
Жин, албарстылар тууралуу Мен эле корко беремби коркконго кош корунот болуп?
#421 13 Январь 2015 - 23:18
Ойунардан чыгарып жазбагыла!
Ал калпка жооп бере албай журбогуло

«Будьте с людьми как дерево, когда в тебя
кидают камень, отвечайте плодами»
кидают камень, отвечайте плодами»
#422 16 Январь 2015 - 17:32
#423 23 Март 2015 - 02:37
kanyshaikg (23 Ноябрь 2014 - 22:02) жазган:
Мектептин ээси.Болгон окуя. биздин мектепте. Бир күнү караңгыда үч мугалим тойдон келишет. Мектепке арак ичкени киришет. Бардыгы шаракташып каткырып атышат. арак ичип атышат. Бир убакта эшик тык-тык. Экөө сенин аялың келди деп шылдыңдашат.
Даагы тык-тык ого бетер боорлору эзилип шылдындашат.
Бир киши коридордон басып келип эшикти шараак эткизип ачып жибериптир анан үчөө качкан бойдон чыгыптыр.
Анегдот что ли


#424 30 Апрель 2015 - 23:22
#425 30 Апрель 2015 - 23:32
Менин козумо корунгон анда 5-класс болсом керек уйду ремонт кылып рейкалар чачылып жаткан болчу биз тапчанда жатсак бак тарап шытырайт мен карасам чачы сапсары тармал болгон кыз башыны ылдый кылып тытка илинип туруптур чанырып ийсем атамдар чочуп эле Ким бар деп рейканы алып ары бери чуркаган жоголуп кеткен эшике чыгалбай калгам.(((апамдар 11 бир тууган жайдын куну эшикте баары уктап жатышыптыр апам чала уйкуда экен караса аябай чоооон капкара бирнерсе келе жатыптыр тошок мн бетин жаап коркуп жата бериптир бир убакта эн чон эжемдин бутунан тарта баштаптыр бутун киргизип алса тошогун тарта баштаптыр турса эле капкара энкейген бироо турат экеен баары ызылдап уйго качып киришиптир .ошол куну аябац жамгыр жааган экен чооон чоон буттун издери калып кетиптир эрттеси караса.
#426 08 Май 2015 - 21:31
Ишенбеске айла жок.
Айдан аман кыл
Жылдан эсен кыл
Суук коздон сактой гор
Жаман создон сактай гор
Элиме тынчтык бер
Эл ичинде бизге тынчтык бер
Омийн
Жылдан эсен кыл
Суук коздон сактой гор
Жаман создон сактай гор
Элиме тынчтык бер
Эл ичинде бизге тынчтык бер
Омийн
#427 09 Ноябрь 2015 - 13:26
Озум корбосом да ишенем. Жайында лагерде иштейм да, анан ал жерде " Карамат эже" деген бар, лагердин ээси дешет.)) Кундузу тамашалашып койгонубуз менен кечинде коркунучтуу болор эле. Бир куну, отбойдон кийин, тунку 1-2лерде мандайыбыздагы отряд ызы-чуу болуп эле жатып калды. Биз не болду экен деп жетип бардык. Барсак, 1-2 бала эсин жоготуп, калганы кокккмок, титиреп, ыйлап алышыптыр. Ал эмес аларды караган чон эле вожатыйлары дагы ыйлап журот. Корсо, эшиктин алдынан жерге тийбейт экен, узун, кара "нерсе"
ары-бери ото бериптир.(( Мен барганда топтолуп турган балдар мени коруп эле, бакырган бойдон бурчка топтолуп калышты. Эми журогум оозума тыгылды, албарсты болуп кеттимби депчи)) Эртеси ошолордун баары эле кетип калышты. Калгандарынан сурасам, менин аркамда жургон экееен.))) Ошо, андай окуялар коп эле болуп турат эле, ошого ишенем))
#429 09 Ноябрь 2015 - 15:15
Дайым келме келтирип "Фалак"
, "Нас", "Фатиха"
суролорун коп окуп озубузго дем салып журушубуз керек. Жин шайтандар качат.
