Жарандык никеге көз карашыңар? ПАЙДАСЫ ЖАНА ЗЫЯНЫ
#41 15 Сентябрь 2008 - 09:14
#42 15 Сентябрь 2008 - 10:03
к,сезимсиздик жана ыймандын жоктугун билдирет. Анткени уйлоноор баладан (же турмушка чыгаар кыздан) баш кошоордон мурда умуттоносун, журогундо сезесин, ишенесин.Ушунун баары барып суйууго айланбайбы? Чынында суйгон, ашык болгон киши суйгонуно бирге жашап королу келишип калсак уйлонобуз деп айтабы?.. Бирок мен каршы!
#43 15 Сентябрь 2008 - 18:29
#44 19 Сентябрь 2008 - 19:33
2. Ислам дининде да чон тыюу салынган. Канча жыл жашаса да, балалуу болсо да арам болуп келет. Нике кыйылган сон гана адал жашоо болот. Урук тукуму да никесиз арам урук болуп эсептелет.
3. Кыргыздын менталитентине да туура келбейт.
Бул сурооону берген форумчанга суроом: Нике деген создун тупку тамырын изилдеп кордунуз беле, эмне учун нике экендиги?
Байыркы Хаммурапи жетектеген олкосундо мындай мыйзам киргизген: Нике - бул аял кишинин эркек кишиге откорулуп берилуусу. Аял кишинин же эркек кишинин макулдугу жок, нике жараксыз. Нике болоор замат, аял киши толук турдо эркек кишиге баш ийиш керек. Жашоосунда тугойунун козуно чоп салгандыгы учун, аял киши ойношу менен чогуу олтурулот же олум дарыясына ташталат (Олум дарыясы - Хаммурапи Олум дарыясын Кудайдын соту деп эсептеген, андан тируу калса мамлекетте эркин журо алчу). Эгерде эркек киши аял кишиге боор тарта турган болсо, анда анын аман калып калуусу мумкун.
Эгерде эркек киши жубайынын козуно чоп салса, анда аялы аны далилдеп бериш керек. Эгерде далилдеп бере албачу болсо, анда шылдын кылганы учун олум жазасына тартылат.
Айтайын дегеним, мыйзам турундо да, шариятта да Нике менен тугойлордун милдеттери жуктолгондо гана НИКЕ деген создун баркы болот. Канчалык той болбосун, канчалык эки тараптын макулдуктары болбосун, шарият жолу менен, жана мыйзам жолу менен нике кыйдырмайынча, баш кошушуптур деп айтуунун да кажети жок.
Ким билет, балким кылбас ашыкча.
Киндик канын тамса Кыргызда,
Кимсин сен, суйлоп жатып орусча?
#45 26 Апрель 2010 - 05:51
Форумдагы ушул теманы окууп,силерден да ой-пикириниз, коз караштарыныз кандай,билейин дедим.
Ким кандай ойлойт?
Билдирүүнү түзөткөн: cliff: 26 Апрель 2010 - 14:24
#46 26 Апрель 2010 - 13:28
Билдирүүнү түзөткөн: vais: 26 Апрель 2010 - 13:40
#47 26 Апрель 2010 - 13:33
Цитата
Форумдагы ушул теманы окууп,силерден да ой-пикириниз, коз караштарыныз кандай,билейин дедим.
Ким кандай ойлойт?
jarandik nikege negizinen men karshimin.al emi ziyan jaktary baykush kizdar ele tartat.a baldarga go emne bashi da oorubayt da.
jalpi alip karaganda ziyan emes bul nerse choon kunoo bolup sanalat.
anan kudaydan korkup minday jolgo barbashibiz kerek
#48 26 Апрель 2010 - 14:11
Цитата

Урматтуу форумчулар, бул суроону бергенимдмн себеби Украинада окууган студенттердин кообундо ушул суроо пайда болгон эле.
2 жумадан кийин университетте конференция уйуштурулган, ошол учун жазылган статьяга сиздерден жакшы пикир чыкса кошуп жазмакчы болгонбуз.
#49 26 Апрель 2010 - 14:15
Цитата
Рахмат!
#50 26 Апрель 2010 - 14:17
jalpi alip karaganda ziyan emes bul nerse choon kunoo bolup sanalat.
anan kudaydan korkup minday jolgo barbashibiz kerek
[/quote]
Пикиринер менен болушконунор учун рахмат.
#51 26 Апрель 2010 - 16:36
#52 26 Апрель 2010 - 17:31
Цитата
temu доззкем туура маселенин башын кылтыйткан. Негизи эле «жарандык нике» дегендин өзү эмне? «Жаран» деген эмне? «Нике» деген эмне? «Нике» түшүнү гүн азыраак болсо да билсеңиздер керек тигил же бул ынанымдын, мамлекеттик түзүлү штүн тартиби боюнча. «Жаран» дегенибиз бир мамлекетте жашап, каттоодон өткөн чыныгы инсан дегенди билдирсе керек. Укуктук жактан толук аныктамасын бере албайт экенмин. Капачылык жоктур деп ойлойм. Анан мамлекеттин башка жарандары каттоодон (ZAGStan) өтсө алардыкы «жарандык нике» болбостон, каттоодон өтпөй калгандардыкы «жарандык нике» статусуна таандык болуп калгандыгы абдаааан кызык болуп калып атат да. Демек, бул жерде бир нерсе бар. Чындыгында, ойлонуп көрсөк, жашоодо учураган көпчүлү к маселелердин чыныгы төркүнү башка жакка барып такалат. Ошону убакыт менен өзгөртү ү керек го дейм. Башкача айтканда, «Көндү мдөрдү өзгөртү үнүн убактысы келди (түшүнбө й калам дегендерге орусчадагы: Время менять привычки! )» дегендей эле нерсе!...
«ЗАГС» деп аталган мекемеден өтпөй эле молдо аркылуу никесин кыйдырып жашап жүргөндө ргө «жарандык нике» деген түшүнү к коошпогондой. Аларды «имам же молдо никеси» деген түшүнү к менен конкреттештирү үнү сунуштамакмын.
Ал эми ЗАГСтан да өтпөй, молдодон да качып жүргөн жарандардын никеге болгон көз карашы башкача болгон сыяктуу эле, алардын никесине бериле турган аталыш да «жарандык нике» түшүнү гүнөн кескин айырмаланып турары шексиз деген ойго келем. Калганын өзүң үз болжолдоп көрөрсү з. Менин жазгандарым жөн гана бир пикир. Башка эч нерсе...

