Илимдүүлөргө суроо
#4942 13 Март 2016 - 00:05
#4943 13 Март 2016 - 01:53
Xanif.Kg (12 Март 2016 - 19:03) жазган:
Ошондо кыбыланы караш керекпи? А эгерде көчөдөн (машинадан,басып баратып) угуп калган болсоңчу? Дааратың жок болсочу? Ушул жеринен кичине майдалап берсеңиз?)
Билдирүүнү түзөткөн: USSR: 13 Март 2016 - 01:53
#4944 13 Март 2016 - 01:58
Билдирүүнү түзөткөн: USSR: 13 Март 2016 - 01:58
#4946 13 Март 2016 - 02:21
USSR (13 Март 2016 - 01:53) жазган:
rnurzida (03 Март 2016 - 00:25) жазган:
Ыйык Кураны Каримдин он төрт сажда аяты бар. Мына ушул Жараткан Аллага
сажда кылуу зарылчылыгына басым жасаган он төрт сажда аяттын бирин окуган же уккан
кезде саждага баруу кажет. Бул сажда «Тилават саждасы» деп аталат. Куттуу хадистерде
Азирети Мухаммед (саллаллаху алеихи васаллам) Пайгамбарыбыз сажда аятын окуган
кезде жанындагы кутман сахабалары менен бирге саждага жыгылганы аитылат.
Радиодон, кассета же дисктен, же теледен сажда аятын уккан адам саждага
жыгылышы керек. Анткени сажданын зарылчылыгын бул нерселер аркылуу да аңдоого
болот.
Сажда аятын окубаи, жөн гана көз менен кароо тилават саждасын талап кылбаит.
Тилават саждасын дароо өз учурунда орундатуу мустахап. Машинада бараткан
адам тилават саждасын ишарат-ым менен кылса болот.
Сажда аяты намаз учурунда окулса, дароо рукуга, андан кииин саждага жыгылуу
абзел. Бул учурда тилават саждасы үчүн өзүнчө саждага жыгылуунун кажети болбоит.
Намаздын өзү Аллага моюн сунуу болгондуктан намаз учурунда окулган сажда аятынан
улам өзүнчө саждага жыгылуу жамаатта башаламандыкка жол ача тургандыктан өзүнчө
саждага жыгылбоо дагы да жакшы.
Кайсыдыр бир жыиында бир сажда аяты каира-каира окулса, анүчүн бир жолу гана
сажда кылуу зарыл. Ал эми бул учурда эки же андан көп сажда аяты окулса, ошончо жолу
тилават саждасы талап кылынат.
Тилават саждасынын таризи:
Тилават саждасына жыгылуунун таризи төмөнкүчө: Тилават саждасына жыгылуу
үчүн даарат, кииим-кеченин тазалыгы, авраттын жабык болушу шарт. Алгач кыбыла
тарапка бет алып тилават саждасына ниет кылуу керек. Андан соң колду көтөрбөи туруп
«Аллаху акбар» деп дароо саждага барып үч ирет «Субхаана Роббииал-ааляа» (Улуу
Жараткан Алла Тааланы бүтүндөи кемчилик-мүчүлүштүктөн аруу тутам!) деп аитылат.
Андан кииин каира «Аллаху акбар» деп саждадан өидө туруп «Гуфроонака Роббанаа ва
илаикаль-масиир» (Оо, Жараткан! Бизди кечиримиңе ала көр! Акыр-аягы сага гана
каитабыз! ) делип, тилават саждасы орундалган болот. Тилават саждасы үчүн бутту бүгүү, саждадан кииин өидө болуу, «Гуфроонака
Роббанаа ва илаикаль-масиир» деп аитуу жана тилават саждасына баруу жана өидө туруу
учурунда алынган «Аллаху акбар» такбирлери мустахап иш катары каралат.Бул сажданын
рукуну Жараткан Алла Тааланы алкоо, даңктоо үчүн маңдаиды жерге коиуу. Тилават
саждасынын өзү важип өкүмүндөгү иш болуп саналат.
