Илимдүүлөргө суроо
#6541 12 Июнь 2017 - 10:55
#6542 12 Июнь 2017 - 11:09
Бул туурасында эмне дей аласыздар?
Окуп отуруп, американский фэнтези кино коруп аткандай болдум..
Билдирүүнү түзөткөн: Sweet-Lika: 12 Июнь 2017 - 11:11
#6543 12 Июнь 2017 - 12:47
kaidasyn (12 Июнь 2017 - 10:55) жазган:
#6544 12 Июнь 2017 - 12:57
Mumu1986 (11 Июнь 2017 - 14:00) жазган:
#6545 12 Июнь 2017 - 17:46
kaidasyn (12 Июнь 2017 - 10:55) жазган:
Ва алайкумуссалаам. ..
Экөөсүнө тең амал кылса болот, себеби: "Катуу кармагыла" - деп жаткан маселенин түз маанисин эмес, кыйырдап жатканын түшүнүп, анын ички маанисине (уруп-тееп, сөкпөй, тескересинче шарият эрежелерине ылайыктап, аларга болгон мээримдүүлүк, акылмандуулук- даанышмандуулукта, ишеним жана чыныгы эркектик (Джентельмендик) мамиледе, жана фантастикалуу, романтикалык жактардан катуу кармагыла деген маанилерде) түшүнүшкө аракет кылуу керек))...
#6546 12 Июнь 2017 - 17:54
Serenada (12 Июнь 2017 - 01:11) жазган:
Салафиттер;
1. Мазхаб карманбайт,
2. Намаздардын сүннөттөрүн окушпайт,
3. Даарат алганда буттарын жуубай эле байпактарына масх тартып коюшат,
4. Өлгөн адамдардын арбактарына Куран окуп сообун багыштабайт,
5. Кол көтөрүп бата (Дуа) кылышпайт,
6. Аалым-олуяларды жаман көрүшөт,
7. Тасбих тартып, сүннөттөргө амал кылышпайт,
8. Ж.б.у.с радикалдашып кеткен, жанада англия 17.18-кылымдарда, мусулмандарды ич-ара бузуп, талкалап жок кылуу үчүн ушул ваххабийлердин (Азыркы жаңы аты салафийлер) жамаатын же мазхабын түзүп, мусулмандардын баштарына балее катары арабызга таштап койгон...
Жакшысы буларга кошулбагыла. ..
clay (11 Июнь 2017 - 23:15) жазган:
Никесиз өөп, же колун кармап койсоңда зынаага барабар күнөө болот...
Билдирүүнү түзөткөн: Бектурган: 12 Июнь 2017 - 17:56
#6547 12 Июнь 2017 - 18:42
Sweet-Lika (12 Июнь 2017 - 11:09) жазган:
Бул туурасында эмне дей аласыздар?
Окуп отуруп, американский фэнтези кино коруп аткандай болдум..
Бул бечара киши өзү артист экен, анан илимдүүлөрдөн расмий эмес илим алып эле Кереметтүү Курандын ааяттарын (салафиттерге окшоп) түзмө-түз эле которуп, ышкыртып салыптырго. ..
Ааятты которуп, жоромолдошуш үчүн, илимдүү аалымдарыбыз менен кеңешиш керек, же сахих (Туура) тавсирлерди окуусу фарз болот, болбосо өз акылына таянып жатып адашып кетет...
Бул жее теңирчилердин, жее Вахабистердин торуна түшүп калгандай...
(Куранды Бегимчеликда окуп, түшүнбөйт экен байкуш))...
Негизи бул ааят: "Рахмаан" - сүрөсүндө келет. Бул ааятты улуу муфассир, жана уламаларыбыз: "Табари тафсир" - деген Китепте: "Эки күн батыш менен эки күн чыгыш бул, күндүн күз-кыш мезгилендеги аралыгындагы, т, а, алты (6) ай аралыгындагы чыгып баткан жери же орду менен, жаз-жай мезгилдеринин аралыгындагы, т, а, алты (6) ай аралыгындагы убакытта чыгып-баткан жерлери же орду" - деп түшүндүрүп кетсе,
экинчи дагы бир улуу: "Ал- жамиъул Ахкамул Куран" - тафсир китебинде: "ошол эле Рахмаан сүрөсүнүн 5-ааятында: "Ай менен күн бир убакта, же бир эсеп менен айланат" - деген ааяттын далилине таянып: "Эки күн батыш менен эки күн чыгыштын роббиси" - деген ааяттын тавсирин, ошол ай менен күн бири-бирине жер берип, т, а, экөөсү кезектешип чыгып-батканы үчүн, ошол экөөсүнүн ордун: "Эки чыгыш- эки батыштын ээси" - деп далилдеп жатат, жана бул аалымда кайра эле тафсиринин 2-бабында: "Эки күн батыш менен эки күн чыгыштын ээси" - деген ааяттын тавсиринде: "(Жогорудагы) Күндүн кыш менен жайдагы мезгилде эки жакка жылып, эки жактан чыгып-батканын" - айтып, ошол эле: "Табари тавсир" - индеги уламалардын пикирине кошулган...
