Мен атайын авто школдо окугам,агайым менен айдаганда соонун эле айдачумун,кийин оз алдымча айдап,машинамды бир эки жерин ургам азыр болсо укмуш айдайм кандай машина болсода.(мактанып коеткендаа)
Рулдагы айым
#122 10 Август 2014 - 12:59
! Машинага отурганда биринчиден өзүңүздүн коркунучка эмес, техниканын жүрүп баратканына көзөмөл кылыңыз;
! Айдаган унааңыз менен жакын курбу болууга умтулуңуз. Мүнөзүн жакшы өздөштүрүп алсаңыз, ар кандай жагдайдан оңой чыгып кетүүгө мүмкүнчүлүк түзүлөт;
! Автонун түзүлүшүн билбеген адам да толгон-токой ката кетириши мүмкүн. Ошол себептен, аз-маз тетиктердин атын билип, кайсынысы эмне милдет аткарарын билип алганыңыз дурус;
! Рулга отураардан мурда айдоочу өзүнүн психологиялык абалына көңүл бурушу керек. Маанайы чөгүп, же бир нерсеге капаланып турса, күтө турганы жакшы. Мындай абалдагы айдоочу жолдо жүрүүдө түзүлгөн ар кандай оор жагдайдан чыга албай, өзүнө да, башкаларга да катуу зыян келтириши ыктымал;
! Машинанын бир жеринде мандем бар экенин сезсеңиз, сөзсүз (!) иш билги адиске кайрылыңыз;
! Ишиңиз боюнча көпкө токтолуп атсаңыз, акчасынан качпай, кайтаруудагы авто токтотмого токтогонуңуз жакшы;
! Колдон келишинче телефонду кулакка кармап айдай көрбөңүз.
Озумо келсек машина айдашты уйронгом,каттуу айдайм.Бул жанымда олтурган адамдардан жакшы соз укпашка алып келет)))Эми буюрса машина алып калсам экен деген эле тилегим бар.
! Айдаган унааңыз менен жакын курбу болууга умтулуңуз. Мүнөзүн жакшы өздөштүрүп алсаңыз, ар кандай жагдайдан оңой чыгып кетүүгө мүмкүнчүлүк түзүлөт;
! Автонун түзүлүшүн билбеген адам да толгон-токой ката кетириши мүмкүн. Ошол себептен, аз-маз тетиктердин атын билип, кайсынысы эмне милдет аткарарын билип алганыңыз дурус;
! Рулга отураардан мурда айдоочу өзүнүн психологиялык абалына көңүл бурушу керек. Маанайы чөгүп, же бир нерсеге капаланып турса, күтө турганы жакшы. Мындай абалдагы айдоочу жолдо жүрүүдө түзүлгөн ар кандай оор жагдайдан чыга албай, өзүнө да, башкаларга да катуу зыян келтириши ыктымал;
! Машинанын бир жеринде мандем бар экенин сезсеңиз, сөзсүз (!) иш билги адиске кайрылыңыз;
! Ишиңиз боюнча көпкө токтолуп атсаңыз, акчасынан качпай, кайтаруудагы авто токтотмого токтогонуңуз жакшы;
! Колдон келишинче телефонду кулакка кармап айдай көрбөңүз.
Озумо келсек машина айдашты уйронгом,каттуу айдайм.Бул жанымда олтурган адамдардан жакшы соз укпашка алып келет)))Эми буюрса машина алып калсам экен деген эле тилегим бар.
Сени чындап суйгон адам эки болок кеткенге мин себеп болсо да,сени менен калууга бир себеп созсуз табат...........
#123 10 Август 2014 - 14:24
Mawina minuunu ensep jurom. Tezireek uyronuw kerek.
Ушунчалык жакшы адам бол,душманыңда душман болгонуна өкүнсүн!
