Илимдүүлөргө суроо
#3321 31 Май 2015 - 23:12
Орозо адам эч нерсе жебейт, ичпейт туурабы ошондо шилекейиңди да жутканга болбойбу? Бир молдо эмес киши айтты эле да шилекейин жутса болбоойт депчи
#3322 31 Май 2015 - 23:16
Patriot...kg (31 Май 2015 - 23:12) жазган:
Орозо адам эч нерсе жебейт, ичпейт туурабы ошондо шилекейиңди да жутканга болбойбу? Бир молдо эмес киши айтты эле да шилекейин жутса болбоойт депчи
КУДАЙ буюрса 17 си же 18 си башталып калат же айдын тутулушу кечигип кетеби ошол кунго жете береличи иним. Эгер шилекейинди оозунан чыгарбай туруп жутсан эч нерсе болбойт, бирок оозунан чыгарымыш болуп же чыгарып туруп анан жутуп жиберсен орозон бузулат.
Иним тутайын деген ниетин барбы, тутканга аракет кыл э.
Билдирүүнү түзөткөн: eldar96: 31 Май 2015 - 23:17
*************************************
#3323 31 Май 2015 - 23:23
Ошол убакта иш кычап калат анан ачкалыктан өлүп калбайын. Өзү да өтө эле арыкмын
#3324 01 Июнь 2015 - 04:31
Patriot...kg (31 Май 2015 - 23:23) жазган:
Ошол убакта иш кычап калат анан ачкалыктан өлүп калбайын. Өзү да өтө эле арыкмын
Жок олбойсун иним ниет менен тутсан семирип алышын ажеб эмес.
Адам бир жыл бою тамак аш ичип жейт, ошондо бир жыл бою адам организми бир ишканага окшоп тынбай иштеп турат.
Аллах насип кылып туткан орозобуз бир ай ичи бут денедеги ашыкча нерселерди сыртка чыгарып , ал эми жыйналган витаминдерди ишке салат экен.
Бул медициналык пайдалуу жактарынын айтылышы , ал эми орозо кармагандардын сооптору бир кана Аллактын озунун казынасынан болору айтылган.
Билдирүүнү түзөткөн: Meruet84: 01 Июнь 2015 - 04:35
#3325 01 Июнь 2015 - 06:06
#3328 01 Июнь 2015 - 10:59
medina. (01 Июнь 2015 - 06:06) жазган:
Мен илимдуу эмесмин. Бирок айтып коюш керек. Ал кунду чектеп албаш керек башкача айтканда суннот же фарз деп. Андай эмес ким ибадат кылгысы келсе ар куну кыла берсин ага эч ким тоскоолдук кылбайт. Анан ушул куну 100рекет намаз окуп жана башка ибадаттарды кылып калган куну жон эле жургон болбой калат. Ошондуктан мусулман ар куну ибадат менен алек болгон жакшы ар куну дубалар кабыл болот эгер чын журоктон кылса. Демек мусулмандын ибадаты бир кун менен чектелбейт экен. Тушунуктуу болду болуш керек а?!
Ошон учун кадыр тун кечесин да бир тунго белгилеп койгон эмес. Себеби мусулман ошол эле куну ибадатта болуп калган кунун таштап койбосун дегени болот.
Мусулман ар дайым жараткан зат Аллахга сыйынып ибадатта болот,ал кандай гана акыбалда болбосун.
#3329 01 Июнь 2015 - 16:13
#3330 01 Июнь 2015 - 18:07
Meruet84 (31 Май 2015 - 21:01) жазган:
Аз да болсо билгеними жаза кетейин.Эгер туура эмес болсо ондоп коёсуздар деген умутто.
Азыр Аллахтын улуу айларынын бири болгон Шаабан айы .Шаабан айында орозо коп тутулуусу керек.Себеби мурунку ай Ражаб айы -, уроон таштоо айы , Шаабан айы сугаруу айы, ал эми Рамазан айы тушумдуу жыйноо айы болуп , уроон экпеген адам кантип тушум алуусу жана ал убакта окунуп калуусу айтылган.
