Кыздар неге хиджаб кийбейсиңер?
#301 29 Март 2011 - 12:02
Аяттын мааниси: “ (эй Мухаммад) Момун аялдарга айткын өздөрүнө махрам болбогон эркектерди кароодон көздөрүн сактасын жана фаржтарын арамдан сакташсын жана зыйнаттуу жерлерин көргөзүшпөсүн. Бирок ачык болуп турган зыйнат жерлери болгон болсо мейли. (мисалы: жүзү, колдорунун манжалары жана алаканы). Жоолуктары менен моюндарын жана көкүрөктөрүн жабышсын. Зыйнатталган жерлерин өз күйөөлөрүнө, аталарына, күйөөлөрүнүн аталарына же (өз) уулдарына же күйөөлөрүнүн уулдарына, же (өзүнүн) эркек бир туугандарынаже эркек бир туугандарынын уулдарына же кыз бир туугандарынын уулдарына же башка аялдарга же сатып алган күңдөрүнө же аялдарга кызыкпаган кулдарына же аялдардын аураттарин билбеген жаш балдардан башкаларына ачышпасын. Басып жүргөндө буттарын бири-бирине уруп жазыруун зыйнаттарын билдиришпесин. Эй момундар инсан ката кылбай койбойт. Эгер махрам эместерди кароодо ката кылган болсоңор (астейдил) тообо кылгыла! Жараткан Аллах тообоңорду кабыл кылат. Кыямат күнү тообоңор кабыл болуп тозоктон кутулсаңар ажеп эмес.
Бул аяттагы зыйнатталган жерден максат ар түрдүү алтын-күмүштөн же башка нерселерден болгон жасалгалар тагыла турган жерлер. (Нур сүрөсү 31-аят.)
#302 29 Март 2011 - 15:44
Romantic (29 Март 2011 - 09:00) жазган:
Достор, даават деген эмне? Даават деген бул чакыруу. Же туура эмесби Романтик байке.
Менин ушул дааватка эч туура эмес деп айта албайм,себеби бизге дин ошол даават аркылуу келген, бирок ар дайым менин тартышып жүргөн тема бул. Дааваттын системасын өзгөртүү керекби? Дааваттын жоопкерчиликтерин билебизби? Дааватка чыккан адам үй бүлөөсүн камсыз кылып ошол дааваттан кайтканга чейин үй бүлөөсү муктаж болбой турган абалда калтырып, анан чыгуу керек, туурабы? Даават кылганы ким укуктуу? Даават кылуу үчүн белгилүү бир өлчөмдө билимге ээ болушубуз керекби? Чечендик өнөр керекби? Эгер дааватты маркетинг системасы менен карай турган болсок, биздин дааватчылар чооң жоготууга учуроодо. Даават системасын өзгөртүү керек. Мен көп көрдүм, Алла сүйлөй бер деп жаш балдарды чыгарып койгондорду, ал балатантырайт, айта албайт, анан динге чакыруунун ордуна, динден түртөт да мындай көрүнүштөр. Кечиресиздер, даават кылып жаткан адам белгилүү өлчөмдө билимге ээ болуусу зарыл, белгилүү бир өлчөмдө чечендик өнөрү болушу керек, Алланын сөзүн айтып жатасын, таза жана жарашыктуу кийинүү керек, Ислам бул тазалык дини, ошону далилдешибиз керек. Пайгамбарыбыз (САВ) убагында сахабалар бир хадис же аят жаттаганда аны жашамайынча башкасын жаттаган эмес, жалган айтпагыла дегенде, жалганды жашоосунан чыгарып салмайынча башка нерссе үйрқнүшкөн эмес.
Коом өзгөрдү, заман өзгөрдү демек системаны да өзгөртүү керек. Биз айткандарыбызды өзүбүз аткарбасак башка бирөөөлөргө үйрөтө албайбыз аны.
Кечиресиздер, төрт айлык дааватка чыгып келип, аялына талак берип салышкандар да жок эмес, өзү төрт айда кабыл алган нерсени аялына заматты кабыл алууусун талап кылуу болбойт.
Эми айтыңыздарчы, ар бир үйдү бирден такылдатып бир күндө он адамга түшүндүрүү жакшыбы же телевидениеден бир саатта беш миллионго түшүндүргөн жакшыбы? Сайт ачкыла намазды түшүндүргөн, тасма тарткыла. Системаны өзгөртүү керек, болбосо болбойт. айта берсен түгөнбөйт, ошондуктан токтотойун.
