Билдирүүнү түзөткөн: Janyla: 01 Февраль 2016 - 12:30
Илимдүүлөргө суроо
#4601 01 Февраль 2016 - 12:27
Дети так любят подражать — будьте для них хорошим примером!
#4603 01 Февраль 2016 - 16:01
#4604 01 Февраль 2016 - 21:39
#4605 01 Февраль 2016 - 22:43
#4606 02 Февраль 2016 - 01:40
Откондо тагдыр жонундо жаздынызле да аны окугандан кийин бир хадис окуп калдым ал томондогучо:
"Аллах пендесин жакшы корсо ага кыйынчылык жонотот кимде ким аны шугурчулук менен кабыл алып ага чыдаса,Аллахтан жакшылык алат"
Анаса бин Маликадан хадис
Ат-Тирмизи
Эми ушул хадис жанагы тагдырдын эки жолу бар бири жаман бири жакшы дегенде жаман жолго тушуп кыйынчылык коргондору дагы Аллахтан берилген сынообу же чын эле Аллах ошол адамдарды жакшы коргону учун жолдон адаштыбы дейин дегем,башым жетпей койду да ушуга((
#4607 02 Февраль 2016 - 02:36
Holerik10 (02 Февраль 2016 - 01:40) жазган:
Откондо тагдыр жонундо жаздынызле да аны окугандан кийин бир хадис окуп калдым ал томондогучо:
"Аллах пендесин жакшы корсо ага кыйынчылык жонотот кимде ким аны шугурчулук менен кабыл алып ага чыдаса,Аллахтан жакшылык алат"
Анаса бин Маликадан хадис
Ат-Тирмизи
Эми ушул хадис жанагы тагдырдын эки жолу бар бири жаман бири жакшы дегенде жаман жолго тушуп кыйынчылык коргондору дагы Аллахтан берилген сынообу же чын эле Аллах ошол адамдарды жакшы коргону учун жолдон адаштыбы дейин дегем,башым жетпей койду да ушуга((
Жакшымын шукур. Сенчи?...
Ооба журушот анякта ызылдашып. Бир жираф "Хлорике салам айт" деп сага салам айтти эле унутуп калыпмын сага айтап деп...))
Негизии мындай, тагдырдын жаман (Адашуу) жолунда да, жакшы (Туура) жолунда да кыйынчылык деген нерсе бар. Адашуу жолундагы кыйынчылыктар, ошол адашкандар учун жаза, же наказание. Ал эми туура жолдогу кыйынчылыктар, бул туура жолдогу адамдар учун сыноода болот, жана куноолорун кечуруучу Кудайдын меерими да болот...
1. Эгер кыйынчылык болбосо адам баласы Кудайды тааный албайт,
2. Ооруунун кыйынчылыгынан ден-соолуктун кадырына жетпейт,
3. Бир туугандарды жоготуу кыйынчылыгынын даамын татып кормойунчо бир туугандарынын кадырына жетпейт,
4. Кыйынчылык болбосо адам бой которуп шугур кылбайт, ж, б, у, с булда сыноо, т, а, Кудай озуну таанытыш учун каалаганындай сынайт бизди. Бирок кеебирки акыйкатты тушунбой жургондор ушуларга да тескерисинче каршы чыгып, "Таш боор тагдыр, таш боор ажал, адилетсиз тагдыр, ж, б, у, с" жагымсыз создору менен Кудайды таанып, ага моюн сунуунун ордуна, ага каршы чыгышууда...
Негизи биз Намазсыздык, ибаадатсыздык, жана Кудайдын буйругун аткарбоо менен эн чон куноокорбуз, ошон учун кыйынчылык келгенде: "Э Кудай кайсыл куноом учун жазалап жатасын" деп Кудайга откоруп койгондой)) нааразы болбой, тескерисинче чоон кунообуздун жазасы деп билуубуз керек, а бул кыйынчылыктарга сабыр кылып, Кудайга раазы болушубуз менен куноолорубуз тогулот албетте. Бирок адашуу жолундагылар адашканы учун башына кыйынчылык келген сайын Кудайга каршы чыга беришет, ошон учун аларга наказание катары берилет...
