москвада канчада ооз бекилип,саат канчада ачылат экен айтып койгулачы сураныч.
Ким орозо кармайт? Орозо тууралуу.
#422 27 Июнь 2014 - 15:07
Админ сураныч Рамазан айынын быйылкы жылкы календарын илип коюнуздарчы.
Укпайт деп ушак айтпа,
Көрбөйт деп уурулук кылба.
Көрбөйт деп уурулук кылба.
#423 27 Июнь 2014 - 15:08
КР убактысы боюнча.
Укпайт деп ушак айтпа,
Көрбөйт деп уурулук кылба.
Көрбөйт деп уурулук кылба.
#424 27 Июнь 2014 - 17:33
Кимге ОРОЗОну 30 кун тутуу кыйын
болсо,
анда, башында 10 кун,
ортосунда 10 кун,
аягында 10 кун
орозо кармап берсин...
болсо,
анда, башында 10 кун,
ортосунда 10 кун,
аягында 10 кун
орозо кармап берсин...
Баарыңарга ьIůณан тынчтык, бекем ден соолук, эки дүйнөлүк бактылуулук каалайณ!
#425 27 Июнь 2014 - 18:55
#426 27 Июнь 2014 - 21:37
бакыттегин (22 Декабрь 2007 - 18:52) жазган:
Улуу урматтуу кыргыз досум!!!
Болушунча келжирептирсин.
Мынчалык келжирээрдин алдында бираз китеп окуп, сураштырып же изилдеп туруп келжиресен болмок. Айткан создоруно караганда сен мусулман эмес окшойсун!
!! Бул боюнча кумонум жок. Эгер мусулман болгонунда мындай создорду айтпайт элен.
Озун айткандай тоо ташка сыйынып журо бер. Анын акыбетин кийин короорсун. сен Тенир ата деген кыргызда жок болгон. Кыргызда "ата"сы жок Тенир деген болгон. Ал Тенир Исламдагы "Аллах"
Бычыктын мизи менен дептирсин. Ошончолук эле кыргыз болсон тарыхка коз жугуртуп корчу. Тарыхты билбегендигинен бычактын мизи деп жатасын да. 200 000 тутун кыргыз бир сутканын ичинде эч кандай бычак сычагы жок мусулманчылыкты кабыл алышкан. Эгер изилдегич болсон тарых барактарын бирден сыдырып карап чык.
Бабаларыбыз кокусунан эле мусулман болуп калган эмес. Ушу сени адам болуп кетсин деп мусулман болушкан. Сага окшогон урпактары бар экенине окунуп жатканына шегим жок!!!
Озун айткандай тоо ташка сыйынып журо бер. Анын акыбетин кийин короорсун. сен Тенир ата деген кыргызда жок болгон. Кыргызда "ата"сы жок Тенир деген болгон. Ал Тенир Исламдагы "Аллах"
Бычыктын мизи менен дептирсин. Ошончолук эле кыргыз болсон тарыхка коз жугуртуп корчу. Тарыхты билбегендигинен бычактын мизи деп жатасын да. 200 000 тутун кыргыз бир сутканын ичинде эч кандай бычак сычагы жок мусулманчылыкты кабыл алышкан. Эгер изилдегич болсон тарых барактарын бирден сыдырып карап чык.
Бабаларыбыз кокусунан эле мусулман болуп калган эмес. Ушу сени адам болуп кетсин деп мусулман болушкан. Сага окшогон урпактары бар экенине окунуп жатканына шегим жок!!!
Аллах озу кечирсин мындай пенделерин. бул киши менимче баптиз окшойт тенир менир дегнине караганда
#427 27 Июнь 2014 - 21:48
Урматтуу форумчулар .азыр мен даярданып отурам ооз бекитем деп ,туура элеби?канчасында башталат деги ,календары болсо жазгылачы сураныч
#428 27 Июнь 2014 - 21:51
Буюрса ниет кылып жатам.Кудайым нысап берсин.
Шылтоо айткандар жогорудагы Азик 01 дин ыкмасын колдонунуздар.