#430 09 Ноябрь 2015 - 21:29
2 жыл алдын, июль айында болгон эле. Мен ал кун да уйдо жалгыз болчумун. Домдо, 5-этажда, квартира 2 комнат эле. Ошол кундор 2 жума жалгыз жашап калдым уйдо. Кундуз билинбейт, эч нерседен коркпойм, кеч кириши менен, коркуп баштайм. Коркуп бут ванна, туалет, кухня, зал баарын жабып озум кичинекей балконго чыгып, терезени ачып, сырттагы машинанын уну угулуп турсун деп жатып алат элем. Балкондо терезени ачсам эле коркпой кала тургансып. Уктай албай коркуп жатып козум илинет эле. Анан зорго тан атат "Ух" деп туруп кетем. Дагы ошондой эле бир кун балконго жаттым, уктап кетипмин, бир убакта тушумдо эки узуун-узуун адамдардын капкара болгон колокосу наркы коридордон балкон жакка мага карап келтат. Бир убакта ойгонуп кетипмин. Ошондо коркконумду азыр соз менен айтып бере албайм. Мындай нерселер онундо корунмок турсун тушундо корсон деле аябай коркот экенсин.
#431 10 Ноябрь 2015 - 13:52
Жиндерди көрүү турмак алар менен алака кылууга да мүмкүн эмес. Жиндер менен байланышам дегендер акча тоноочу шылуундар.
#433 04 Декабрь 2015 - 02:50
Мен Ошто санаторияда жаткамын. Жанымдагы шеригим үйүнө кеткен эле. Бир палатада өзүм жалгыз. Бешинчи этаж эле күндөле жатып жүргөмүн. Бир күнү дагы келип уктап кеткен экенмин. Эшик ачылгандай болду, бурулуп карасам капкара кийимчен киши Зарина бери карасаң деп эле мен жакка басып келетат. Коркконуман көзүм умачтай ачылды. Кантип кроваттан ыргып түшүп светти жандырганымды билбей калгамын. Карасам эч ким жок. Калтырап коңшу палатада жаткан эженин жанына чуркап кирип анын да жүрөгүн түшүргөм. Эптеп мени араң уктаткан. Эртеси айтып жатышпайбы ээси бар деп.
Я девушка тихая... скромная... Обидите-тихо закопаю, скромно отпраздную…
#434 25 Декабрь 2015 - 01:02
Ушул теманы окуйм деп жин, албарстылар жонундо туш корсом болобу аябай таасирленген окшойм, коркуп да журдум
#435 25 Декабрь 2015 - 01:07
Окуп жургондо бир эженин уйундо жалгыз уктап калганда басчы, кийин жер которуп кеткенде баспай калды .
#436 14 Январь 2016 - 15:42
Жиндин бар экенинен күмөн саноо адамдын мусулманчылыктан чыгуусуна себеп болот. Б.а., жиндердин бар экенине ишенбеген адам мусулман эмес.
Жиндер аба менен оттон жаратылган. Оттун жалыны көрүнбөйт. Курамындагы катуу молекулалар ысыкта жалтырап көрүнөт. Ошондуктан, жиндер көзгө көрүнбөйт. Жалын экиге бөлүнөт: "зулманий” жана "нураний” . Экөөнү тең көз менен көрүү мүмкүн эмес. Зулманий жалындан жиндер, нураний жалындан периштелер жаратылган. Топурактан (ар түрдүү элементтерден) жаратылган адамдагы элементтердин органикалык түрлөргө кире турганы сыяктуу, периштелер менен жиндердеги оттун да түрү өзгөрүп, каалаган бир сыпатка кире алат.
Жиндердин да мусулманы жана капырлары болот. Периштелер менен жиндер жаратылышы жагынан бир-бирине жакын. Периштелер кадырлуу, ал эми жиндер кадырсыз. Периштелерде жарык жагы, ал эми жиндерде от жагы басымдуулук кылат. Периштелердин жиндерге жакындыгы адамдын жаныбарларга болгон жакындыгына окшош. Адамдардын улуулары периштелерден кадырлуу,жиндер да жаныбарлардан кадырлуу болуп эсептелет. Философтордун бир тобу жана Кадария сектасындагылардын (тагдырды адам жаратат деп ишенгендердин сектасы) кээ бир өкүлдөрү жин менен шайтанга ишенишпеди. Ошондуктан, алар Ислам дининен чыгышкан.
