Илимдүүлөргө суроо
#4241 04 Октябрь 2015 - 15:08
#4242 04 Октябрь 2015 - 17:31
Ibragim06 (04 Октябрь 2015 - 15:08) жазган:
"Тарикат деген эмне, же Тассаввуф деген эмне" деп, гоогл шейхтен сурап корчу, чыгат бекен? Бирок дин боюнча, Кыргызча маалыматтар коп деле жок, ошого орусча сурап корсонда болот. Кыргызчасыны жазсан эле Суперстан деп чыга берет тажатып...)))
#4243 05 Октябрь 2015 - 20:54
Бир кой малбазарга жеткенде болбой калыптыр,бычак таап бир киши союп жетишиптир. Бирок териси сыйрылбаган бойдон машинада 5сааттай журуп,уйго келип жиликтешти.
Эми ошо эти саал кызгымтыл тартып туратда.Ошондо арамга киреби?адалгабы? Анча табитим тартпай турат.:
#4244 05 Октябрь 2015 - 21:43
madina.87 (05 Октябрь 2015 - 20:54) жазган:
Бир кой малбазарга жеткенде болбой калыптыр,бычак таап бир киши союп жетишиптир. Бирок териси сыйрылбаган бойдон машинада 5сааттай журуп,уйго келип жиликтешти.
Эми ошо эти саал кызгымтыл тартып туратда.Ошондо арамга киреби?адалгабы? Анча табитим тартпай турат.:
Сойулса адал болуптурда. Эч ойлонбой камай бериниз, болбосо бериниз бизге...)))
#4245 06 Октябрь 2015 - 10:20
Nurmuhammad. (04 Октябрь 2015 - 07:34) жазган:
Нурмухаммад туура кабыл алгансың, мусулман берген тамакта жаман күмөн жаратпаганга аракет кылуу керек, себеби азыр токчулук заман эмеспи, ачыарчылык жүзүн ары кылсын, арамды айласыз жегенге туура келет, ошондон мусулмандын үйүндө адеп сактап, аларды күнөөкөр катары эсептеп, диета болуу да такыбалыктын чеги болот. кандай болгон кундө да, жакшы ой, жакшы ниет, жакшылыка эмеспи.
#4246 06 Октябрь 2015 - 10:32
Ibragim06 (04 Октябрь 2015 - 15:08) жазган:
Тасаввуф - ыймандан ихсанга жетүүчү билим.
Ихсан -бул мусулман адам өзүн Жараткандын көзөмөлүндө тургандыгын сезип, ошого жараша кадам шилтеши.
Ихсан бул, Алланы көрүп тургандай Ага ибадат кылууң, сен Аны көрбөсөң да, Ал сени сөзсүз түрдө көрүп турат.
Тасаввуф -бул изги адеп ахлак менен жуурулушуп, терс мүнөздөрдөн арылуу.
Тасаввуф - бул адеп, адеп ахлагы жагынан сенден бийик адам руханий жактан да жогору.
#4247 06 Октябрь 2015 - 10:39
#4248 06 Октябрь 2015 - 10:51
#4249 06 Октябрь 2015 - 10:59
#4251 06 Октябрь 2015 - 13:48
Nurmuhammad. (04 Октябрь 2015 - 07:34) жазган:
kerakg (06 Октябрь 2015 - 10:20) жазган:
Кумон эмес, ал адамдардын этти сатып алган жерлерин билемин да((
#4252 08 Октябрь 2015 - 08:01
Xanif (07 Октябрь 2015 - 23:36) жазган:
Мени жонеле Кыргызча, тушунуктуу эле болгон, Аке-байке, же ини-уко эле дей бергилечи ананайындар, журокту сыкпай...)))
Таксыр деген сөздүн маанисин мага түшүндүрүшкөндө байке-ини деген (орустарда ага-ини баарын жалпысынан брат деп коюшат го, ошондой) мааниде дешкен болчу. Бирок, Ханиф байке байкагандай эле бул сөз көбүнчөсү намаз окуган адамдарга гана айтылып калат.
Дагы бир түшүндүрмөсү болсо: таксыр деп такыба адамдарга (эркек кишилерге) кайрылат деген. Мен ушул вариантынан улам намаз окугандарга таксыр деп кайрылып калат болушум керек.
Сурайын дегеним, илимдүү бир туугандар ушул сөзгө түшүндүрмө берип кетсеңиздер.
Анан, Ханиф байкеме да суроо, таксыр деп кайрылуу эмнеге жакпайт сизге? Эгер жогорудагы мага айтылган түшүндүрмө туура болсо (эгер туура болуп калса да эми), байке, аке, таксыр дегендердин айырмасы деле калбайт го дейм???.
Өзүңүз биир жакшылап түшүндүрө кетпесеңиз болбойт эми байке.
Дагы бир суроом бар.
Шамда уктабайт дегенди кулагым чалчу (себебин билбейм, шариятта кандай экенин), бүгүн бирөөдөн күн чыкканда (күн чыккан убакта деген маани болуш керек) уктабайт дегенин да
уктум. Шарты ошондой экен (айтуусу боюнча).
Эмне үчүн ошол убактарда уктаганы болбойт? Шариятта кандай каралган бул нерсе? Мисалы мен Москвада жүргөндө күн чыгып жаткан учурда сөзсүз уктачумун. Себеби, иш графигиме байланыштуу, уйку режими да ошондой болуп калган.
