойбу, мусорго таштап убал кылгыча дейим да жаман ойумда алдын ала рахмат.
#419 30 Октябрь 2013 - 03:06
менин да бир суроом бар эле мындай деп угуп калам кееде аравияда кыздарды бир кундук нике он кундук уч кундук нике деп сатып алышат экен ушундай барбы же бул соз жалганбы бир кундук нике да болобу
#420 31 Октябрь 2013 - 10:09
Кыз бул эркектерге оюнчук эмес он же 20 кундук нике кылгыдай.
Сажда сахваны суннот амалдарду унутуп калса ошондо болот эгер намаздын парзын унутуп калса мисалы кыраат руку же сажда анда намаз бузулат.
Сажда сахваны суннот амалдарду унутуп калса ошондо болот эгер намаздын парзын унутуп калса мисалы кыраат руку же сажда анда намаз бузулат.
Жараткан Аллахка чексиз Мактоолор болсун!!!!!