Курани каримдин "Зарият” сүрөсүнүн 56-аятында: "Адамдарды жана жиндерди Мени таанып, кулчулук кылуулары үчүн жараттым”, - деп билдирилген. "Ар-Рахман” сүрөсүнун 74- аятында жиндердин Бейишке бара тургандыгы тууралуу айтылат. Б.а., мусулман жиндер Бейишке барат. "Ар-Рахман” сүрөсүнүн 31-аятындагы "Сакалейн” калимасы да "Эй, адамдар менен жиндер” дегенди билдирет. "Нас” жана "Жин” сүрөлөрү да жиндердин бар экенин ачык түрдө далилдөөдө.
Жиндер аба менен оттон жаратылган. Оттун жалыны көрүнбөйт. Курамындагы катуу молекулалар ысыкта жалтырап көрүнөт. Ошондуктан, жиндер көзгө көрүнбөйт. Жалын экиге бөлүнөт: "зулманий” жана "нураний” . Экөөнү тең көз менен көрүү мүмкүн эмес. Зулманий жалындан жиндер, нураний жалындан периштелер жаратылган. Топурактан (ар түрдүү элементтерден) жаратылган адамдагы элементтердин органикалык түрлөргө кире турганы сыяктуу, периштелер менен жиндердеги оттун да түрү өзгөрүп, каалаган бир сыпатка кире алат.
Жиндердин да мусулманы жана капырлары болот. Периштелер менен жиндер жаратылышы жагынан бир-бирине жакын. Периштелер кадырлуу, ал эми жиндер кадырсыз. Периштелерде жарык жагы, ал эми жиндерде от жагы басымдуулук кылат. Периштелердин жиндерге жакындыгы адамдын жаныбарларга болгон жакындыгына окшош. Адамдардын улуулары периштелерден кадырлуу,жиндер да жаныбарлардан кадырлуу болуп эсептелет. Философтордун бир тобу жана Кадария сектасындагылардын (тагдырды адам жаратат деп ишенгендердин сектасы) кээ бир өкүлдөрү жин менен шайтанга ишенишпеди. Ошондуктан, алар Ислам дининен чыгышкан.
Курани каримдин "Зарият” сүрөсүнүн 56-аятында: "Адамдарды жана жиндерди Мени таанып, кулчулук кылуулары үчүн жараттым”, - деп билдирилген. "Ар-Рахман” сүрөсүнун 74- аятында жиндердин Бейишке бара тургандыгы тууралуу айтылат. Б.а., мусулман жиндер Бейишке барат. "Ар-Рахман” сүрөсүнүн 31-аятындагы "Сакалейн” калимасы да "Эй, адамдар менен жиндер” дегенди билдирет. "Нас” жана "Жин” сүрөлөрү да жиндердин бар экенин ачык түрдө далилдөөдө.
Билдирүүнү түзөткөн: Mediziner: 14 Январь 2016 - 15:42
Жизнь прекрасна и удивительна.
..
Живу и радуюсь каждому дню!!!
Живу и радуюсь каждому дню!!!
#437 14 Январь 2016 - 22:00
Кечинде кайнак сууну ойду келди жака тогуу да болбойт экен.Анткени сууну токкондо жинге тийсе ал олум калуусу мумкун.Анан анын жакындары токкон кишиге очошуп кирип алат экен
#438 14 Январь 2016 - 22:02
#439 21 Март 2016 - 19:27
Жин шайтандан кантип коргонсо болот?
Жиндердин жашоосу
Жиндер күндүзү уктап, караңгы түшөр менен кыймылдай башташат. Алардын негизги иши, максаты - адамдарды азгыруу, түз жолдон адаштыруу. Ар кандай жаман иштердин, кырсыктардын, бузукулук, уурулук, ичимдик ичүү, мушташ сыяктуу терс көрүнүштөрдүн иңир түшкөндөн тарта таң атканга чейин болушу ошондон.