Билдирүүнү түзөткөн: rnurzida: 08 Октябрь 2015 - 08:03
#4253 08 Октябрь 2015 - 12:34
Nurmuxammet (03 Октябрь 2015 - 20:15) жазган:
Мечиттин айланасындагы дукондорго эт каяктан келет билесизби ?Еще кошуналар же туугандар чайга чакырганда тамак жебей диетадамын деп коем дейсиз,оз кошуналарынызга жана туугандарынызга ишенбесениз кимге ишенесиз?Танмын ай!
#4254 08 Октябрь 2015 - 17:04
Artur777 (06 Октябрь 2015 - 10:51) жазган:
Философиялык болбосо да жалпак тилде Жараткандын жаратылышында динсиздик болгон эмес, барлык нерсени дин тиреги менен жаратты.
Аллах хак болсо- дин да хак.
Аллах бирөө болсо - дин да бирөө.
Чындык -Хак талаанын дининде.
Ошондо "дин" деп акылыбыз жетпей жүргөн не нерсе экен?
Дин дегенибиз баягы биздин баарлык аракеттерибиз, иш кыймыл, тирлигибиздин жана көрүнгөн, көрүнбөгөн нерселердин азыгы, куаты, энергиясы. Кубат болгондо да руханий кубат. Ошол руханий куаттарыбыз руханий азык болот.
Жаратканды таанып билүү, Анын буйрук, көрсөтмөлөрү менен кадам шилтөөнү, Дин жолунда деп түшүнүү.
#4255 09 Октябрь 2015 - 00:47
rnurzida (08 Октябрь 2015 - 08:01) жазган:
Таксыр деген сөздүн маанисин мага түшүндүрүшкөндө байке-ини деген (орустарда ага-ини баарын жалпысынан брат деп коюшат го, ошондой) мааниде дешкен болчу. Бирок, Ханиф байке байкагандай эле бул сөз көбүнчөсү намаз окуган адамдарга гана айтылып калат.
Дагы бир түшүндүрмөсү болсо: таксыр деп такыба адамдарга (эркек кишилерге) кайрылат деген. Мен ушул вариантынан улам намаз окугандарга таксыр деп кайрылып калат болушум керек.
Сурайын дегеним, илимдүү бир туугандар ушул сөзгө түшүндүрмө берип кетсеңиздер.
Анан, Ханиф байкеме да суроо, таксыр деп кайрылуу эмнеге жакпайт сизге? Эгер жогорудагы мага айтылган түшүндүрмө туура болсо (эгер туура болуп калса да эми), байке, аке, таксыр дегендердин айырмасы деле калбайт го дейм???.
Өзүңүз биир жакшылап түшүндүрө кетпесеңиз болбойт эми байке.
Дагы бир суроом бар.
Шамда уктабайт дегенди кулагым чалчу (себебин билбейм, шариятта кандай экенин), бүгүн бирөөдөн күн чыкканда (күн чыккан убакта деген маани болуш керек) уктабайт дегенин да
уктум. Шарты ошондой экен (айтуусу боюнча).
Эмне үчүн ошол убактарда уктаганы болбойт? Шариятта кандай каралган бул нерсе? Мисалы мен Москвада жүргөндө күн чыгып жаткан учурда сөзсүз уктачумун. Себеби, иш графигиме байланыштуу, уйку режими да ошондой болуп калган.
Ага-ини деген маанини тушундурсо, кайсыл тилден келиптир?-анда кыйналбай, кыргызча эле ага-ини дейбергиледа. ))) Негизи арабчада "Таксыр" деген соз, же терминдин озу жок, болгондо мусулмандар "Таксыр" демекта бир-бирини, алар тушунбойт ошентсен. Узб, менен эле Кыргыздар айтабиз антип. Эми эле арабча билгендер, "Кемчиликтуу, же кыскартылган" деп, окшотуп эле урдуруп коюшуп жатат, а так мен билгенден илгери кыргызда, бай-манаптарга ТАКСЫР деп кайрылат эле. Короче исламда жок терминда...
#4256 09 Октябрь 2015 - 01:04

#4257 09 Октябрь 2015 - 01:17
Shanson (09 Октябрь 2015 - 01:04) жазган:

Негизи арабчада, "Каср" деген соз бар, кыргызчысы "Кыска" болот. Мен жогоруда айткандай, ошол терминге окшоштуруп эле, азыркылар урдуруп койуп жатышатта, "Кемчиликтуу, кыскартылган, ж.б.у" создорду айтып. Сен айткан создуда, ошентип урдуруп салышкан...)))
#4258 09 Октябрь 2015 - 09:28
Xanif (09 Октябрь 2015 - 00:47) жазган:
Бул жообуңузга го түшүнгөнсүдүм, а тиги экинчи суроомо жооп жок го байке?
#4259 09 Октябрь 2015 - 12:10
Nurmuxammet (06 Октябрь 2015 - 13:48) жазган:
Чындыгында тамактын адал же арам экенине ващще көңүл бурбаган адамдар да бар. Ошолордон күмөн кылган туура эле болот.
Мусулман тууралуу жакшы күмөндө болуу керектиги тууралуу хадис болгондой эле, шектүү нерселерден сактануу керектиги тууралуу да хадис бар. Баланс сакталышы керек. Жакшы күмөн кылууга мүмкүнчүлүк болсо жакшы күмөн кылабыз. Ал жагынан алсак да, бул жагынан алсак да эч эле окшобой жатса, анда ошол эттен сактанган жакшы.
Баарынан жакшы күмөн кыла бергенибиз үчүн адамдар эшек бизнес да кылып жиберишти. Эгер баарынан шектене берсек, анда эт саткандардын бизнеси жүрбөй калат.
Билдирүүнү түзөткөн: Daud: 09 Октябрь 2015 - 12:11
#4260 09 Октябрь 2015 - 14:39