Шаабан айында улуу Баарат кечеси бар , бул кечеде жуз рекет окулат.Бул кечээнин пазилет берекесин эч ким санап буто албайт.Жараткан Аллах бул кечээде коптогон инсандардын куноосун кечирет.Бул улуу кечээде кийинки Баарат кечесине чейинки каза боло турган инсандардын тизмесин жазат Азреил периште.Арада канча бир инсандар бул тизмеге киргенинен кабары болбой калаары айтылган.
Аллахым Баарат кечээсинин Ракмат, Берекет, ,Эсепсиз Даражаларынан баарыбызга насип кылып ушул убакка чейинки кетирген куноолорубузду , сезбей жасаган куноолорубузду кечирсин.Омиийин.
19/20-майда ай жаңырып мусулман календарынын сегизинчи айы - Шаабан башталууда.
Бул айда Пайгамбарыбыз ﷺ көп напил орозо тутчу экен. Эмнеге дегенде бул айда пенделердин амалдары ааламдардын Раббиси Аллах Субханаху ва Тааланын алдына көтөрүлүп, каралчу ай. Ошол убакта орозо, садака ж.б. сооптуу иштерди кылып туруу мустахаб деген.
Аптада эки жолу - Дүйшөмбү, Бейшембиде - амалдар көтөрүлүп турат.
Жылына бир жолу - Шаабан айында - амалдар көтөрүлүп турат.
Амалдар көтөрүлгөнү - кайсынысы кабыл, кайсынысы кабыл эмес экени - эсептелет. Адамдын эки жагында эки периште амалдарын китепке жазып отурушат. Аллахтын алдына ал китептер көтөрүлгөндө "жеди, ичти, сүйлөдү, уктады ж.б." деген сооп дагы эмес, күнөө дагы эмес амалдар бүт өчүрүлөт. Бир гана Акыретте таразага коюлчу СООП же КҮНӨӨ амалдар гана калат.
" Аллаh каалаганын өчүрөт жана бекитет (калтырат). Китептин Энеси (ал-Лавху-ль- Махфуз) Анын алдында." (Куран 13:39)
✔ Амалдар кабыл болушу учун эки шарт керек: ыклас - Аллахтын гана ыраазычылыгы үчүн жазалуусу, сүннөт - Пайгамбарыбыз ﷺ көрсөтүп кеткендей болуусу.
Ошондуктан мушрик жана бидаатчынын амалдары бул айда кабыл болбойт.
Пайгамбарыбыз ﷺ айтты: «Шаабандын ортосундагы түнү Аллах Өз пенделерине назар салып бардык пенделерин кечирет, бир гана мушрикжана мушахинден башкасын.» (Ибн Маджах 1390, аль-Баззар 2/408, сахих) хадистин риваятында келет "Биздин Улуу Раббибиз Шаабандын ортосундагы түнү биринчи асманга чейин түшөт жана Өз пенделеринин күнөөлөрүн кечирет..." .
[color=#222222][font=arial, sans-serif][size=3]
Билдирүүнү түзөткөн: carmen: 01 Июнь 2015 - 18:11
#3331 01 Июнь 2015 - 18:13
Gulzat86 (31 Май 2015 - 19:53) жазган:
Дуйшонбудон Бейшенбиге(эртен бурсугуну.) караган тун кандай тун?Ошол куну 100 рекет намаз окусан,кадр тундогудой ибадатта болсон,коптогон соопторго ээ болосун,ар кандай дуа кабыл болчу кун анан ошол куну тагдырына бир жылдык амали наама(кандай кун насип этиши) жазылат дешет.Билгендер жооп берип койгулачы биле журолу.