Ислам адам менен жиндердин жакын мамиледе болушуна катуу тыюу салат. Шайтан менен байланышкан көзү ачыктар тууралуу башка жолу сөз кылабыз.
Жиндер малдын сөөктөрү, тезеги менен тамактанышат. Эгерде адамдар алардын ырыскысын кокустан пайдаланып же басып алса, үстүнө заара ушатса, жиндин ачуусу келет да адамга зыян кылат. Негизи жиндер өз алдынча эле зыян кылбайт, адамдар билбестен. калпыстыктан, байкабастык менен анын «үйүнө» тийишип алса, бир нерсе ыргытканда (мисалы ташты) алардын бирөө-жарымына тийип кетсе, өч алышат. Ошого түндөсү сыртта басканда, заара ушатканда, таштанды төккөндө абайлаш керек. Малдын тезеги алардын тамагы болгондуктан, терип келип тамак бышырганга от катары колдонгон туура эмес, биринчиден арам эсептелет, экинчиден алардын тамагын талашкан болуп калабыз. Бул тууралуу хадистерде айтылган.
Тамактанардан мурун «Бисмилланы» сөзсүз айтыш керек. Бул сөз айтылбаганда, адамдын тамагына шайтан ортоктош болот.
Жин шайтандан кантип коргонсо болот?
-караңгыда жалгыз жүрбөө;
-жалгыз бир бөлмөдө уктабоо (жалгыз жатса, сүрөлөрдү окуп жатуу зарыл);
-дааратканага кирерден мурда дуба айтуу, сол бут менен кирип, оң буттап чыгуу (Пайгамбарыбыз (Ага Алланын салам-салаваты болсун) ажатканага кирүүдөн алдын «Аллахумма иннии аьуузу бика минал хубси вал хабаис» деп айтчу. Мааниси «Аллам, жин-шайтандын эркек-ургаачысынан сактооңду суранам» );
-үйгө киргенде салам айтып кирүү (атайын дубалар бар, Алланын аты аталган жерде жин шайтан болбойт);
-жалгыз калбоо, каткырып күлбөө, катуу кайгырбоо, ачууланбоо керек (ушул учурларда жин адамга оңой кирет);
-үйдө Куран аяттарын, айрыкча «Бакара» сүрөсүн окуу же угуу (Мухаммед пайгамбар (Алла андан ыраазы болсун) «Бакара» сүрөсү окулган жерден шайтан качат деп айткан) ;
-нафил намаздарын окуу;
-ар дайым даарат менен, таза жүрүү, Аллага тасбих айтуу;
-арчадан, адырашмандан ысырык салуу (шайтан түтүндөн качат).
«Аьуузу биллахи минаш-шайтонир ражиим»
Бул сөздүн чечмелениши –«Аллахтын (алдынан, бейиштен) куулган шайтандын жамандыгынан (Аллахтан) паана сураймын». Ушул дуба айтылганда жин, шайтандар качышат. Ошондуктан дайыма бул дубаны айтып жүрүү зарыл.
«Периштелер кирбеген үйгө, шайтан оңой кирет»
Периштелер кандай үйгө кирбейт:
-сүрөт илинген (жаныбарлардын, адамдардын);
-чачылган , жыйналбаган үйлөрдө (үйдү таза кармоо шарт);
-үйдүн ичинде ит багуу туура эмес (мал-жанды кайтарыш үчүн болсо гана мүмкүн);
-тамактанууда «Бисмиллах» деп Алланын атын атоо менен баштоо керек. Бул нерселер аткарылбаган жерлерге периштелер кирбейт. Периштелер кирбеген үйгө, жин шайтан оңой кирет.
Убайдулла ажы Сарыбаев, Ош шаарынын казысы:
-Пайгамбарыбыз жалпы адамзатты тазалыкка жана ыйманга чакырган. Албетте, Алла таза зат, Ал адам баласынын таза жүрүүсүн жакшы көрөт. Бүгүнкү күндө эң көйгөйлүү маселе-жин маселеси. «Жин кириптир», «жин уруптур» деп жатабыз. Албетте, жин кирет, тиет.
