Илимдүүлөргө суроо
#4341 11 Ноябрь 2015 - 06:53
Менде мындай суроо бар-Биз Ханафий мазхабдабыз, Анан башка мазхабга отсо болобу? Досум бир медресеге чакырды,ал жерде кичиине башкачараак экен.
Эмне себептен 4 ко болуп койгон?
#4342 11 Ноябрь 2015 - 08:24
AZIK01 (10 Ноябрь 2015 - 20:56) жазган:
Тактай албай жатканым , бир Шейхтин жообунда "Аялдар жашы откондо, хижапты женилдетилген таризде салынса болот. Мисалы: Жоолукту жонокой салынып", - деген маанидеги жообун окуган элем.Так жооп керек, рахмат!
Жок,андай нерсе бообойт. Аялдарга кандай кийинуу фарз болсо ошол бойдон калат. Анан женилдетип тиги бу дегендер кандай мааниде айтты экен билбейм аны. Бирок окум озгоруусуз калат.
#4343 11 Ноябрь 2015 - 08:35
FCMUKG (11 Ноябрь 2015 - 06:53) жазган:
Менде мындай суроо бар-Биз Ханафий мазхабдабыз, Анан башка мазхабга отсо болобу? Досум бир медресеге чакырды,ал жерде кичиине башкачараак экен.
Эмне себептен 4 ко болуп койгон?
Уа алейкум салаам!
Биздин масхаб эн женилдетилген жана туура. Мейли башка масхабка отсонуз бир аз кыйналасыз.
Мисалы:Имам Шафий масхабында аял кишиге колунуз тийип кетсе даарат сынат.
Маршурутка же автбоста тушсо кокустук болуп бир аялга колунуз тийип кетти дейли анда дааратыныз сынды. А кайра даарат алганга туура келет. А Имам Аьзам масхабында андай эмес. Эми сиз элестетин жайдын куну маршуруткада жургонго болбой калат,жарым жыланачтар толтура. Жок дегенде ошолордун бироосуно тийет да колунуз. Эми кайра кайра даарат ала берсениз сынып каласыз ээ бул дин кыйын экен деп. Ошого Ханафий масхабы эн женил.
#4344 11 Ноябрь 2015 - 10:01
#4345 11 Ноябрь 2015 - 12:22
Shaa-82 (11 Ноябрь 2015 - 10:01) жазган:
Эч нерсе болбойт.Жеп эле койгонунузда жакшы болмок экен..
Ошол окуяны эсинизден чыгарбасаныз эле болду.
#4346 11 Ноябрь 2015 - 22:13
#4347 12 Ноябрь 2015 - 07:58
poitoska (11 Ноябрь 2015 - 22:13) жазган:
1.Анан суроом мындай да. Боюнда бар аял намаз окуса сообу 27 эсе коп болот деп уктум эле да. Ошол чынбы?
2.Анан эгер намаз окумай аялга кыйынчылык алып келсе отуруп окуса болот экенин билем бирок ушул жонундо так маалымат бериниздерчи. То есть туйулдук кичинекей болсо деле отуруп окуса боло береби?
1.Ооа боюнда бар аялдын намазы албетте сообу кучтуу болот. Мунун пазилеттери ото коп айтылган. Сажда озунчо,рукудогусу озунчо,кыямдагысы озунчо болуп. Анан сиз айткан 27 эсе деп так айтылганын билбейткем, бирок андан да коп болушу мумкун. Себеби Аллах Тааланын берешендигинин чеги жок.
2.Ооба болот,дин ото женил аны кыйын корбош керек. Албетте олтуруп окусаныз болот,эгер ден соолук ошого туртуп жатса.
#4348 12 Ноябрь 2015 - 10:38
Er-jurok (11 Ноябрь 2015 - 08:35) жазган:
Биздин масхаб эн женилдетилген жана туура. Мейли башка масхабка отсонуз бир аз кыйналасыз.
Мисалы:Имам Шафий масхабында аял кишиге колунуз тийип кетсе даарат сынат.
Маршурутка же автбоста тушсо кокустук болуп бир аялга колунуз тийип кетти дейли анда дааратыныз сынды. А кайра даарат алганга туура келет. А Имам Аьзам масхабында андай эмес. Эми сиз элестетин жайдын куну маршуруткада жургонго болбой калат,жарым жыланачтар толтура. Жок дегенде ошолордун бироосуно тийет да колунуз. Эми кайра кайра даарат ала берсениз сынып каласыз ээ бул дин кыйын экен деп. Ошого Ханафий масхабы эн женил.
Башка масхабтагылар, Меккеге барса Ханафий масхабына отуп кетеби?