19/20-майда ай жаңырып мусулман календарынын сегизинчи айы - Шаабан башталууда. Бул айда Пайгамбарыбыз ﷺ көп напил орозо тутчу экен. Эмнеге дегенде бул айда пенделердин амалдары ааламдардын Раббиси Аллах Субханаху ва Тааланын алдына көтөрүлүп, каралчу ай. Ошол убакта орозо, садака ж.б. сооптуу иштерди кылып туруу мустахаб деген. Аптада эки жолу - Дүйшөмбү, Бейшембиде - амалдар көтөрүлүп турат. Жылына бир жолу - Шаабан айында - амалдар көтөрүлүп турат. Амалдар көтөрүлгөнү - кайсынысы кабыл, кайсынысы кабыл эмес экени - эсептелет. Адамдын эки жагында эки периште амалдарын китепке жазып отурушат. Аллахтын алдына ал китептер көтөрүлгөндө "жеди, ичти, сүйлөдү, уктады ж.б." деген сооп дагы эмес, күнөө дагы эмес амалдар бүт өчүрүлөт. Бир гана Акыретте таразага коюлчу СООП же КҮНӨӨ амалдар гана калат. " Аллаh каалаганын өчүрөт жана бекитет (калтырат). Китептин Энеси (ал-Лавху-ль- Махфуз) Анын алдында." (Куран 13:39) ✔ Амалдар кабыл болушу учун эки шарт керек: ыклас - Аллахтын гана ыраазычылыгы үчүн жазалуусу, сүннөт - Пайгамбарыбыз ﷺ көрсөтүп кеткендей болуусу. Ошондуктан мушрик жана бидаатчынын амалдары бул айда кабыл болбойт. Пайгамбарыбыз ﷺ айтты: «Шаабандын ортосундагы түнү Аллах Өз пенделерине назар салып бардык пенделерин кечирет, бир гана мушрикжана мушахинден башкасын.» (Ибн Маджах 1390, аль-Баззар 2/408, сахих) хадистин риваятында келет "Биздин Улуу Раббибиз Шаабандын ортосундагы түнү биринчи асманга чейин түшөт жана Өз пенделеринин күнөөлөрүн кечирет..." . [color="#222222" ][font="arial, sans-serif"][size="3"]
#3332 01 Июнь 2015 - 18:15
Пайгамбарыбыз ﷺ айтты: «Шаабандын ортосундагы түнү Аллах Өз пенделерине назар салып бардык пенделерин кечирет, бир гана мушрикжана мушахинден башкасын.» (Ибн Маджах 1390, аль-Баззар 2/408, сахих) хадистин риваятында келет "Биздин Улуу Раббибиз Шаабандын ортосундагы түнү биринчи асманга чейин түшөт жана Өз пенделеринин күнөөлөрүн кечирет..." .
Мушрик – Аллахка шерик кошуп жүргөн адam
Мушахин — жамааты бөлүп, бидаат киргизүүчү. Башка бир мааниси касташып жүргөн, кекчил, кечиримсизr:
>Жана бул хадиске негизделип кээ бир адамдар Шаабандын ортосундагы түндө ибадат кылыш керек деп ойлошот, аны БАРААТ кечеси деп аташат.
>Бирок бул түндү ибадат менен тосуу керектиги тууралуу эч бир сахих хадистерде эч нерсе айтылбайт.Бараат түнүнө байланышкан хадистер токулган, ойлонуп чыгарылган хадистердин катарына кирет (мауду’) деп билдирет көпчүлүк аалым-мухаддистер. Ооба, Аллахтын Элчиси (саллаллаху алейхи уа саллам) бул айда көп орозо тутчу. Бирок Бараат күнүн атайын бөлүп алып орозо, намазга арнаган эмес. Кайсы бир күндү, же түндү ыйык эсептеш үчүн шарияттан далил керек
Бул айда Аллах баарыбызга ыкласыбызды түз кармап, баскан жолубузду Пайгамбар ﷺ жолуна шайкеш келтирип, амалдарыбызды кабыл кылып, кийинки келе жаткан ай - Рамазанка туура даярдык көрүүбүздү насип кылсын
Билдирүүнү түзөткөн: carmen: 01 Июнь 2015 - 18:20
#3333 01 Июнь 2015 - 18:23
Gulzat86 (01 Июнь 2015 - 09:40) жазган:
Пайгамбарыбыз ﷺ айтты: «Шаабандын ортосундагы түнү Аллах Өз пенделерине назар салып бардык пенделерин кечирет, бир гана мушрикжана мушахинден башкасын.» (Ибн Маджах 1390, аль-Баззар 2/408, сахих) хадистин риваятында келет "Биздин Улуу Раббибиз Шаабандын ортосундагы түнү биринчи асманга чейин түшөт жана Өз пенделеринин күнөөлөрүн кечирет..." . [color="#222222" ][font="arial, sans-serif"][size=" 3"]
#3334 03 Июнь 2015 - 02:04
бакыр
бакыр I
ар.