Андан кантип сактанабыз? Биринчи айтчу нерсе, адамда ыйман болбосо: мусулманмын деген менен оозунан ыйман келмеси чыкпаса, тазалык (гусул, даарат) маселесине көңүл бурбаса, жин оңой кирет.
Пайгамбардын эң биринчи сүннөтү болгон тазалык маселеси болбосо, тамактанаар алдында «Бисмилланы» айтпаса, түндө жалгыз жүрсө, тебелендини басып алса, соода-сатыкта шариаттын эрежелерин сактабаса, ичкилик ичүү, баңгизат тартуу сыяктуу жаман чөйрөдө жүрсө жин кирип алышы мүмкүн.
Ошондуктан келме келтирип, дайыма даарат менен жүрүү, намаз окуу зарыл. Зикир чалууда даарат болушу шарт. Пайгамбарыбыз Мухаммад (с.а.в.) Куранда шыпаа бар деген. Андыктан ооруп калган адамга Куран илимин билген адам дем салса болот.
Кантип айыктырса болот?
Жин кирип кетип, саламаттыгы, психикасы жабыркаган адамды Куран илимин жакшы билген аалымдар гана айыктыра алышат. Курандын аяттары көп ооруга шыпаа болот. Кээде дем салдырсам деле болбой жатат деген сөздөрдү угуп калабыз. Салган дем таасир этиши үчүн дем салган адам менен бейтапта атайын шарттар болуш керек. Бул боюнча белгилүү имам хатиб Нурулло Апсалбек уулу мындай дейт:
-Жиндердин бар экендигине эч кандай шек жок. Мусулмандардын ыйык китеби болгон Куранда Аллах «адамдарды жана жиндерди Мага сыйынуу үчүн жараткам» деп айткан. Ошондой эле жиндер тууралуу абдан көп аяттар, өзүнчө «Жин» деген сүрө бар.
Алла жараткан 3 акыл ээлери бар: периште ааламы, жин ааламы жана адамзат ааламы. Периште ааламына ыктыяр берилген эмес, аларда акыл бар, каалоо жок. Адам менен жин заттарында акыл да, каалоо да бар, буларга ыктыяр берилген. Жиндер көптөгөн топторго бөлүнөт. «Жин» сүрөсүндө «Биздин арабызда мусулмандар да, адашкандар (баш ийбегендер) да бар» деп айтылган (14-сүрө). Мындан улам алардын арасында мусулмандар, христиандар, буддизмди тутунгандар да бар деп айтылат.
Негизи адамда өзүнүн шайтаны болот. Инсандын өзүнүн напсиси менен болгон күрөшү «чоң жихад» деп айтылат. Буга башка жолу токтолобуз.
Ал эми «жин кирип алат» деген сөзгө токтолсок, кирип алышы бар нерсе. Адам дубалар менен сактанбаса, ыплас иштерди кылып жатканда, сыйкырдын түрлөрүн жасаганда, ошолор аркылуу, өтө сүйүнүп кеткен (каткырып оозду ачып күлгөн) кезде, катуу коркунуч болгон учурда жиндин кирип кетүү ыктымалдары бар.
Акыркы кездерде психикалык оорулар абдан көбөйдү. Баарын эле жин кирип кетиптир деп жатышат. Жин барбы, жокпу, биринчи аныктап алыш керек. Мисалы, депрессия, стресс деген башка нерсе.
Бейтап кайрылган учурда алгач жиндин адамга киргенин тактап билиш зарыл. Бар болсо, аны Куранды окуп, рухия менен дарылаган адистер гана чыгарышы мүмкүн. Алардын жин чыгаруу ыкмалары бар.
Жин кирген адамда бул белгилер байкалат: адамдардан четтеп, бөлүнүп, жалгыздыкка качат. Ачуулуу болуп, бирөөнүн сөзүн, сынын көтөрө албай калат. Эч нерсе жакпайт. Тамакка табити жок болот. Караңгы бөлмөлөрдү каалап калат.