Кудайым колдосун баарыбызды
Шылтоо айткандар жогорудагы Азик 01 дин ыкмасын колдонунуздар.
Кудайым колдосун баарыбызды
♡♡♡♡♡♡♥♥♥♥♥♥♥♡♡♡♡♡♡
#430 27 Июнь 2014 - 23:42
жок бугун кармалбайт экен.Ай корунбоптур.
29 унда кармайт экенбиз.
«Будьте с людьми как дерево, когда в тебя
кидают камень, отвечайте плодами»
кидают камень, отвечайте плодами»
#432 27 Июнь 2014 - 23:57
Екатеринбургда бугун ооз бекилеби билгендер жазып койсонор соопкерчиликке
#433 28 Июнь 2014 - 01:15
Бугун дуйнонун эч кайсы жеринде орозо кармалбашы керек. Анткени бир да жерде ай корулгон жок. Шариат боюнча ушундай. Ал эми кармап жаткан мамлекеттер,
мамлекеттеги саясаттын катуулугу же муфтийлердин жетиштуу денгээлде илимдуу болбогонунан деп билиниздер.
#434 28 Июнь 2014 - 01:30
Аллах баарыбызга сабыр берсин, ыйык рамазан айында бардык пенделердин журогун нурдантсын.
Жалкоолук кылып орозодон качпайлы Аллах башка ибадаттардан айырмалантып орозонун сообун озум берем деген.
шылтоо таап аткан пенделерге мен дагы Азик 01 дин ыкмасын сунуштайм.
шылтоо таап аткан пенделерге мен дагы Азик 01 дин ыкмасын сунуштайм.
#435 28 Июнь 2014 - 12:24
Азико1. Эми чындап капа болбо менин козумо 3кун болуп корунуп кетиптир. Капа болокей жок эми . Кечиресин эми инсан кээде адашып калат.((
#436 28 Июнь 2014 - 12:28
Орозо туралуу кыскача маалымат. Бул - диндик ырым-жырымдын мерчемдүүсү.
Ар жылдын он эки айынын бирөөсү - орозо ай, ооз бекитүү айы. Мусулманчылыкта отуз күндүк орозо, беш убак намаз - тирүүчүлүк парзы. Адатта, оорулуулар,
өтө карылар, тирүүчүлүктө ар кандай шарттуу себептери барлар орозо кармоого болбосу. Ошондой эле орозо кармоо - адамды кыйноо эмес. Алла Таалага ыклас таштоо. Бирөөлөрдөн сезүүсү, коркуусу, ийбаа кылуусу, таасири да эмес. Тек өзүн эркин кармап, орозо тутуусу - дене бойдогу, ойдогу ар кандай ыпластыктардан арылуусу, жеңилденүүсү.
Отуз күндүк орозо ар жылына өзгөрүлүп, т.а. 10 күн жылып кармалууда.
Зоор ичүү. Бул - уктап, тура калып, каш карая электе тамак ичүүсү. Орозочу кечке тамак ичпөөсү. Ооз ачуу - көз байланып, эл орунга отурган чакта туздуу суу менен оозду чайкоосу, тамак ичүүгө киришүүсү. "Шам намазын" окуусу, орозочулар ооз ачууга жапырт отуруусу. Ооз бекитүү. Бул - 30 күндүк орозону тутуусу. Айрымдар ар айдын башында үч күн, ортосунда үч күн, аягында үч күн ооз бекитүүсү. Мындай шарт менен орозо кармоосу адамдарда ар бир айда да болушу ыктымал. Ал - динге, өз эркине, зияратына байланышуусу.