Ойлонуп иш кылайлы туугандар.
#303 30 Март 2011 - 02:23
Birok Hidjab kijgenderdi neitralno karaymyn...
#304 30 Март 2011 - 12:04
amantur (29 Март 2011 - 12:44) жазган:
Менин ушул дааватка эч туура эмес деп айта албайм,себеби бизге дин ошол даават аркылуу келген, бирок ар дайым менин тартышып жүргөн тема бул. Дааваттын системасын өзгөртүү керекби? Дааваттын жоопкерчиликтерин билебизби? Дааватка чыккан адам үй бүлөөсүн камсыз кылып ошол дааваттан кайтканга чейин үй бүлөөсү муктаж болбой турган абалда калтырып, анан чыгуу керек, туурабы? Даават кылганы ким укуктуу? Даават кылуу үчүн белгилүү бир өлчөмдө билимге ээ болушубуз керекби? Чечендик өнөр керекби? Эгер дааватты маркетинг системасы менен карай турган болсок, биздин дааватчылар чооң жоготууга учуроодо. Даават системасын өзгөртүү керек. Мен көп көрдүм, Алла сүйлөй бер деп жаш балдарды чыгарып койгондорду, ал балатантырайт, айта албайт, анан динге чакыруунун ордуна, динден түртөт да мындай көрүнүштөр. Кечиресиздер, даават кылып жаткан адам белгилүү өлчөмдө билимге ээ болуусу зарыл, белгилүү бир өлчөмдө чечендик өнөрү болушу керек, Алланын сөзүн айтып жатасын, таза жана жарашыктуу кийинүү керек, Ислам бул тазалык дини, ошону далилдешибиз керек. Пайгамбарыбыз (САВ) убагында сахабалар бир хадис же аят жаттаганда аны жашамайынча башкасын жаттаган эмес, жалган айтпагыла дегенде, жалганды жашоосунан чыгарып салмайынча башка нерссе үйрқнүшкөн эмес.
Коом өзгөрдү, заман өзгөрдү демек системаны да өзгөртүү керек. Биз айткандарыбызды өзүбүз аткарбасак башка бирөөөлөргө үйрөтө албайбыз аны.
Кечиресиздер, төрт айлык дааватка чыгып келип, аялына талак берип салышкандар да жок эмес, өзү төрт айда кабыл алган нерсени аялына заматты кабыл алууусун талап кылуу болбойт.
Эми айтыңыздарчы, ар бир үйдү бирден такылдатып бир күндө он адамга түшүндүрүү жакшыбы же телевидениеден бир саатта беш миллионго түшүндүргөн жакшыбы? Сайт ачкыла намазды түшүндүргөн, тасма тарткыла. Системаны өзгөртүү керек, болбосо болбойт. айта берсен түгөнбөйт, ошондуктан токтотойун.
Ойлонуп иш кылайлы туугандар.
Yraiymduu ALLANYN ysymy menen! Albette jogoruda jazgan sozdor adamdy oilondurbai koiboit! Birin4iden daavat ar bir musulmandyn moinundagy joopker4iligi,bawka4a aitkanda Islam dini Tauhid(Edinobojie)ALLAHTAN bawka ibadat kyluuga tendew e4 bir zat jok ekenin elge jetkiruu. Jana aita ket4u nerse 3kun,10kun,40kun,4 ai dep 4ykkandarga aitmak4ymyn: Bizdin baskan turganybyz,kylgan iw amaldarybyz ailanaga daavat boluw kerek. Aita ket4u nerse elge daavat beruudon murda birin4i ilim aluu,jana owol ilimge amal kyluu,anan gana bawkaga jetkiruu kerek!Ozun birin4i algan ilimine amal kylbai,bawkaga kyl degenin tam4ydai taasir berbeit!!! A jany programma oilop tabyw kerek degeninizge dele kowulam,bul tuuraaluu sunuwtar,jakwy idealar bolso talkuulap,Kyrgyzstandyn muftiatyna kairylsak bolot!!! ALLAH sizderden yraazy bolsun!
