Илимдүүлөргө суроо
#1961 23 Ноябрь 2014 - 00:55
Дауд мырза толуктап кетээр...
#1962 23 Ноябрь 2014 - 01:21
raia (23 Ноябрь 2014 - 00:45) жазган:
Мен бир кезде арам баланы багып атасын бул куноо деген соз уккам.Ошондо мен каяша катары.Мен омуру арак оозума албагам,жаман жолго баспагам,бироого кыянат кылбагам,урулук, ушак кылбагам таза эне болушка аракет кылып келгем,жана да таза болушка аракет кылам анан ушул коодок баланы адал эмгегим менен энелик мээримим менен жууп алам деп суйлогом.Ушул созум дилимде айтым бирок дайыма тупойул болом.Арам баланы тиги дуйнодо корбойсун дешет ушул соз да тупойл кылып сыгылып калам.Ушул суроомо илимдуулор жооп береби деп умут кылам.
Андай балдарды баккан адамга, нур устуно нур болот. Хадисте: "Ким жетимдин башыны сыласа, ошол сылаган жеринде канча чач болсо, ошончо сооп" дейт. Демек ал бала жетим калды, аны багып, бала кылып, актап, тарбия беруу сизден болот. Эчкандай арам болбойт. Илгеркилер далилденбеген эле маалыматтар м.н суйлой берген. Ким ошондой наристелерди багып, алпештеп чонойтсо, аларга чон сооп болот. Таштанды бала арам, же аны багуу арам, деген далил шариятта жок. Аларды таштаган адамдар куноокор болот.
-Наркы дуйнодо корбойт эмес, тескерисинче кыяматта сыйлык аласыз. Эч ойлонбонуз кыйналып. Наоборот суйунунуз. Сиз аяббай чон эрдик корсотконсуз. Сиздей мееримдуу энелерге данк. АЛЛААХ Ж.Ж кабыл кылсын жасаган чоон сопторунузду. ААМИИН...
Билдирүүнү түзөткөн: momyn_jygyt: 23 Ноябрь 2014 - 02:06
#1963 23 Ноябрь 2014 - 01:48
FREZIYA (23 Ноябрь 2014 - 00:55) жазган:
Билбей туруп эле, же шарияттан бираз нерсени уйронуп алып, наалат айта бергенибиз мусулмандын адебине жатпайт, себеби биз шариятты билген абалда торолгон эмеспизда. Баарыбыз инсан-унутчаакпыз, кемчилдиктуубуз. Ошол сыяктуу ал адамдарда адашуунун, тушунбостуктун негизинде мындай иштерди жасап отурат.
-Аларга акыйкатты жеткирбей, тескерисинче наалат айтып, жамандап, аалым сорой болуп, виртте периштедей болуп отурган, бизда куноокорбуз.
-"Виртте инеттен чыкпай, убакыт таап жашап, периштедей болуп тил м.н баары жокту жайлап, реалда ишке (Амалга) келгенде убактым жок, колуман келбейт" деген, - уйдо баатыр жоодо жок" деген эле маселеда. Хадисте: "Балеенин баары тилден чыккан создон башталат" демекчи, бизда тилди бирааз тыйсак ашыкча болбос. Дагы бир Хадисте: "Эки эриндин ортосу, м.н эки буттун ортосуну тыйган адам жаннаты" дейт. Демек билип-билбей тескери дуа, же наалат айтуу момундун милдети эмес. Расулаллаах да (Алайхиссалаату вассалаам) эки жуздуу, каафирлерге наалат, же тескери дуа жасабаган, себеби кереметтуу Кураанда: "Биз сени рахмат-ырайымдуулук учун жибердик" дейт. Демек Пайгамбар (Алайхиссалаату вассалаам) ким, биз кимбиз, деп бирааз ойлонуп алалык.