#124 13 Август 2014 - 22:49
Feijipiao (10 Август 2014 - 12:59) жазган:
! Машинага отурганда биринчиден өзүңүздүн коркунучка эмес, техниканын жүрүп баратканына көзөмөл кылыңыз;
! Айдаган унааңыз менен жакын курбу болууга умтулуңуз. Мүнөзүн жакшы өздөштүрүп алсаңыз, ар кандай жагдайдан оңой чыгып кетүүгө мүмкүнчүлүк түзүлөт;
! Автонун түзүлүшүн билбеген адам да толгон-токой ката кетириши мүмкүн. Ошол себептен, аз-маз тетиктердин атын билип, кайсынысы эмне милдет аткарарын билип алганыңыз дурус;
! Рулга отураардан мурда айдоочу өзүнүн психологиялык абалына көңүл бурушу керек. Маанайы чөгүп, же бир нерсеге капаланып турса, күтө турганы жакшы. Мындай абалдагы айдоочу жолдо жүрүүдө түзүлгөн ар кандай оор жагдайдан чыга албай, өзүнө да, башкаларга да катуу зыян келтириши ыктымал;
! Машинанын бир жеринде мандем бар экенин сезсеңиз, сөзсүз (!) иш билги адиске кайрылыңыз;
! Ишиңиз боюнча көпкө токтолуп атсаңыз, акчасынан качпай, кайтаруудагы авто токтотмого токтогонуңуз жакшы;
! Колдон келишинче телефонду кулакка кармап айдай көрбөңүз.
Озумо келсек машина айдашты уйронгом,каттуу айдайм.Бул жанымда олтурган адамдардан жакшы соз укпашка алып келет)))Эми буюрса машина алып калсам экен деген эле тилегим бар.
! Айдаган унааңыз менен жакын курбу болууга умтулуңуз. Мүнөзүн жакшы өздөштүрүп алсаңыз, ар кандай жагдайдан оңой чыгып кетүүгө мүмкүнчүлүк түзүлөт;
! Автонун түзүлүшүн билбеген адам да толгон-токой ката кетириши мүмкүн. Ошол себептен, аз-маз тетиктердин атын билип, кайсынысы эмне милдет аткарарын билип алганыңыз дурус;
! Рулга отураардан мурда айдоочу өзүнүн психологиялык абалына көңүл бурушу керек. Маанайы чөгүп, же бир нерсеге капаланып турса, күтө турганы жакшы. Мындай абалдагы айдоочу жолдо жүрүүдө түзүлгөн ар кандай оор жагдайдан чыга албай, өзүнө да, башкаларга да катуу зыян келтириши ыктымал;
! Машинанын бир жеринде мандем бар экенин сезсеңиз, сөзсүз (!) иш билги адиске кайрылыңыз;
! Ишиңиз боюнча көпкө токтолуп атсаңыз, акчасынан качпай, кайтаруудагы авто токтотмого токтогонуңуз жакшы;
! Колдон келишинче телефонду кулакка кармап айдай көрбөңүз.
Озумо келсек машина айдашты уйронгом,каттуу айдайм.Бул жанымда олтурган адамдардан жакшы соз укпашка алып келет)))Эми буюрса машина алып калсам экен деген эле тилегим бар.
Молодец!! ! Бирок каттуу айдаба)))
#125 13 Август 2014 - 23:03
Буйруса мен да жакынкы жылдары машина айдап калам го деген ниеттер бар куйоом уйроткон 1-2жолу айдап да журдум буйруса окуп права алып айдайм деп журом
#126 13 Август 2014 - 23:16
Машина айдаганга кызыкпайм , мен үчүн эмес . Күйөөм айдаганы эле жетиштүү , ага болбой эле үйрөтүп калат . Айылда мажбурлап отургузган айдайсын деп , кийин балдарды бала - бакчадан , мектептен алганы керек болот үйрөн дейт . Каалоо болбосо бекер экен .
#127 14 Август 2014 - 18:34
Мен дагы машина айдаганга кызыгам.
2-3 жолу жолдошум отургузуп алып уйроткон.
Буйруса окуп, права алам деген планда бар.
Аман -эсен мекенибизге жетели.
Анан ойлонуштуруп коробуз го...
2-3 жолу жолдошум отургузуп алып уйроткон.
Буйруса окуп, права алам деген планда бар.
Аман -эсен мекенибизге жетели.
Анан ойлонуштуруп коробуз го...