Билдирүүнү түзөткөн: Romantic: 30 Март 2011 - 12:06
#305 31 Март 2011 - 17:36
#306 31 Март 2011 - 20:22
Romantic (30 Март 2011 - 09:04) жазган:
Муфтиятка жазгам, каралат дешкен.
Бирок бул жерде баашка маселе турат.
Баарыңыздарга маалым болгондой Абдышүкүр ажы Кыргызстандын муфтийинин милдетин аткаруучу болгондо кандайдыр бир себептер менен баш тартканын билебиз, жана ошондой эле муфтийдин ордуна талашта бир нече чырдуу маселелер да баарыңыздарга маалым болсо керек. Муну терең изилдеп көрсөңүздөр толук бир сүрөт алдыңыздарга келет.
Учурда Кыргызстанда "Адеп Башаты" коомдук прогрессивдүү фонду иштеп жатат, бирок негедир көпчүлүк дааватчылар тарабынан (баарынын эмес) сынга алынганын байкадым. Аларга кандай жалаа жабылбады. Ейрей дешти, каапыр дешти, динбузар дагы дешти. Ушундай нерселер мусулманга жарашабы?
"Адеп Башаты" бираз маалымат бере кетсем. Бул реклама же мактоо эмес, жөн гана маалымат үчүн билип алышыңыздарды каалайм. Мен бул фондун мүчөлөрүн эң мыкты дааватчы деп эсептейм, себеби булар сөз менен эмес, жасаган иштери менен динибизди таанытып жатат, элибизге, жерибизге көптөгөн кызматтарды кылып жатышат. Акыркы .ч жылдан бери Спорт ордосунда "Мавлюд" уштуруп жатышат. Бир топ аудиолорду чыгарышты. Бир топ кыска видеолорду тартышты. Ар курбан айтта көптөгөн малдарды курбандыкка чалып жатышат. Учурда бала бакча ачканы жатышат жана радиосу жай айларында иштей баштайт экен. Достук мейманканасында сабактар эжелерибизге өтүлүп жатат жана башка бир топ долбоорлорду ишке ашырышты.
Урматтуу дааватчы байкелер, эми айтыңыздарчы, кимиңиздер динибизди жакшы таанытып жатасыздар. Баарыңыздар Аллах ыраазы болсун. Жасаган иштериңиздер бир гана Аллах ыраазычылыгы үчүн болсун. Ар бирибиз өз жолубузду өзүбүз тандайбыз, жана Алла тааланы кантип таанытууну өзүбүз чечебиз. Ойлонойлу.
Сөзүмдүн акырында "Адеп башатындагы" бир байкеге суроо берген элем, эмнеге сиздер көчөлөргө чыгып даават кылбайсыздар, эмнеге дааватчылар менен иш жүргүзбөйсүздөр, деп, Байкенин жообу төмөндөгүчө болгон:
Аларга (дааватчы байкелерге) ошол жол ыңгайлуу экен. Мейли, алар сөз менен түшүндүрүшсүн, биз болсо иш менен түшүндүрөйлү. Баарыбыздан Аллах ыраазы болсун!!!
#307 31 Март 2011 - 20:55
Jurokto "IWENIM" jok bolso, ani kiip juruu, je kibei koiuu maanige ee emes.
Men ozum azir araviya olkolorunun birin4de iwtep jatam. Owonduktan oz kozum menen korgom. Hitjab kiip jurup, arak, konyak i4kenderi dele bar.
#308 06 Апрель 2011 - 23:44
Salamatsizdarbi!
Jurokto "IWENIM" jok bolso, ani kiip juruu, je kibei koiuu maanige ee emes.
Men ozum azir araviya olkolorunun birin4de iwtep jatam. Owonduktan oz kozum menen korgom. Hitjab kiip jurup, arak, konyak i4kenderi dele bar.
[/quote
Негизи жакшы соз бар го " Ар кимдин өз башы , өз ийининде" деген. Анан болбойт го дейм бул деле хиджаб кийип анан арак коняк ичет деп. Эң биринчи ар кимибиз өзүбүзгө жооп бришибиз керек. Же биз дагы арабтар деле хиджаб кийип арак ичип журот, бизге деле болот турбайбы деп "жутуп" койсок, акыретте ошол араб келип жооп бербейтта туурабы???
Хиджаб дегенди неге кийиш керек?