Бейтаптын сакайышы окуган адамга көз каранды. Окула турган Куран аяттары бул - адамдын колундагы кылыч. Ал канчалык курч болбосун, аны кайсы адам, кантип көтөрүп жатат, таасири ошого жараша болот. Мисалы, ал (окуган адам) коркок болсо, кылыч (инструмент) абдан курч болсо да, натыйжа болбойт. Ошол адис Куранды абдан кооз окуса дагы, анын жүрөгүнүн калыстыгы жана ыйманынын тазалыгы болмоюн, бул адамдын жиндерди чыгаруу боюнча эффекти алсыз болот. Негизи жинди чыгарууда дарылоо ыкмаларын билген адам окуса жакшы болот. Жин чыгарам деп муну кесип тутуп алып рекламалоо туура эмес...
Эми жин кээде таза эле адамга кирип алат дегенге токтолсок. Балким таза адам деле заара ушатып жатып же бир нерсени туура эмес жасап, аларга зыян келтирип алгандыр. Эгер зыян келтирсе, алар өч алат. Ошондуктан эртели-кеч дуба менен жүрүшүбүз туура. Дуба менен жүрбөсө, илешкендер боло берет. Ал эми жин илештиби демек, аны чыгаруу зарыл. Жин даарыган учурда Куран гана шыпаа болот. Бирок дем салып коюу менен чектелип калган болбойт, профилактика керек. Сакаюу үчүн бейтапта ыклас (Курандын шыпаа болоруна ишенүү) болушу зарыл. Дем салуу менен бирге атайын эрежелер бар, аны аткарышы шарт.
Курандын ар бир аяты дары. Бул тууралуу мындай аят бар: «Биз Куранды момундарга шыпаа, мээримдүүлүк (болсун) үчүн жөнөттүк…» (Исра, 17-82).
Жиндердин жашоосу
Жиндер күндүзү уктап, караңгы түшөр менен кыймылдай башташат. Алардын негизги иши, максаты - адамдарды азгыруу, түз жолдон адаштыруу. Ар кандай жаман иштердин, кырсыктардын, бузукулук, уурулук, ичимдик ичүү, мушташ сыяктуу терс көрүнүштөрдүн иңир түшкөндөн тарта таң атканга чейин болушу ошондон.
Ислам адам менен жиндердин жакын мамиледе болушуна катуу тыюу салат. Шайтан менен байланышкан көзү ачыктар тууралуу башка жолу сөз кылабыз.
Жиндер малдын сөөктөрү, тезеги менен тамактанышат. Эгерде адамдар алардын ырыскысын кокустан пайдаланып же басып алса, үстүнө заара ушатса, жиндин ачуусу келет да адамга зыян кылат. Негизи жиндер өз алдынча эле зыян кылбайт, адамдар билбестен. калпыстыктан, байкабастык менен анын «үйүнө» тийишип алса, бир нерсе ыргытканда (мисалы ташты) алардын бирөө-жарымына тийип кетсе, өч алышат. Ошого түндөсү сыртта басканда, заара ушатканда, таштанды төккөндө абайлаш керек. Малдын тезеги алардын тамагы болгондуктан, терип келип тамак бышырганга от катары колдонгон туура эмес, биринчиден арам эсептелет, экинчиден алардын тамагын талашкан болуп калабыз. Бул тууралуу хадистерде айтылган.
Тамактанардан мурун «Бисмилланы» сөзсүз айтыш керек. Бул сөз айтылбаганда, адамдын тамагына шайтан ортоктош болот.
Жин шайтандан кантип коргонсо болот?