#4608 02 Февраль 2016 - 04:52
Xanif.Kg (01 Февраль 2016 - 16:03) жазган:
Фарз менен сунноттун ортосунда тыным алса эчнерсе болбойт, кааласаныз эшике чыгып бираз таза абадан жутуп келип, кофе-лимонный чай пайдан ичип,)) кайра фарзды окуй бересиз. Анткени салам берип суннотту бутургондон кийин намаз буткон болотта, сиз эркин болосуз, ал убакта шартка жараша муктаждыктарды аткарса болот...
Жооп бергениниз учун,ыраазычылык.

Дети так любят подражать — будьте для них хорошим примером!
#4609 02 Февраль 2016 - 17:55
#4610 02 Февраль 2016 - 18:32
Xanif.Kg (02 Февраль 2016 - 18:15) жазган:
Бирок, жаны торолгон наристеге "Акыйка кылуу" деген суннот амал бар шариятта. Аны билсенерда керек. Кыз торолсо бир кой, уул торолсо эки кой союп, тууган-урук, кошуна-колон, дос-чаарлар менен бышырып жешет, шукур кылуу максатында. ..
Акыйка суннотпу, же мустахабпы?
Оз ордунда айтылбаган акыйкат акыйкатсыздык!
#4611 02 Февраль 2016 - 19:01
#4612 03 Февраль 2016 - 17:34
"Мудурулбос туяк болбойт" дегендей, мудурулуп кетипмин. Рахмат тууралап койгонуна...
Негизии, ата-энелерибиз азыр андан чон фарз, ваажибдерди аткарбай жаткандан кийин, мындай майда амалдарда тартышпай эле койгонубуз он Топчуке, анткени буларды аткарбаса куноокор болбойт, себеби булар адеп-сунноттор, же Мустахаб-суннотторго кирет. Аларга негизги фарз амалдарды айтып тушундуруп эле койсок болот. Анан тирешип эле тартышууга биздин укугубуз жок, жана милдеттуу эмемпиз. Сен че то аяшата менен толко тирешет окшойсун а???)))...
Билдирүүнү түзөткөн: Xanif.Kg: 03 Февраль 2016 - 18:05
#4613 03 Февраль 2016 - 18:07
#4614 03 Февраль 2016 - 19:21
Xanif.Kg (03 Февраль 2016 - 18:22) жазган:
Аа, кечиресинер. ..???
Ооба, чыккандан кийин, жети кадам басып, же аажаткананын жытынан алыстаганда (Озу 7, 8 кадамдан кийин ошол жыттан алыстайсын, ошого чамалап 7 кадам деп койгон) "ГУФРООНАКА- Жаман нерселерден сактаганын учун сага мактоолор болсун" деп 3 жолу кайталайсын. Же жогорудагы Топчубай жазган кыргызча дубаларды эле айткан жакшы, анткени арабча дуасынын котормосу ал. Киргенде да, чыкканда да ошол кыргызчасын эле окууну сунуштамакмын. ..
Эме, а ошол ажаткана үйдүн ичинде болсочу? 7 кадам эсептегенче балкондон секирип кетет го адам

Ажатканага кирейин деп аткандагы дубаны да 7 кадам мурун айтуу керекпи? Эгер адам даараты кыстап калса, ажаткананын эшигине келди дейли. Ошол кезде эстеди: "Ханиф дамбылда айтты эле 7 кадам мурун айтуу керек экенин", - деп анан Роналду айып сокуусун тепкенде артка кетенчиктегендей болуп 7 кадам артка барып айтып анан келеби?..
Анан да азыр бөлмөнүн жытын өзгөртүп койгуч заттар бар эмеспи?
"Гуфронака" деген БИР сөз кантип ЖЕТИ сөзгө айланып кетти?
Бул сөздү ҮЧ жолу кайталоо керек экендиги каерде жазылган?