- Биринчиден аялдар намаз окубаса дагы созсуз хиджаб кийиш бул парз. Бул менен ал өзүнүн ыйманын бекемдеген болот.
- .... ..( дагы оюунар болсо кошуп койгула мумкун бир чечимге келип калаарбыз??)
#309 07 Апрель 2011 - 04:35
KEB (31 Март 2011 - 20:55) жазган:
Jurokto "IWENIM" jok bolso, ani kiip juruu, je kibei koiuu maanige ee emes.
Men ozum azir araviya olkolorunun birin4de iwtep jatam. Owonduktan oz kozum menen korgom. Hitjab kiip jurup, arak, konyak i4kenderi dele bar.
КЕВ, бу сен болбогон КЕПти айтыпсын да!..
АРАБ - МАГА АВТОРИТЕТ ЭМЕС!.. Жана ал эч кимге авторитет болууга укугу жок.
Статистикага карасак болжол менен 350 млн арабдын 25 млн дою христиан динин тутушат. Аларын деле мусулман арабдардын ичинде алар кийингендей эле кийинип журушот. Анан ошолорго карап иш кылышыбыз керекпи же кандай озу?. Бул жагын озун акылдуулугуна салып тушундуруп бересин гоо-о.. Ташиев айткандай: "Мине кылабыз эми?"

#311 05 Июнь 2011 - 22:17
ssesaltan84 (04 Май 2007 - 12:21) жазган:
Кыргыз качан мусулман болду эле. Хиджап деген араптардын аялдарынын улуттук кийими. Кыргыздын кыздары качан хиджап кийди эле? Кыргыздынбалдары калпактарын ыргытып селде чалынып калышты
#312 06 Июнь 2011 - 08:46
#313 06 Июнь 2011 - 14:35
#315 07 Июнь 2011 - 23:21
#316 08 Июнь 2011 - 00:03
ualmaz (06 Июнь 2011 - 08:46) жазган:
Бирок ошол чыныгы кыргыз кыздарга улуттук кийимибизди кийип жүр деп айтып көр, тетирисин кылышат (баары эмес). Мини юбка же жармашкан жинсыга караганда жакшыраак көрүнөт го.
Aleesia (06 Июнь 2011 - 14:35) жазган:
Ар кандай адам бар. Сен айткан "ozunu jakwy alyp kiyinip jur" сөзүнөн ар ким өзүнө жараша кийинип же өзүнө жакканын кийип алып деле өзүмө жараша кийиндим деп айтат. (мини кийингени деле жармаштарып алганы деле)
Кудайга ишенем бирок айтканын кылбай эле койойун депсиң да

azamat1992kg (07 Июнь 2011 - 23:21) жазган:
Парз - менимче хижаб (араптардын улуттук кийими деп ала турган болсок) кийүү эмес, денесинин белгилүү жерлерин (шариятта айтылган жерин)гана ачып калганын жаап жүрүү болсо керек.
Билдирүүнү түзөткөн: Balamir: 08 Июнь 2011 - 00:14
... Кайра ойлонуп көрдүм. Акыркы күнүң болуп калышы да мүмкүн.

#317 06 Август 2011 - 17:17
ualmaz (06 Июнь 2011 - 09:46) жазган:
Ассаляму алейкум!Эгер ал арабтардын кийими дейли,анда эмне сен менен мен кыргыздын улуттук узун кийимин,ак элечегин данктап чыкпадык! !!Маселе ал хиджабта эмес,биздин кыздарыбыз кийгиси келбегенде узун кийимди,нафсысына баш ийип,эркектерибиз да кыска кийимди ыржаландап колдойт.Аял киши аруу зат болот,аны сактап коргоо керек...корунго нэле коро бере тургандай болуп баратат кыздарыбыз! !!
Биздин кыздар ачынып кийинуу менен -арзан секонд хэнддеги распродажадан айырмасы жок!!!
#318 11 Август 2011 - 02:52
#319 11 Август 2011 - 12:09
#320 12 Август 2011 - 16:36
Айткылачы эми жанагы тилин чоюп "бул кыргыздын кийими эмес!" - деп сүйлөгөндөр. .?!

Билдирүүнү түзөткөн: MiranA: 12 Август 2011 - 17:04
Түзөтүүнүн себеби: башка сайтка шилтеме өчүрүлдү