#128 19 Август 2014 - 12:35
Мен автомат айдай алам, механикти автошколага окусам уйронуп алам. Правам деле жок, айыл ичинде айдап журом, шаарга кайненем жеткирип коет) сиз кыйын айдайсыз го, башка сиздин возрастыныздагылар вряд ли коркпой айдашат деп мактап коюп)))
Билдирүүнү түзөткөн: Nur_meerim: 19 Август 2014 - 12:35
#129 19 Август 2014 - 14:27
Мага куйом россияда жургондо уйроткон болчу мен озум аябай кызыгам ошогобу тез эле уйронуп алдым ошентседа чон жолдорго чыгып корбодум азыр эми кайра россияга кетерде куйом права алып кел деп жатат окуш керек эми
mmm
#130 19 Август 2014 - 16:51
женщина за рулем - это обезьяна с ГрАнАтОй . деп коюшат экенго 






#132 21 Август 2014 - 17:00
Такалуу туфли менен машина айдоого болбойт деген сөздү көп угууга болот. Ошондуктан көпчүлүк айымдар айдоочулукка барып жатканда жеңил бут кийим көтөрүп барып, туфлисин чечип убара болушат. Чындыгында бардык бут кийимдер менен рулга отурганга болот. Бирок эки түрдүү бут кийим мунун сыртында: 1. абдан ичке, бийик, туруксуз такалуу туфли же өтүк. 2. калың, ийилбеген платформалуу бут кийим. Калың, ийилбеген таман баскычты сезе билүүгө тоскоол болгондуктан жол кырсыгына жол ачууга өбөлгө.
Төмөнкү кеңештерди да окуп койсоңуз ашыкчалык кылбайт.
• Рулда отурган айымдар сөзсүз түрдө спорттук бут кийим кийиши керек эмес. Таманы жумшак, 3-5 см такасы бар туфли талапка ылайыктуу.
• Бут кийимди тандап жатып такасына көңүл буруңуз. Бийиктигинен дагы туруктуулугу маанилүү. Мисалы, 5 см ичке “рюмкага” караганда 15 см калың, бышык така жакшыраак.
• Эгер автоунаа айдаганды жаңы эле үйрөнүп баштасаңыз, баскычты “сезе билүү” үчүн бийик такалуу эмес, ыңгайлуу бут кийим кийгениңиз жакшы.
• Ийилбеген катуу тамандуу бут кийимде бутуңуз баскычты ишенимдүү сезбей калат.
• Жай мезгилине ыңгайлуу ачык бут кийимден баш тартуунун кажети жок. Бирок андан бутуңуз чыгып кетпейби, таманы тайгалак эмеспи? Ушуга гана көңүл буруңуз .
• Унаа айдасаңыз кышкы жылуу бут кийимдерге акча коротуунун кереги жок. Анткени рулда отурганда абдан жылуу бут кийим керек эмес. Кадимки абалда буттун таманы бир суткада 60 гр ным бөлүп чыгарса, машинанын мешинин жылуулугу кошулса бул көрсөткүч 2-3 эсеге көбөйөт.
Төмөнкү кеңештерди да окуп койсоңуз ашыкчалык кылбайт.
• Рулда отурган айымдар сөзсүз түрдө спорттук бут кийим кийиши керек эмес. Таманы жумшак, 3-5 см такасы бар туфли талапка ылайыктуу.
• Бут кийимди тандап жатып такасына көңүл буруңуз. Бийиктигинен дагы туруктуулугу маанилүү. Мисалы, 5 см ичке “рюмкага” караганда 15 см калың, бышык така жакшыраак.
• Эгер автоунаа айдаганды жаңы эле үйрөнүп баштасаңыз, баскычты “сезе билүү” үчүн бийик такалуу эмес, ыңгайлуу бут кийим кийгениңиз жакшы.
• Ийилбеген катуу тамандуу бут кийимде бутуңуз баскычты ишенимдүү сезбей калат.
• Жай мезгилине ыңгайлуу ачык бут кийимден баш тартуунун кажети жок. Бирок андан бутуңуз чыгып кетпейби, таманы тайгалак эмеспи? Ушуга гана көңүл буруңуз .
• Унаа айдасаңыз кышкы жылуу бут кийимдерге акча коротуунун кереги жок. Анткени рулда отурганда абдан жылуу бут кийим керек эмес. Кадимки абалда буттун таманы бир суткада 60 гр ным бөлүп чыгарса, машинанын мешинин жылуулугу кошулса бул көрсөткүч 2-3 эсеге көбөйөт.
Сени чындап суйгон адам эки болок кеткенге мин себеп болсо да,сени менен калууга бир себеп созсуз табат...........
#133 21 Август 2014 - 17:02
«Механика» жакшыбы же «автомат» жакшыбы?... Автоунаа айдаганды үйрөнүп баштаган көпчүлүк айымдарды бул нерсе ойго салат.
Албетте, “механика” – эң жөнөкөй, техникалык жактан тажрыйбадан өткөн өткөрүү кутучасы. Автомектептерде “механиканы” айдаганды үйрөтүүгө басым жасалгандыктан айдоочулар муну менен жакшы тааныш.