Орозо учурунда бир кыйынчылыкка тушукса, оозун ачып жиберүүсү, ал күнөөгө жатпоосу. Ошондо "оозун ачып" жиберүүсү - ооз бекитүүнүн зияратынан эркизден чыгып кетүүсү. Арийне, айрымдар чыдай албай да, бир күнөөгө батып да оозун ачуусу - ал орозо фасийвасын бузуусу. "Орозодо бир жылдык тапкандарыңдын үчтөн бирин жумшооң тийиш", - дейт. Демек, орозо кармоо - эркиндик, мусурмандар үчүн майрамдай сезилүүсү. Орозону кармоонун жол-жобосу. Орозо кыргызча "тыйылуу"
дегенди билдирет. Эмнеден тыйылуу? Белгилүү убакта тамак-аш жегенден, суу ичкенден өзүн-өзү тыюу. Ошол эле учурда кеңири маанисинде бирөөнүн көңүлүндө азар берүүдөн, калп айтуудан, уурулук кылуудан өзүн-өзү тыя билүү дегендик. Ниетти агартуу, тынчтык, ынтымак, боорукердик,
кечиримдүүлүктүн үлгүсүн көрсөтүү дегендик. Пайгамбарыбыздын айтышы боюнча ооз ачууда, таттуу ширин, отко бышырылбаган азыктардын колдонулушу керек. Мисалы, алма, өрүк, сыяктуу жер-жемиштер.
Алар жок болсо суу менен ачкан оң. Пайгамбарыбыз ооз ачууда курманы жактырчу экен. Кайнак суу же чай менен ачууга болот. Ооз жабууда тоө тамактанган оң. Себепсиз түрдө бир күн ооз ачып алган адам орозого алтымыш күн карыздар болот. Карызын өтөгөн соң гана орозонун бузулган жеринен канча күн калса, ошону улантып тутууга тийиш. Орозо күндөрүндө жаңы төрөгөн аялдарга, ооруларга, эгер иштебесе үй-бүлөсүн багууга мүмкүн болбой турган оор жумуштагыларга жана сапардагыларга ооз ачып жүрүүгө уруксат берилет. Бирок, алар кийин мүмкүнчүлүктөрү болгон убакта карызын кайтаруусу зарыл. Орозо кармаган адамды ооз ачууга тамак бергендер да кезигет. Муну иптар деп аташат. Иптарга орозо кармаган адамды чакырып тамак, чай берүү сооп ишке жатат. Ооз бекиткендеги дуба: Алла-таала үчүн чын ыкласым менен рамазан айынын орозосун таң аткандан күн батканга чейин кармоо го ниет кылдым. Ооз ачканда айтылуучу дуба: Оо, жараткан Алла, орозону сен үчүн кармадым, сенин берген ырыскың менен оозумду ачтым. Оо, кечиримдүү жараткан Алла, менин мурунку жана кийинки күнөөлөрүмдү кечире жүр. Туздан татып, суудан үч уурттап оозун ачат. Шектик. (Четтик). Бул - орозо кармоонун (ооз бекитүүнүн) мурунку күнү. Ар ким өз үйүнө жыт чыгарып, колдо бар даамын жасоо, дасторкон жайып, кошуна-колоңдорун чакырышып, ичип-жеш. Күрүч мекенин жана пайгамбардын сүйгөн тамагы делингендиктен,
сооп үчүн палоо, шобуло ж.б. даярдоо - мусулман элинде басымдуулук кылуусу... Ошентип шектик (четтик) өткөрүүсү. Айбашы. "Айбашынын токочундай"
(Лакап). Бул - айт болоордун мурунку күнү жыт чыгаруусу, май токоч, самсы, боорсок жана башкаларды жасоосу. Орозо айтта жасалган токочторду ар бир арбакка өз-өзүнчө арнап атап, куран окуусу. Акыркы бекитилген орозо оозун ачкандан соң, ошол насипти дасторконго коюусу. Курмандык чалуу. Бул - айттарга арнап, жандык мууздоосу. Орозо айтка чалынган мал арбактарга арналуусу, эмне жандык болсо деле, соопчулукка жарай берүүсү. Курман айттагы мууздалган мал үй ээсине арналуусу, бата тиленүүсү. Малдын жашы алты айдан кем болбоосу, эч жеринен кемтик табылбоосу.
Курмандыкка чалынуучу малдар айбашы күнү кечинде, же айт күнү эртең менен эрте чалынуусу (мууздалуусу).