-Ал ата-энелери, эки жуздуулордой, же каафирлерге окшоп, билип туруп, куноо жасабагандыр, жаштыка, же тушунбостуко салып жасап алып, азыр тообо келтирип, катасыны тушунуп, жараткандын суйуктуусу болуп отурганын биз кайдан билебиз. Каргыш, налаттан алыс бололу туугандар.
Билдирүүнү түзөткөн: momyn_jygyt: 23 Ноябрь 2014 - 01:53
#1964 23 Ноябрь 2014 - 09:37
#1965 23 Ноябрь 2014 - 10:16
Эми багып алуу жөнүндө айта турган болсок, албетте ата-энеси таштап койгон баланы багууга болот. Бирок, бала өз ата-энесин билүүсү керек. Андан өзүнүн чыныгы ата-энесин жашырууга болбойт. Анткени бул нерсе тууганчылыкты аныктоо, никелешүү маселелери үчүн зарыл. Ошол бала билбестиктен улам өзүнө махрам болгон жакын тууганына үйлөнүп албоосу керек дегендей маселелер бар.
#1966 23 Ноябрь 2014 - 23:58
Эркек киши чач остуруп намаз окуса намазы кабыл болобу?
#1967 24 Ноябрь 2014 - 00:46
Oceana (23 Ноябрь 2014 - 23:58) жазган:
Эркек киши чач остуруп намаз окуса намазы кабыл болобу?
Шариятта андай нерсе жок. Каалагандай остуруп окуй берет. Кабыл кылыш АЛЛААХ Ж.Ж тын милдети. Шартыны аткарып окуш биздин милдет. Намаздын шарттарыны бузган эчкайсы окумго кошулбайт, чач маселелси.
#1968 24 Ноябрь 2014 - 01:30
FREZIYA (23 Ноябрь 2014 - 09:37) жазган:
Туура зына кылгандыгы далилденип күбө болсо аны жазалаш керек. Дарраланат, же таш бараң кылып өлтүрүлөт. Эми бул шарий өкүм качан аткарылат десе. Качан Исламий башкаруу келгенде. Демек биз зынакорду ташбараң кылыш керек, уурунун колун кесиш керек ж.б.у.с өкүмдөрдү ишке ашырыш үчүн. Исламий башкарууну алып келишке аракет кылыш ар бир мусулманга важиб болот.
#1970 25 Ноябрь 2014 - 00:47
Kairoon. (24 Ноябрь 2014 - 22:05) жазган:
Жырткыч, ж.а жапайы жаныбарлар, ж.а канаттуулардын эттери, эшек, донуз, Чочко, ит ж.б.у.с айбанаттар жеелбейт. Анан "Бисмиллаахи Аллооху акбар" деп сойулбаган эттердин баары желбейт. Эгер билбей жеп журсонуз эчнерсе болбойт. Эми билип алдыныз жебей койосуз.
#1971 25 Ноябрь 2014 - 08:17
momyn_jygyt (25 Ноябрь 2014 - 00:47) жазган:
Ассалоому алейкум байке.
Жапайы канаттуулардын эттери арам дептирсиз.Ошондо улардын(индюктун жапайысы) жана фазан (тооктун жапайысы) ушулардын да эттери арам болуп саналабы?
#1972 25 Ноябрь 2014 - 14:17
Hazard (25 Ноябрь 2014 - 08:17) жазган:
Жапайы канаттуулардын эттери арам дептирсиз.Ошондо улардын(индюктун жапайысы) жана фазан (тооктун жапайысы) ушулардын да эттери арам болуп саналабы?
Ва алайкумуссалаам. Бул канаттуулар жонундо кабарым жок экен. Ахли сунна уламалардын айтышы бойунча: "Тумшугу ж.а тырмагы жырткычтардыкына окшош болгондордун баары желбейт. Бирок кеебирки жапайы канаттуулар жеелет, м: кеклик, ордок, у.с уй жаныбарлардын жапайысы деп келет. Мен толлук жазбай кетиптирмин кечиресинер. .?!