Ыйык Кураны Каримдин он төрт жеринде өткөн сажда аяттары төмөнкүлөр:
Аараф сүрөсү, 7/206; Раад сүрөсү, 13/15; Нахл сүрөсү, 16/48; Исра сүрөсү, 17/107;
Мариям сүрөсү, 19/58; Хаж сүрөсү, 22/18; Фуркан сүрөсү, 25/60; Намл сүрөсү, 27/25;
Сажда сүрөсү, 32/15; Саад сүрөсү, 38/24; Фуссилат сүрөсү, 41/37; Нажм сүрөсү, 53/62;
Иншикак сүрөсү, 84/21; Алак сүрөсү, 96/19.
Өзүмө өзүм жооп таап алдым))) башка темада rnurzida майда-чүйдөсүнөн бери жазып койгон экен,ошону эле бул жерге чаптап койдум. Балким бирөө жарымга керек болуп калаар...
#4947 13 Март 2016 - 08:40




#4948 13 Март 2016 - 14:54
#4949 13 Март 2016 - 19:19
#4950 15 Март 2016 - 12:47
#4951 15 Март 2016 - 12:49
USSR (13 Март 2016 - 01:58) жазган:
Дааратыныз да, Намазыныз да жарактуу эле, себеби сиз узур (Кечиримдуу) абалга тушкон экенсиз...
Билдирүүнү түзөткөн: Xanif.Kg: 15 Март 2016 - 12:50
#4952 15 Март 2016 - 12:55
Temur (13 Март 2016 - 02:21) жазган:
Арабча: "ФАЖР-ТАН, ТАНДЫН КИРИШИ, ЖЕ ТАН НАМАЗЫНЫН КИРИШИ" дегенди тушундурот. Восход арабча: "ИНШРАК, ЖЕ ШАРК-КУНДУН ЧЫГЫШЫ"" дегенди тушундурот. Ошондо "ФАЖР" намаздын кириши, "ИНШРАК" (ВОСХОД) намаздын чыгышы дегенди тушундурот...
#4953 15 Март 2016 - 12:57
#4954 15 Март 2016 - 13:04
Chynaitam (12 Март 2016 - 22:55) жазган:
Жок туура эмес, ото чон куноо (Харам иш) болот, жана бул учун кыяматта сурак-жообу да ото оор болот. Себеби кереметтуу Куранда: "Жер бетине бузукулукту жайбагыла" десек, "алар биз болгону жакшылык гана жасап жатабыз, мына ошолор отко тушуучулор" деп эскертип жатат. Ошол сыяктуу эле бизда буларга харам иштерди айтып жатсак: "Биз достукту бекемдеп жатабыз" деп оздорун алдап журушот, себеби, Шариятта чоочун эркек-ургаачынын достугу, эже-ини, карындаш-байке болуусу чон-чон куноо. Бул нерсени уюштуруп, баштап жаткандар кыяматта катуу окунуп, ото оор абалга кабылышат. А бирок жалан кыздар, же жалан балдар (Футбол ашта чогулган балдардай) чогулуп, достошуп отурушса, анда бул суннот болотта, сооп жазылат...
Билдирүүнү түзөткөн: Xanif.Kg: 15 Март 2016 - 13:04
#4955 15 Март 2016 - 21:53
Коланы да ичпегиле, тетир окуганда Аллах жок дегенди түшүндүрөт дешти эле, бирок Чубак ажы "Эгер табитиң тартса иче бергиле, тетир каратып окууга биз милдеттендирилген эмеспиз" деп айтканын уктум эле. Мүмкүн адидасты деле тетир каратып окууга милдеттуу эместирбиз.
Билдирүүнү түзөткөн: rnurzida: 15 Март 2016 - 21:57
#4956 15 Март 2016 - 21:54
#4957 15 Март 2016 - 21:59
rnurzida (15 Март 2016 - 21:53) жазган:
Коланы да ичпегиле, тетир окуганда Аллах жок дегенди түшүндүрөт дешти эле, бирок Чубак ажы "Эгер табитиң тартса иче бергиле, тетир каратып окууга биз милдеттендирилген эмеспиз" деп айтканын уктум эле. Мүмкүн адидасты деле тетир каратып окууга милдеттуу эместирбиз.
Арт жактагы Найк маселесине окшош экен, бул маселелер дагы...
#4958 15 Март 2016 - 22:03