Айт намазына түшүүчүлөр ал жерден тараары менен үй-үйлөргө кирүүсү, даам ооз тийүүсү, куран окуусу, бата тилөөсү. Айт айттоо. Бул - мусулманчылыкта дин майрамы. Ага даярдалган дүйүм тамак-ашты кыдырып, ошол үйдөн жеп-ичиш, куранды арбактарына багыштоосу,
бата тилөөсү. Демек, Айт экиге бөлүнөт: "Орозо-айт"
т.а. арбактарды эстөөбүз, ага карата зыйнат көрсөтүүбүз,
бул - куран окуу Айты. "Курман-айт"
- тирүүлөрдүн Айты. Ага куран окушпайт. Үй ээсине арналуусу, ага ак бата кылуубуз... Бирок мунун андай жол-жоболору гана эмес, кээлерибиз үчүн Айт болуучу күндөрүбүз белгисиз да калган. Айбашы унутулган. Курман-айт менен Орозо-айттын арасы 70 күн. Айттардын баркы-баасын илгеркилер чыгааруучу.
Алар ат менен ар айылга барышчу. Кыз-келиндерибиз өзүнчө жарашыктуу кийинип, жасалгалуу ат, жорго минишип, Айт шаңдана турган. Айттарда курмандыктар арбын чалынуучу, "Бир адам 40 үйгө кирсе, бир койдун этин жейт" - деген ишеним бар эле.
(Булак интернеттен алынды)
(Булак интернеттен алынды)
Прежде чем осуждать
кого-то, возьми его обувь и пройди его путь!!!
#437 28 Июнь 2014 - 19:30
Орозону бузуучу нерселер
Орозого ниет кылыпанан жесе, же ичсе, тоюу үчүн, жедарылык үчүн атайлап бир күн каза кармап анан каффарат берет. Атайлап дегени:эгер бирөө: эгер бирөө мажбурлап жедирсе, же эсинен чыгып жеп койсо, жекокустуктан жеп койсо каффарат бербейт.
Зихардынкаффаратына окшош: ал бир кулду азат кылуу керек, ага мүмкүнчүлүгү болбосо экиай кетме-кет (үзгүлтүксүз) орозо кармоо керек, ага мүмкүнчүлүгү болбосо 60жетим- жесирге бир күн эрте мененки жана кечки иамагын берүү керек. Зихар депөзүнүн аялынын көрүүгө арам болгон мүчөлөрүн, өзүнө никеси жүрбөгөн жакынтууган аялдарынын уят мүчөлөрүнө окшотсо.
Мисалы: Аялына сенин аркаң энемдин, таэжемдин, же тайэжемдин аркасына окшош сыяктуу деп айтса, каффарат бергенчезихар болуп арам болуп калат.
РАМАЗАН АЙЫНДАПАРЗ ОРОЗОНУ БУЗУП КОЙСО ЭЛЕ БУЛ КАФФАРАТ БЕРҮҮ БОЛОТ. Башка каза орозону.НАЗЫР, НАФЛ орозону бузса, каффарат берилбейт, бир кун эле ордуна орозокармалат. Бир рамазан айында 2-3 жолу орозону бузса да бир каффарат жетишерлүүболот. ЭГЕР БИР ЖОЛУ ОРОЗОну бузуп каффарат төлөп жана экинчи жолу орозонубузса, дагы каффарат берет.
Орозо эсиндетуруп эле эгер кокустук менен оозу ачылса, жеп ичүү оюнда жок эле, оозуна бирнерсе кирип кетсе,
Мисалы: Даараталганда оозуна, же мурдуна суу алганда тамагынан суу өтүп кетсе, бир күн казакармайт, каффарат беришпейт.
Падыша тараптан, же башка заалымдар тарабынан мажбурланып оозуачылса, ошондой эле бир киши, же бир аялды мажбурлап жыныстык катнашуу жасаса,бир күн орозо кармашат, каффарат беришпейт.