Бул байкең, Куран илимин, менин Боссмос досумдан эле үйрөнгөн окшойт))...
#6548 13 Июнь 2017 - 00:53
Билдирүүнү түзөткөн: Adeli: 13 Июнь 2017 - 00:55
#6549 13 Июнь 2017 - 03:49
Adeli (13 Июнь 2017 - 00:53) жазган:
1. С.А.В доорунан баштап намаз ар бир мусулманга парз болду, ага чейин жалан пайгамбарлар гана намаз окушчу, ооба бардык пайгамбарлар Аллахка сажда кылып намаз окушкан. Миражга которулуу учурунда, бардык пайгамбарлар чогулуп Иерусалимде жамаат болуп намаз окушканы, жана ага С.А.В. имамчылык кылганы айтылат. Ал жерде пайгамбарлардын намаз окушкандары жонундо соз болот, бирок С.А.В.дан намазды уйронушту деп айтылган эмес, демек до этого алар билишкен...
2. Курандан пайда болгон сооп жана берекет араб менен кыргызга эмес, он сегиз мин ааламдан артып калчу нерсе, ага ичи тардык кылуунун кажети жок. Курандын сообу Аллахтын казынасынан келет, КРнын бюджетинен эмес.
Билдирүүнү түзөткөн: no.comment: 13 Июнь 2017 - 03:51
#6550 13 Июнь 2017 - 08:24
#6551 13 Июнь 2017 - 09:14
Ош шаарындагы 12- көмөкчү инвалиддердин мектебине сиздердин бир ааз жардамыңыздар керек болуп атат. Ата-энелерден жардам сурайлы десек, алардын баары аз камсыз болгон үй-бүлөлүүлөр. Балдарынын даары дармегине дагы бир топ акча кетет. Ушул себептен алардан жардам сурай албайбыз.
Бир кабинеттин айнегин пластикке алмаштырыш керек болуп атат. Балдарыбыз кышы менен үшүп чыгышты. Көп түкүрсө көл болот демекчи, ыйык орозо айында соопчулук үчүн колуңуздардан келген жардамыңыздарды берип койсоңуздар.
Номер 12-көмөкчү мектеп мугалими Асел Ганыева. Жардам бергиси келгендер купуяга кайрылсаңыздар болот.
Билдирүүнү түзөткөн: asko55: 13 Июнь 2017 - 09:15
#6552 13 Июнь 2017 - 12:12
Adeli (11 Июнь 2017 - 12:51) жазган:
Адамзат жасаган амалдары бул категорияларга болунот: фарз, харам, сунна, макруух, мубак. Фарз амалдарын аткарган адамдын бейиште даражасы которулот, аткарбаса куноокор болот дагы жазаланат; харамды жасаган адам куноокор болот - жазаланат; суннотту карманган сооп алат, карманбаса эч нерсе болбойт; макруух амалдарын кылуу жактырылбайт, кылбасан эч нерсе эмес жана мубак амалдарын кылса деле, кылбаса деле эч нерсе эмес. Эми намазга беш убак жыгылуу - бул фарз, а соопчулук кылуу - бул суннот амалдар - суннот эч качан фарздан ойдо турбайт. Жабынып журуу - аялзатына фарз. Кыямат куну сурак биринчи ирээт фарз амалдардан башталат, демек намазга жыгылбай туруп, жабынбай туруп, канчалык сооп иштерди жасаба , кылган амалдар нолго барабар болуп калат, анткени суннот, айтылгандай эле, фарздан ойдо турбайт. Намазга жыгылуу кичине балдарга жана акыл эси кем адамдарга эле жооп берилген ( не позволяется), а калган адамдарга баардыгына милдет болгон, ошондуктан Кыямат куну, ин ша Аллаху, адамзат эки маселенин устунон жооп берет экенбиз: мумкунчулук жана калоо ( нафс). Аллах мумкунчулук бердиби: акыл эс жайында, демек намазга жыгылууга милдеттуубуз. Ушул жерден анан биздин калообуз ролун ойнойт экен: же бизди намазга жыгылтат, же намаздан кайтарат. Сиздин акыл эсиниз ордунда - дееспособный адамсыз, алты саныныз аман, сизди фарз амалдарын аткаруудан калоонуз эле кармап турат. Ийгилике жетишкиниз келсе калоонузду сиз карманыз, багытты сиз корсотунуз.