Билдирүүнү түзөткөн: momyn_jygyt: 25 Ноябрь 2014 - 14:18
#1973 25 Ноябрь 2014 - 16:07
Hazard (25 Ноябрь 2014 - 08:17) жазган:
Жапайы канаттуулардын эттери арам дептирсиз.Ошондо улардын(индюктун жапайысы) жана фазан (тооктун жапайысы) ушулардын да эттери арам болуп саналабы?
Жапайы эмес, жырткыч куштардын эттери дегенди айткыс келсе керек. Тырматуу (орусча коготь) куштардын баары жырткыч деп эсептелет.
#1974 25 Ноябрь 2014 - 22:58
#1975 25 Ноябрь 2014 - 23:53
aqua96 (25 Ноябрь 2014 - 22:58) жазган:
Ооо, сиз айткан тенирчилер азыр ошондой сиситемага отушкон. Себеби арким шылдындап, кемсинте берет экен деп, бизда АЛЛААХ Ж.Ж ка сыйынабыз, мусулманбыз деген позицияны кармана башташыптыр. Бирок тушунук деген телеберууну корсонуз, анан толлук тушунуп аласыз. А так журоктору Манас деп согот.
#1976 28 Ноябрь 2014 - 18:48
#1977 28 Ноябрь 2014 - 19:25
maks93 (28 Ноябрь 2014 - 18:48) жазган:
Ва алейкум ассалаам. Пайгамбарыбыз (солла Аллаху алейхи ва саллам) бир хадисинде "Көз тийүү - акыйкат" - деп айткан. Андан коргонуу үчүн "Фалак" жана "Нас" сүрөлөрүн окуса болот.
#1978 29 Ноябрь 2014 - 02:40
Башка мазхаптагыларды кордум суннот намазды кааласа окуйт каалабаса окубайт, Менде суннот окулуш керек деген тушунук бар, Бидаат болуп калбайбы ушул тушунугум?
Илимдуулор жооп берип койсонор.
Оз ордунда айтылбаган акыйкат акыйкатсыздык!
#1979 29 Ноябрь 2014 - 04:18
Begim_4 (29 Ноябрь 2014 - 02:40) жазган:
Башка мазхаптагыларды кордум суннот намазды кааласа окуйт каалабаса окубайт, Менде суннот окулуш керек деген тушунук бар, Бидаат болуп калбайбы ушул тушунугум?
Илимдуулор жооп берип койсонор.
Торт мазхабдар дагы, суннотторго бекем болушат, ошон учун "Ахли сунна валжамаъа" деп аталат эмеспи. А сиз айткандар, ошол торт мазхабды тен карманбагандар болсо керек.
-Анан, суннот экиге болунот. "Бекемделген суннот, бекемделбеген суннот" деп. Ошондо Багымдат, Бешим, Шам, ж.а Куфтандагы 2 рекет сунноттордун баары бекемделген сунноттор, буларды созсуз шарт болсо окуу керек. Анан томондогу сунноттордон даражасы бийик албетте.
-Булар бекемделбеген сунноттор, "Асырдын фарзы, м.н Куптандын фарзынын алдындагы 4 р суннот, анан убагы м.н окулган Нафил-суннот намаздардын баары", буларды окубасаныз куноокор болбойсуз. Шартка карап окуй бересиз. Кеебирки жалкоолор дейбизби, же кандайдыр бир себептен улам дейбизби, айтор ошондой адамдар суннот окубайтделе, менда коп корупеле журом.
-Бирок сиз шартыныз болсо, эчкайсы суннотторду калтырбай окуп журсонуз ахыретте шафаътына кабыласыз иншаа АЛЛААХ.
Билдирүүнү түзөткөн: Xanif_KG: 29 Ноябрь 2014 - 04:23
#1980 29 Ноябрь 2014 - 21:04