1. бедняк, бедный (о неимущем человеке);
бакыр болуп калыптыр он обеднел;
кулак салсаң акылга, кулдук кылгын бакырга стих. если внемлешь уму, вырази почтение бедному;
түн - бакырдыкы погов. ночь (принадлежит) бедняку;
2. бедняга (с оттенком сочувствия).
бакыр II
1. медь;
2. (ср. челек 1) металлическое ведро;
кол бакыр то же, что чоюн кашык (см. кашык) небольшой дорожный медный котёл (который привязывали к торокам);
кайдасың казан, кол бакыр, суу кайнатып, жылытып каткан кандын баарысын? фольк. где котёл, где ведёрко, чтобы вскипятить воды и согреть застывшую кровь?
3. сев. уст. медная монета двухкопеечного достоинства; две копейки;
эки бакыр четыре копейки;
кызым үчүн калың деп, албаймын тыйын-бакырды фольк. не возьму я в калым за дочь свою денег-грошей (т.е. отдам без калыма).
бакыр III
кулан-жеребец (см. кулан I 1).
бакыр- IV
орать, реветь, громко кричать, горланить;
«кокуй!...» деп бири бакырды один из них громко закричал кокуй! (см.);
сакалын жулуп, бакырып ыйлады дёргая свою бороду, он ревмя ревел;
жаткандарды магдырап, ойготуп гудок бакырат стих. гудит гудок, будя безмятежно спящих;
баравоз гудок бакырды фольк. загудел паровозный гудок;
өкүрүп-бакыр- см. өкүр- 1.
#3335 03 Июнь 2015 - 13:28
brother
#3336 03 Июнь 2015 - 14:00
sister (03 Июнь 2015 - 13:28) жазган:
30 ай эмизесиз, эки жарым жашарга чейин.
Далилдери бар.
Билдирүүнү түзөткөн: Begim_4: 03 Июнь 2015 - 14:12
Оз ордунда айтылбаган акыйкат акыйкатсыздык!
#3337 03 Июнь 2015 - 14:49
"Маджалят аль-Бухус аль-Исламийя" (37/329) китебинде жазылган:
"Баланы 2 жыл эмизүү анын толук кандуу өнүгүшүнө керек экендиги илимий жактан далилденген.
2 жылдан кийин балага сүт эмизүү аздык кылат. Ал мындан ары да бала үчүн тамак деп эсептелинет, бирок, мындан тышкары башка тамак дагы керектелет.
2 жылдан кийин эмизүү бала үчүн пайдалуу болсо эмизе берүү кадимкидей эле көрүнүш"
Аль-Куртуби өзүнүн "Тафсиринде" (3/162) айткан: "Эгер баланын ата-энеси макул болсо жана эмизүүнү таштабоо балага зыян болбосо эмизе берүүгө мүмкүн" .
Ушул эле сөздөрдү фетва берүүчү Туруктуу комитеттин да аалымдары айтышкан.
#3338 04 Июнь 2015 - 02:47
Билдирүүнү түзөткөн: Senuchunzhashaim: 04 Июнь 2015 - 02:48
Ask olmak bu mutlu olmak, sevarken hic bir zaman deyismelim.
Акыретти унуткан адам озунун куноолорунон кабарсыз адам.
#3339 04 Июнь 2015 - 02:50
Senuchunzhashaim (04 Июнь 2015 - 02:47) жазган:
ырым жырым болсо керек. Динде кыбыланы тээп жатпаса болдуда
#3340 04 Июнь 2015 - 03:01
neizvesnyi (04 Июнь 2015 - 02:50) жазган:
Мен да ошентип ойлойм, кайра кайра уга бергенимден тактап алууну чечтим. Аллах ыраазы болсун!
Ask olmak bu mutlu olmak, sevarken hic bir zaman deyismelim.
Акыретти унуткан адам озунун куноолорунон кабарсыз адам.