Анан, намаз окубай туруп журок эч качан тазаланбайт, таза дагы болбойт, анткени журокту намаз тазалайт.
brother
#6553 13 Июнь 2017 - 12:13
#6554 13 Июнь 2017 - 15:26
#6555 13 Июнь 2017 - 17:15
RealMadrid.kg (13 Июнь 2017 - 15:26) жазган:
Садака фитр: 1кг 600гр - буудай, ун, мейиз же 3кг 200гр- арпа, куурма. Орточо эсеп менен алынган баалардан келип чыккан сумма- 30сом, 35сом, 48сом, 368сом, 380сом...шартка карап ушул суммалардын бири берилет.
#6556 13 Июнь 2017 - 17:47
#6557 13 Июнь 2017 - 21:42
sister (13 Июнь 2017 - 12:12) жазган:
Анан, намаз окубай туруп журок эч качан тазаланбайт, таза дагы болбойт, анткени журокту намаз тазалайт.
#6558 13 Июнь 2017 - 23:14
Бектурган (12 Июнь 2017 - 18:42) жазган:
Ааятты которуп, жоромолдошуш үчүн, илимдүү аалымдарыбыз менен кеңешиш керек, же сахих (Туура) тавсирлерди окуусу фарз болот, болбосо өз акылына таянып жатып адашып кетет...
Бул жее теңирчилердин, жее Вахабистердин торуна түшүп калгандай...
(Куранды Бегимчеликда окуп, түшүнбөйт экен байкуш))...
Негизи бул ааят: "Рахмаан" - сүрөсүндө келет. Бул ааятты улуу муфассир, жана уламаларыбыз: "Табари тафсир" - деген Китепте: "Эки күн батыш менен эки күн чыгыш бул, күндүн күз-кыш мезгилендеги аралыгындагы, т, а, алты (6) ай аралыгындагы чыгып баткан жери же орду менен, жаз-жай мезгилдеринин аралыгындагы, т, а, алты (6) ай аралыгындагы убакытта чыгып-баткан жерлери же орду" - деп түшүндүрүп кетсе,
экинчи дагы бир улуу: "Ал- жамиъул Ахкамул Куран" - тафсир китебинде: "ошол эле Рахмаан сүрөсүнүн 5-ааятында: "Ай менен күн бир убакта, же бир эсеп менен айланат" - деген ааяттын далилине таянып: "Эки күн батыш менен эки күн чыгыштын роббиси" - деген ааяттын тавсирин, ошол ай менен күн бири-бирине жер берип, т, а, экөөсү кезектешип чыгып-батканы үчүн, ошол экөөсүнүн ордун: "Эки чыгыш- эки батыштын ээси" - деп далилдеп жатат, жана бул аалымда кайра эле тафсиринин 2-бабында: "Эки күн батыш менен эки күн чыгыштын ээси" - деген ааяттын тавсиринде: "(Жогорудагы) Күндүн кыш менен жайдагы мезгилде эки жакка жылып, эки жактан чыгып-батканын" - айтып, ошол эле: "Табари тавсир" - индеги уламалардын пикирине кошулган...
Бул байкең, Куран илимин, менин Боссмос досумдан эле үйрөнгөн окшойт))...
Ал дагы мага окшош чала сабат экен да...

Же бося менен бир чай ичип калган...))
Оз ордунда айтылбаган акыйкат акыйкатсыздык!
#6559 15 Июнь 2017 - 15:14
sister (13 Июнь 2017 - 12:12) жазган:
Анан, намаз окубай туруп журок эч качан тазаланбайт, таза дагы болбойт, анткени журокту намаз тазалайт.
Саламатсызбы? Сиздин ушул жазуунуздан кийин коп ойлонуп калдым. Башка жактан сурайын дегем , кайра озунуздордонле сурайын дедим .
Кыргыздарба бир уй - булоодо коп болсо жки Адам намаз окуйт , болбосо жок.
Биздин айылда ошондой. Оронгондор отоле аз. Бирок элибиз намаз окубаса деле атайы сооп болсун деп иштерди алы жетишинче кылып журушот. Садака берип, жардам берип , кембегелдарды каралашып, орозо кармап, орозо питир берип айта берсен коп.
Сиз оронуп , намаз окубаса мындай нерселер нолго барабар депсиз. Анда тигилерге убара болбойле койгула, оронуп намаз окубасанар эч нерсенер отпойт деп койсо болобу? Бизда Россиялап же ороно албайбыз же намаз окуй албай журобуз, жакшы оюм менен сурап жатам, тушундуруп коюнчу.
#6560 15 Июнь 2017 - 17:07
Олгон адамдын атын укканда кайсы дубаны айтып туруш керек?