Анда “механиканын” жакшы жактарын карап көрөлү. Биринчиден, алдын ала байкоого мүмкүнчүлүк болгондугу жолдо чоң мааниге ээ. Мындай кыймылдаткычты максималдуу ылдамдыкка чейин жеткирсе болот. Анын үстүнө бузулса оңдоо “автоматка” караганда арзан түшөт. Эгер машина жүрбөй калса түртүп жүргүзүп жиберүүгө да болот. Аны үчүн айдоочу айым жардам берүүчү эркектерди тапса болду.
Бирок баары бир “механика” аялдар үчүн анча ыңгайлуу эмес. Анткени дайыма кошуучуну (сцепление) басып, өткөрүүчүнү ары-бери жылдырып туруу керек. Анын үстүнө “механика” менен жол тыгынында турсаңыз баса берип буттарыңыз да чарчайт.
Эми “автоматты” карап көрөлү. 2-3 жыл мурда эле аны аялдарга ылайык деп эркектер баягы эле “механиканы” тандашчу. Бирок “автоматка” болгон мамиле өзгөрдү. Күчтүү, эрктүү эркектер деле “автоматка” өтүп алышты. Чындыгында эле унааларга толгон шаардын көчөлөрүндө “автомат” менен жүрүү алда канча ыңгайлуу.
“Автоматты” айдоо оңой, анткени “механикадагыдай” бутту көзөмөлдөп, эми кайсы баскычты басам деп ой жүгүртүүнүн кереги жок. Анан да тынымсыз ылдамдыкты көбөйтүп, азайтып туруучу оң кол бошоп калат. Бир эле бут, тагыраак айтканда оң бут иштегенин да “автоматтын” жетишкендиги десек болот.
Бирок “автоматтын” да кемчиликтери бар. Бул бут менен баскычты басканда акырын реакция болушу, ошондуктан жарышка чыккандарга ылайык эмес. Баасы “механикага” караганда кымбат, күйүүчү май көп сарпталат. Туура пайдаланып, майын убагында алмаштырып турса көпкө чыдаган машиналар да чыгып жатат, бирок баары бир оңдоо, тейлөө кымбат.
Ойлонуп көрүңүз. Автомектептерде атайын автоматтык кутуча менен жабдылган унаалар да бар. Бирок “автоматты” айдоону үйрөнгөндөн кийин “механикага” өтүү оңой эмес. Тескерисинче, “механиканы” үйрөнүп алган айым “автоматты” кыйналбай эле айдап кетет. Албетте, каражат жетиштүү болсо, жол жакшы болсо “автомат” алууну сунуштайбыз. Барган сайын “автомат” унаалар көп чыгарыла баштады. Демек талап да көбөйдү.
Албетте, “механика” – эң жөнөкөй, техникалык жактан тажрыйбадан өткөн өткөрүү кутучасы. Автомектептерде “механиканы” айдаганды үйрөтүүгө басым жасалгандыктан айдоочулар муну менен жакшы тааныш.
Анда “механиканын” жакшы жактарын карап көрөлү. Биринчиден, алдын ала байкоого мүмкүнчүлүк болгондугу жолдо чоң мааниге ээ. Мындай кыймылдаткычты максималдуу ылдамдыкка чейин жеткирсе болот. Анын үстүнө бузулса оңдоо “автоматка” караганда арзан түшөт. Эгер машина жүрбөй калса түртүп жүргүзүп жиберүүгө да болот. Аны үчүн айдоочу айым жардам берүүчү эркектерди тапса болду.
Бирок баары бир “механика” аялдар үчүн анча ыңгайлуу эмес. Анткени дайыма кошуучуну (сцепление) басып, өткөрүүчүнү ары-бери жылдырып туруу керек. Анын үстүнө “механика” менен жол тыгынында турсаңыз баса берип буттарыңыз да чарчайт.
Эми “автоматты” карап көрөлү. 2-3 жыл мурда эле аны аялдарга ылайык деп эркектер баягы эле “механиканы” тандашчу. Бирок “автоматка” болгон мамиле өзгөрдү. Күчтүү, эрктүү эркектер деле “автоматка” өтүп алышты. Чындыгында эле унааларга толгон шаардын көчөлөрүндө “автомат” менен жүрүү алда канча ыңгайлуу.