#53 26 Апрель 2010 - 19:49
Цитата
Цитата
temu доззкем туура маселенин башын кылтыйткан. Негизи эле «жарандык нике» дегендин өзү эмне? «Жаран» деген эмне? «Нике» деген эмне? «Нике» түшүнү гүн азыраак болсо да билсеңиздер керек тигил же бул ынанымдын, мамлекеттик түзүлү штүн тартиби боюнча. «Жаран» дегенибиз бир мамлекетте жашап, каттоодон өткөн чыныгы инсан дегенди билдирсе керек. Укуктук жактан толук аныктамасын бере албайт экенмин. Капачылык жоктур деп ойлойм. Анан мамлекеттин башка жарандары каттоодон (ZAGStan) өтсө алардыкы «жарандык нике» болбостон, каттоодон өтпөй калгандардыкы «жарандык нике» статусуна таандык болуп калгандыгы абдаааан кызык болуп калып атат да. Демек, бул жерде бир нерсе бар. Чындыгында, ойлонуп көрсөк, жашоодо учураган көпчүлү к маселелердин чыныгы төркүнү башка жакка барып такалат. Ошону убакыт менен өзгөртү ү керек го дейм. Башкача айтканда, «Көндү мдөрдү өзгөртү үнүн убактысы келди (түшүнбө й калам дегендерге орусчадагы: Время менять привычки! )» дегендей эле нерсе!...
«ЗАГС» деп аталган мекемеден өтпөй эле молдо аркылуу никесин кыйдырып жашап жүргөндө ргө «жарандык нике» деген түшүнү к коошпогондой. Аларды «имам же молдо никеси» деген түшүнү к менен конкреттештирү үнү сунуштамакмын.
Ал эми ЗАГСтан да өтпөй, молдодон да качып жүргөн жарандардын никеге болгон көз карашы башкача болгон сыяктуу эле, алардын никесине бериле турган аталыш да «жарандык нике» түшүнү гүнөн кескин айырмаланып турары шексиз деген ойго келем. Калганын өзүң үз болжолдоп көрөрсү з. Менин жазгандарым жөн гана бир пикир. Башка эч нерсе...

Ойлорунуз менен болушконунуз учун чон рахмат.чындап эле кызыктуу пикирлер)
#54 03 Май 2010 - 14:09
1-динибизге туура келбейт
2-менталитетибизге туура келбейт.
3-адамдык сапатка такыр туура келбейт.
4-кыз бала учун 99% зыян алып келет.
5-эркек да жыргап кетпейт. Жоопкерсиздик деген балээси да бар.
#55 03 Май 2010 - 16:23
Цитата
1-динибизге туура келбейт
2-менталитетибизге туура келбейт.
3-адамдык сапатка такыр туура келбейт.
4-кыз бала учун 99% зыян алып келет.
5-эркек да жыргап кетпейт. Жоопкерсиздик деген балээси да бар.
Рахмат !
#56 03 Май 2010 - 18:00
#57 04 Май 2010 - 00:11
Цитата
Рахмат Таллас байке!
#58 04 Май 2010 - 07:37
Цитата
«Жарандык нике» түшүнү гү аркылуу «ЗАГСтан да, молдодон да тышкаркы жашоо кечиргендердин байланышын» айткым келген жок. «Жарандык нике», менимче, «бир өлкөнү н жарандарынын ортосундагы нике» катары түшүнгү м келет. Демек, андай түшүнү к колунда паспорту болуп, ЗАГСтан өткөндө р жана ЗАГСтан өтпөгө ндөр үчүн бирдей колдонулуусу керек. Башкача айтканда, ЗАГСтан өткөндө н кийин эки жаштын сүйүү сү «жарандык эмес нике» болуп калабы деген түшүнү к жатат...
Сиздер сөз кылып жаткан үй-бүлө лүк байланышты «имам никеси (эгер молдодон никеси кыйылган болсо)» жана «бейрасмий нике (эгер ЗАГСтан өтпөгө н болсо)» деп атоо керек. Ал эми ЗАГСтан да, имамдын алдынан да өтпөсө анын аталышы башкача болушу керек го дейм.
Ал эми «беймаани нике» учурунда кимдин (эркектин же аялдын – айырмасы жок экөөнү н тең) жашоосунун БҮДӨМҮ К болуп болбостугун атайын психологдор менен социологдор даанараак изилдөө жүргүзгө ндөн кийин айтуу керек деп ойлойм. Эркектерди туш келди баса берген макулук катары элестетү ү ашыкча болоттур. Менимче, бул иш-чара түбүндө туура эмес болсо да, эки адам тең бардык нерселерди жыйыштырып коюп, толук тобокел да кылуусу мүмкүн. Ал эми сезиминен жаңылган, сүйгөнү нөн айрылган адам жөнүндө сырт көздөн оңой же оор деп айта салуу каталыктыр... :think:
#59 04 Май 2010 - 11:35
#60 04 Май 2010 - 11:58