Менин диний илимим жок, бирок, жогору жакта жазылгандар, кечирип коёсуңар, ЧУШЬураакпы дейм. Билишимче, динди оорлотпоо керек экендигин айтышат молдолор. Бул жерде отуруп алып жеңилдетүүнүн ордуна кыйындатып атасыңар го дейм динди?!
Билдирүүнү түзөткөн: Shanson: 03 Февраль 2016 - 19:49
#4615 04 Февраль 2016 - 15:25
С2. Ажатканадан чыккандан кийин туура жети кадамдан кийин айтуу керек деген кайдан келген?
[/quote]
Ажатканага киргенде, чыкканда айтылчу дуаны уйронуп атканда эч кандай жети кадам жонундо окуганым, укканым жок эле. Кийин ажатканага кирээрге жети кадам калганда дуаны айтыш керек экенин уктум. Эсептесем ажатканага барыш учун болмонун торуно чыгып айтчуну айтып анан ажатканага кириш керек экен да. Эми ажатканадан чыкканда айтылчууну айтыш учун. Кайра болмонун торуно барып айтыш керек болуп калабы? - деп сизге кошулуп сурап алайын
brother
#4616 04 Февраль 2016 - 15:35
brother
#4617 04 Февраль 2016 - 16:34
#4618 04 Февраль 2016 - 17:05
muni93 (04 Февраль 2016 - 16:34) жазган:
Cозсуз жообун алыш керек.
#4619 04 Февраль 2016 - 17:35
#4620 04 Февраль 2016 - 17:44
Ажатканадан чыккандан кийин туура жети кадамдан кийин айтуу керек деген кайдан келген?
Ажатканага киргенде, чыкканда айтылчу дуаны уйронуп атканда эч кандай жети кадам жонундо окуганым, укканым жок эле. Кийин ажатканага кирээрге жети кадам калганда дуаны айтыш керек экенин уктум. Эсептесем ажатканага барыш учун болмонун торуно чыгып айтчуну айтып анан ажатканага кириш керек экен да. Эми ажатканадан чыкканда айтылчууну айтыш учун. Кайра болмонун торуно барып айтыш керек болуп калабы? - деп сизге кошулуп сурап алайын
Жооп:
Жогорда Шансон эмнеле эмоцияга алдырып, "Кыйын экен" деп кыжаалат болуп жатат десе, силер (Систер) шаарда, кабат уйлордо жашайт турбайсынарбы. Суроо бергенде шартынарды да кошуп жазсанар тушунуктууроок болмок, мисалы: "Мен шаарда кабат уйлордо жашайм, аажаткана уйдун ичинде" дегендей кылып...
Негизи биздин маселе жер уйлордун шарттары жонундо болчу, анткени ислам эрежелери тузолуп жаткан доордо, кабат уйлор жок болгондугуна байланыштуу, аажаткана эрежелери жер уйлордун шарттарына негизделген, себеби аажатканалар тее огороддун четинде болот эмеспи. А бирок доор алмашкан сайын, исламдын да кеебирки шарттары алмашып, ошол доорго ылайыкташа берет...
Ошондо, кабат уйлордо оз шартынарга карап амал кыла бересинер. Дуасын окуу шарт эмес, аажаткана уйдун ичинде болгондугу учун, ал аажатканалар дайым суу менен агызылып, жыттуу жыттарды колдонулуп, таза турат...
Хижаб боюнча: Ааяттада жана Хадистерле да: "Жузу ээгинин асты, кулактар менен кошо жабылып, колу ошол кыр сооктон ылдыйы, буту да томуктан ылдыйы эле корунот" деп келет. Андан ашыкчасы уже радикалдашып кеткендер деп койсо болот. Себеби кеебирки амалдарды эрежесинен ашыруусу, бул аша чапкандык болуп эсептелетта, радикалдашууга алып барат...
Билдирүүнү түзөткөн: Abuxanifa: 04 Февраль 2016 - 17:45