Же таң атканын билбей түн деп ойлопжей берип. Мисалы: Саарлыкка туруп жеп бүтүп караса, таң атып калган болсо, жекеч курун күн бүркөк болуп күн батты деп оозун ачса, анан күн ачылып кетипкөрсө күн бата элек экен, бул учурда да бир күн каза кармашат, каффаратберишпейт. (Уландысы бар)
Орозого ниет кылыпанан жесе, же ичсе, тоюу үчүн, жедарылык үчүн атайлап бир күн каза кармап анан каффарат берет. Атайлап дегени:эгер бирөө: эгер бирөө мажбурлап жедирсе, же эсинен чыгып жеп койсо, жекокустуктан жеп койсо каффарат бербейт.
Зихардынкаффаратына окшош: ал бир кулду азат кылуу керек, ага мүмкүнчүлүгү болбосо экиай кетме-кет (үзгүлтүксүз) орозо кармоо керек, ага мүмкүнчүлүгү болбосо 60жетим- жесирге бир күн эрте мененки жана кечки иамагын берүү керек. Зихар депөзүнүн аялынын көрүүгө арам болгон мүчөлөрүн, өзүнө никеси жүрбөгөн жакынтууган аялдарынын уят мүчөлөрүнө окшотсо.
Мисалы: Аялына сенин аркаң энемдин, таэжемдин, же тайэжемдин аркасына окшош сыяктуу деп айтса, каффарат бергенчезихар болуп арам болуп калат.
РАМАЗАН АЙЫНДАПАРЗ ОРОЗОНУ БУЗУП КОЙСО ЭЛЕ БУЛ КАФФАРАТ БЕРҮҮ БОЛОТ. Башка каза орозону.НАЗЫР, НАФЛ орозону бузса, каффарат берилбейт, бир кун эле ордуна орозокармалат. Бир рамазан айында 2-3 жолу орозону бузса да бир каффарат жетишерлүүболот. ЭГЕР БИР ЖОЛУ ОРОЗОну бузуп каффарат төлөп жана экинчи жолу орозонубузса, дагы каффарат берет.
Орозо эсиндетуруп эле эгер кокустук менен оозу ачылса, жеп ичүү оюнда жок эле, оозуна бирнерсе кирип кетсе,
Мисалы: Даараталганда оозуна, же мурдуна суу алганда тамагынан суу өтүп кетсе, бир күн казакармайт, каффарат беришпейт.
Падыша тараптан, же башка заалымдар тарабынан мажбурланып оозуачылса, ошондой эле бир киши, же бир аялды мажбурлап жыныстык катнашуу жасаса,бир күн орозо кармашат, каффарат беришпейт.
Же таң атканын билбей түн деп ойлопжей берип. Мисалы: Саарлыкка туруп жеп бүтүп караса, таң атып калган болсо, жекеч курун күн бүркөк болуп күн батты деп оозун ачса, анан күн ачылып кетипкөрсө күн бата элек экен, бул учурда да бир күн каза кармашат, каффаратберишпейт. (Уландысы бар)
Билдирүүнү түзөткөн: konfetka_love: 28 Июнь 2014 - 19:32
Прежде чем осуждать
кого-то, возьми его обувь и пройди его путь!!!
#439 28 Июнь 2014 - 23:50
Баарыныздарды орозо айы куттуктайм.
Аллахыи кармаган орозонуздарды кабыл кылып,ыйманынырды бийик кылсын.Бейиштин дарбазасы болгон Ар-РАЯН эшигинен кирууну насип этсин.Рамадан мубаарак мусулман бир туугандар.
«Будьте с людьми как дерево, когда в тебя
кидают камень, отвечайте плодами»
кидают камень, отвечайте плодами»
#440 29 Июнь 2014 - 13:51
Ассаламу алейкум бир тууган момун мусулмандар рамазан айы маарек болсун туткан орозонуздар кабыл болсун иншаАллах!
......................
.орозо тутканда бардык нерседен тыюу салыш керек тамак аш жегенден,суу ичкенден,жаман соз айтуудан (оозго байланыштуу)
жаман нерселерди кароодон(козго байланыштуу) жаман иш уурулук кылуудан (колго байланыштуу) жаман создорду угуудан (кулакка байланыштуу)
жаман нерселерди кароодон(козго байланыштуу) жаман иш уурулук кылуудан (колго байланыштуу) жаман создорду угуудан (кулакка байланыштуу)