Оз ордунда айтылбаган акыйкат акыйкатсыздык!
#4349 12 Ноябрь 2015 - 16:09
#4350 12 Ноябрь 2015 - 18:34
#4351 12 Ноябрь 2015 - 18:37
#4352 12 Ноябрь 2015 - 21:21
Er-jurok (12 Ноябрь 2015 - 07:58) жазган:
2.Ооба болот,дин ото женил аны кыйын корбош керек. Албетте олтуруп окусаныз болот,эгер ден соолук ошого туртуп жатса.
Алла ыраазы болсун!
#4353 13 Ноябрь 2015 - 20:45
Topchubai (12 Ноябрь 2015 - 18:37) жазган:
Топчубай ака'Таксырдын ордуна азырынча мен жооп берип турайын,келсе озу да жооп берер..
Букмекерлик деле "азарт" оюндарына кирет деп аалымдар айтышат.Себеби букмекерлик кантораларда ставкалар койулат эмеспи,бироосу утса экинчиси утулат.Карта оюнунда да ошондойго, ставка тигилип биринчиси утса экинчиси утулат.Эко тен шайтандын ойлоп тапканы болуп, адамдарды ушул жол менен болсо да Аллахты эсинен чыгарып азартка киришине себеб болууда.Азарт болсо Аллахтын алдындагы эн чон куноолордон болуп,АРАМ болуп саналат экен..
Билдирүүнү түзөткөн: Kaple: 13 Ноябрь 2015 - 20:50
#4354 14 Ноябрь 2015 - 20:24
Er-jurok (11 Ноябрь 2015 - 08:35) жазган:
Биздин масхаб эн женилдетилген жана туура. Мейли башка масхабка отсонуз бир аз кыйналасыз.
Мисалы:Имам Шафий масхабында аял кишиге колунуз тийип кетсе даарат сынат.
Маршурутка же автбоста тушсо кокустук болуп бир аялга колунуз тийип кетти дейли анда дааратыныз сынды. А кайра даарат алганга туура келет. А Имам Аьзам масхабында андай эмес. Эми сиз элестетин жайдын куну маршуруткада жургонго болбой калат,жарым жыланачтар толтура. Жок дегенде ошолордун бироосуно тийет да колунуз. Эми кайра кайра даарат ала берсениз сынып каласыз ээ бул дин кыйын экен деп. Ошого Ханафий масхабы эн женил.
Мен башка мазхабга отойун деген ниетим жок.Негизи 4мазхаб туурабы? Анан ар ким озунун мазхабына жооп береби?
#4355 15 Ноябрь 2015 - 10:09
Ислам дини бизге ушул торт далил жолу менен жетип келген. Динибиздин бул торт далили"адиллаи шария”(шарияттын далилдери) деп аталат. Ушул торт нерсеге негизделбеген нерселер бидат, ыймансыздык жана динсиздик болот.
Олкобузго туура келген масхаб бул Имам Азам Ханафи масхабы болуп,Кыргызстан Ханафийдан башкасын тутунбайт деп муфтият белгилеген.
Акыретте болсо "Ар умотту пайгамбарлары жана динде баш ийген имамдары менен чакырабыз”деп тушундургон. Рух-ул байан жана Тафсир-и Хусайниде болсо: "Ар ким мазхабынын имамы менен чакырылат. Мисилы, "Эй, Шафии!”, же "Эй, Ханафи!” деп айтылат”деп тушундурулгон. Бул тушундурмолор да ар бир мусулмандын торт чыныгы мазхабдын бирин кармануусу зарыл экенин ачык айкын билдирип турат.
#4357 15 Ноябрь 2015 - 15:04
#4358 17 Ноябрь 2015 - 17:09
#4359 17 Ноябрь 2015 - 18:32
Мухтаждарга берилсе керек менимче билгендер болсо дагы жазышатко..
#4360 17 Ноябрь 2015 - 21:57
FCMUKG (17 Ноябрь 2015 - 17:09) жазган:
Ва алейкум ассалам,
Эгерде эмне кылаарыңызды билбесеңиз эмне себептен бергенде алып алдыңыз?
Менки эмес десеңиз кутулмаксыз го.
А алгандан кийин "меники" деп алып алган болосуз.
Эгер аз сандагы акча болсо "садага" катары берип жиберсеңиз болот.
а көп сандагы акча болсо жоопкер болосуз, кайрадан ошол маршурутканын шопуруна кайрыласыз, көп акча жоготкон кайра шопурга кайрылышы мүмкүн болот, үзүлбөгөн үмүтү менен. кандай болгон күндө да Кудайдан корккон кайрып берүүго аракет кылуу керек болот.