asmera (29 Март 2013 - 19:06) жазган:
Биринчинин туура жооптору: эки жерде эки торт, жадыбалдын созуно окшолуп айтылып жаткандан кийин арифметикалык торт амал колдонулуш керек болот:
1. 4+4=8- кошуу болсо сегиз;
2. 4-4=0- кемитуу болсо нол;
3. 4*4=16- кобойтуу болсо он алты;
4. 4:4=1 (4/4=1)-болуу болсо бир.
Биринчинин экичисинин туура жооптору: 1. 2+2*2=2+4=6, 2. (2+2)*2=4*2=8.
Ээ, ушундай логикага баш ийбеген (берилишинен башка дагы автор гана билген кошумча шарттары бар), чала тапшырмаларды жөн эле койолучу! Анткени, тапшырмада так, даана "Эки жерде эки торт канча болот ?" деп айтылган эле. Эми болсо, "жадыбалдын созуно окшолуп айтылып жаткандан кийин арифметикалык торт амал колдонулуш керек болот" деп дагы кошумча тактоолор кошулуп атат. Муну тапшырманы берип атканда кошо жазыш керек болчу!
Ал эми "Эки кошуу эки кобойтуу эки канча болот ?" дегендин "Туура жоопторуна" түшүнбөй калдым. Жооп жалгыз эле болот да (биринчиси)! Экинчи жооптун тапшырмасы "2 экинин суммасын экиге көбөйтсө канча болот ?" деп айтылат.
[quote name='asmera ' date='29 Март 2013 - 19:06' timestamp='1364562380' post='967775' ]
Ээ, ушундай логикага баш ийбеген (берилишинен башка дагы автор гана билген кошумча шарттары бар), чала тапшырмаларды жөн эле койолучу! Анткени, тапшырмада так, даана "Эки жерде эки торт канча болот ?" деп айтылган эле. Эми болсо, "жадыбалдын созуно окшолуп айтылып жаткандан кийин арифметикалык торт амал колдонулуш керек болот" деп дагы кошумча тактоолор кошулуп атат. Муну тапшырманы берип атканда кошо жазыш керек болчу!
баарыбыз эле биле журо турган арифметикалык торт амалды эле пайдаланып да:1. Эки жерде эки торт канча болот ?
2. Эки кошуу эки кобойтуу эки канча болот ?
Бул жерде арифметикалык торт амалды делип кошо эле жазылып турат ко дейм, туурабы, же башкача окулуп жатабы? Чыгаруу жолуна ссылка турбайбы торт амал делип. Же "эки жерде эки канча" - дегендей кылып берип, ушул логикага сугарылган, соннун дешибиз керекпи. Логиканын манызы ушундай берилишинде жатат. Логиканын аныктамасы томондогудой болот достум: "Туура жазуу учун грамматика кандай керек болсо, туура ой жугуртуу учун ошондой эле керек нерсе бул-логика" . Мисал келтирсем : "Все птицы летают, ласточка летает, поэтому она птица"-деп туруп, бул соз туура айтылдыбы же туура эмеспи деп суроо берилет(мында, чымындын деле канаты бар, ал канаттуга кирбесе деле уча алат да чабалекей сыяктуу эле деген ой жугуртууну пайда кылып, анан соз талданат, туурабы, туура эмеспи айтылышы делип ). Мына ушул жана жогорудагыдай сыяктуу маселелер чыныгы логикалык ой жугуртууго бериле турган маселелерге кирет. Монеталарга берилгендей оор же женил, аны ошол адам озу аныктап алышы керек дегендей толук бышпагансыган чала тапшырма бул жерде берилген жок , чындыкты айтканым учун капа болбо жана кечирип кой достум...Ошондуктан бир нерсени жазаарда да логикага баш ийбеген (манызын автор гана билген) чала ойлорду жон эле коелучу!
2 экинин суммасын экиге көбөйтсө канча болот ?" деп айтылат-мындай айтып тапшырма кылып берип деле кереги жокко, же садиктеги балдарга берсе болот, алар мындайдын устунон ойлонушу толук мумкун.
Билдирүүнү түзөткөн: guard: 30 Март 2013 - 11:31