-караңгыда жалгыз жүрбөө;
-жалгыз бир бөлмөдө уктабоо (жалгыз жатса, сүрөлөрдү окуп жатуу зарыл);
-дааратканага кирерден мурда дуба айтуу, сол бут менен кирип, оң буттап чыгуу (Пайгамбарыбыз (Ага Алланын салам-салаваты болсун) ажатканага кирүүдөн алдын «Аллахумма иннии аьуузу бика минал хубси вал хабаис» деп айтчу. Мааниси «Аллам, жин-шайтандын эркек-ургаачысынан сактооңду суранам» );
-үйгө киргенде салам айтып кирүү (атайын дубалар бар, Алланын аты аталган жерде жин шайтан болбойт);
-жалгыз калбоо, каткырып күлбөө, катуу кайгырбоо, ачууланбоо керек (ушул учурларда жин адамга оңой кирет);
-үйдө Куран аяттарын, айрыкча «Бакара» сүрөсүн окуу же угуу (Мухаммед пайгамбар (Алла андан ыраазы болсун) «Бакара» сүрөсү окулган жерден шайтан качат деп айткан) ;
-нафил намаздарын окуу;
-ар дайым даарат менен, таза жүрүү, Аллага тасбих айтуу;
-арчадан, адырашмандан ысырык салуу (шайтан түтүндөн качат).
«Аьуузу биллахи минаш-шайтонир ражиим»
Бул сөздүн чечмелениши –«Аллахтын (алдынан, бейиштен) куулган шайтандын жамандыгынан (Аллахтан) паана сураймын». Ушул дуба айтылганда жин, шайтандар качышат. Ошондуктан дайыма бул дубаны айтып жүрүү зарыл.
«Периштелер кирбеген үйгө, шайтан оңой кирет»
Периштелер кандай үйгө кирбейт:
-сүрөт илинген (жаныбарлардын, адамдардын);
-чачылган , жыйналбаган үйлөрдө (үйдү таза кармоо шарт);
-үйдүн ичинде ит багуу туура эмес (мал-жанды кайтарыш үчүн болсо гана мүмкүн);
-тамактанууда «Бисмиллах» деп Алланын атын атоо менен баштоо керек. Бул нерселер аткарылбаган жерлерге периштелер кирбейт. Периштелер кирбеген үйгө, жин шайтан оңой кирет.
Убайдулла ажы Сарыбаев, Ош шаарынын казысы:
-Пайгамбарыбыз жалпы адамзатты тазалыкка жана ыйманга чакырган. Албетте, Алла таза зат, Ал адам баласынын таза жүрүүсүн жакшы көрөт. Бүгүнкү күндө эң көйгөйлүү маселе-жин маселеси. «Жин кириптир», «жин уруптур» деп жатабыз. Албетте, жин кирет, тиет.
Андан кантип сактанабыз? Биринчи айтчу нерсе, адамда ыйман болбосо: мусулманмын деген менен оозунан ыйман келмеси чыкпаса, тазалык (гусул, даарат) маселесине көңүл бурбаса, жин оңой кирет.
Пайгамбардын эң биринчи сүннөтү болгон тазалык маселеси болбосо, тамактанаар алдында «Бисмилланы» айтпаса, түндө жалгыз жүрсө, тебелендини басып алса, соода-сатыкта шариаттын эрежелерин сактабаса, ичкилик ичүү, баңгизат тартуу сыяктуу жаман чөйрөдө жүрсө жин кирип алышы мүмкүн.
Ошондуктан келме келтирип, дайыма даарат менен жүрүү, намаз окуу зарыл. Зикир чалууда даарат болушу шарт. Пайгамбарыбыз Мухаммад (с.а.в.) Куранда шыпаа бар деген. Андыктан ооруп калган адамга Куран илимин билген адам дем салса болот.
Кантип айыктырса болот?
Жин кирип кетип, саламаттыгы, психикасы жабыркаган адамды Куран илимин жакшы билген аалымдар гана айыктыра алышат. Курандын аяттары көп ооруга шыпаа болот. Кээде дем салдырсам деле болбой жатат деген сөздөрдү угуп калабыз. Салган дем таасир этиши үчүн дем салган адам менен бейтапта атайын шарттар болуш керек. Бул боюнча белгилүү имам хатиб Нурулло Апсалбек уулу мындай дейт:
-Жиндердин бар экендигине эч кандай шек жок. Мусулмандардын ыйык китеби болгон Куранда Аллах «адамдарды жана жиндерди Мага сыйынуу үчүн жараткам» деп айткан. Ошондой эле жиндер тууралуу абдан көп аяттар, өзүнчө «Жин» деген сүрө бар.