“Автоматты” айдоо оңой, анткени “механикадагыдай” бутту көзөмөлдөп, эми кайсы баскычты басам деп ой жүгүртүүнүн кереги жок. Анан да тынымсыз ылдамдыкты көбөйтүп, азайтып туруучу оң кол бошоп калат. Бир эле бут, тагыраак айтканда оң бут иштегенин да “автоматтын” жетишкендиги десек болот.
Бирок “автоматтын” да кемчиликтери бар. Бул бут менен баскычты басканда акырын реакция болушу, ошондуктан жарышка чыккандарга ылайык эмес. Баасы “механикага” караганда кымбат, күйүүчү май көп сарпталат. Туура пайдаланып, майын убагында алмаштырып турса көпкө чыдаган машиналар да чыгып жатат, бирок баары бир оңдоо, тейлөө кымбат.
Ойлонуп көрүңүз. Автомектептерде атайын автоматтык кутуча менен жабдылган унаалар да бар. Бирок “автоматты” айдоону үйрөнгөндөн кийин “механикага” өтүү оңой эмес. Тескерисинче, “механиканы” үйрөнүп алган айым “автоматты” кыйналбай эле айдап кетет. Албетте, каражат жетиштүү болсо, жол жакшы болсо “автомат” алууну сунуштайбыз. Барган сайын “автомат” унаалар көп чыгарыла баштады. Демек талап да көбөйдү.
Сени чындап суйгон адам эки болок кеткенге мин себеп болсо да,сени менен калууга бир себеп созсуз табат...........
#134 31 Август 2014 - 04:06
Машина айдаганды аябай жакшы көрөм,буюрса күйөөм алып берем деп коёт,бирок кызганчаак неме ким билет.кантсе да жакшылыктан үмүт үзбөй турайынчы.
Аллахым көрсөткөн ар бир күнүңө бейэсеп шүгүр!
#135 04 Ноябрь 2014 - 06:43
Турмушка чыга элек кезимде айылга барганда мамамын, шаарга келгенде агамын машинасын чаныттып айдап калчумун. Турмушка чыккандан бери кайдагы машина. Кечке уйдо тамак-аштан бошобойм.
#136 04 Ноябрь 2014 - 10:52
Чооң чоң машинелерди айдай алам,себеби алтынчы класстан бери, комбайын,трактор,
камаз,гигант бус айдап жүргөм,атамдыкын уурдап канча айдап жүрдүм,анан кичинекей машинеден тэээ иилгери волга айдагам,Азыр айдасам түптүз эле сай пайды көздөй кетсем керек.Мен үчун кичине машинеден көрө чооң машинелер оңой.
«Будьте с людьми как дерево, когда в тебя
кидают камень, отвечайте плодами»
кидают камень, отвечайте плодами»
#137 04 Ноябрь 2014 - 11:06
Куудул Абдылда Иманкулов айткандай:
- Буларга рулду карматпаш керек. Пробканын баарын ушулар кылатда. Ай, кузгулорду машинага эмнеге койгон? Артын, сол жак, он жакты караш учун машина артыман келбей жатавы деп. Оой ой айымдар ушул кузгулордун баарын оздоруно каратып алышып жасанып отурушат. Светофор ооуу качан эле жашыл жанган- дейтко.
Бар болгула рулдагы айымдарывыз!
- Буларга рулду карматпаш керек. Пробканын баарын ушулар кылатда. Ай, кузгулорду машинага эмнеге койгон? Артын, сол жак, он жакты караш учун машина артыман келбей жатавы деп. Оой ой айымдар ушул кузгулордун баарын оздоруно каратып алышып жасанып отурушат. Светофор ооуу качан эле жашыл жанган- дейтко.
Бар болгула рулдагы айымдарывыз!

#138 04 Ноябрь 2014 - 21:30
Сцеплениесин кошуп скоросту алмаштыруу кээде кыйынга турат.Кээде унутуп эле скоросту кырылдадып которуп салам,тушпосо да машинаны кыйнай берем.Айдоочулук куболугумду окуп алсам да арты коздой айдай албай убарамын.Уйдогулор да бул алдыга гана журо алат деп кулушот.Артты коздой айдап калсам машиналуу болуп калам буйруса!Автомат айдаган оной.
Бактылуу-
омур жок,бактылуу кундор гана болот!
#140 05 Ноябрь 2014 - 01:09
Машина айдоонун кыйынчылыгы деле жок.Озум мектепти бутуп эле 9 ай окуп уйрондум,бир жыл убактымды короттум.Бирок мага коп эле жерде пайдасы тийет.Кызыгы жолдошума да уйротком.Азыр деле машина бошосо эле меники.