Алла жараткан 3 акыл ээлери бар: периште ааламы, жин ааламы жана адамзат ааламы. Периште ааламына ыктыяр берилген эмес, аларда акыл бар, каалоо жок. Адам менен жин заттарында акыл да, каалоо да бар, буларга ыктыяр берилген. Жиндер көптөгөн топторго бөлүнөт. «Жин» сүрөсүндө «Биздин арабызда мусулмандар да, адашкандар (баш ийбегендер) да бар» деп айтылган (14-сүрө). Мындан улам алардын арасында мусулмандар, христиандар, буддизмди тутунгандар да бар деп айтылат.
Негизи адамда өзүнүн шайтаны болот. Инсандын өзүнүн напсиси менен болгон күрөшү «чоң жихад» деп айтылат. Буга башка жолу токтолобуз.
Ал эми «жин кирип алат» деген сөзгө токтолсок, кирип алышы бар нерсе. Адам дубалар менен сактанбаса, ыплас иштерди кылып жатканда, сыйкырдын түрлөрүн жасаганда, ошолор аркылуу, өтө сүйүнүп кеткен (каткырып оозду ачып күлгөн) кезде, катуу коркунуч болгон учурда жиндин кирип кетүү ыктымалдары бар.
Акыркы кездерде психикалык оорулар абдан көбөйдү. Баарын эле жин кирип кетиптир деп жатышат. Жин барбы, жокпу, биринчи аныктап алыш керек. Мисалы, депрессия, стресс деген башка нерсе.
Бейтап кайрылган учурда алгач жиндин адамга киргенин тактап билиш зарыл. Бар болсо, аны Куранды окуп, рухия менен дарылаган адистер гана чыгарышы мүмкүн. Алардын жин чыгаруу ыкмалары бар.
Жин кирген адамда бул белгилер байкалат: адамдардан четтеп, бөлүнүп, жалгыздыкка качат. Ачуулуу болуп, бирөөнүн сөзүн, сынын көтөрө албай калат. Эч нерсе жакпайт. Тамакка табити жок болот. Караңгы бөлмөлөрдү каалап калат.
Бейтаптын сакайышы окуган адамга көз каранды. Окула турган Куран аяттары бул - адамдын колундагы кылыч. Ал канчалык курч болбосун, аны кайсы адам, кантип көтөрүп жатат, таасири ошого жараша болот. Мисалы, ал (окуган адам) коркок болсо, кылыч (инструмент) абдан курч болсо да, натыйжа болбойт. Ошол адис Куранды абдан кооз окуса дагы, анын жүрөгүнүн калыстыгы жана ыйманынын тазалыгы болмоюн, бул адамдын жиндерди чыгаруу боюнча эффекти алсыз болот. Негизи жинди чыгарууда дарылоо ыкмаларын билген адам окуса жакшы болот. Жин чыгарам деп муну кесип тутуп алып рекламалоо туура эмес...
Эми жин кээде таза эле адамга кирип алат дегенге токтолсок. Балким таза адам деле заара ушатып жатып же бир нерсени туура эмес жасап, аларга зыян келтирип алгандыр. Эгер зыян келтирсе, алар өч алат. Ошондуктан эртели-кеч дуба менен жүрүшүбүз туура. Дуба менен жүрбөсө, илешкендер боло берет. Ал эми жин илештиби демек, аны чыгаруу зарыл. Жин даарыган учурда Куран гана шыпаа болот. Бирок дем салып коюу менен чектелип калган болбойт, профилактика керек. Сакаюу үчүн бейтапта ыклас (Курандын шыпаа болоруна ишенүү) болушу зарыл. Дем салуу менен бирге атайын эрежелер бар, аны аткарышы шарт.
Курандын ар бир аяты дары. Бул тууралуу мындай аят бар: «Биз Куранды момундарга шыпаа, мээримдүүлүк (болсун) үчүн жөнөттүк…» (Исра, 17-82).
لا اله الا الله محمد رسول الله
Başkalarının sözünü değil, kalbini dinle.
Başkalarının sözünü değil, kalbini dinle.