КЫТАЙ АВТОБУСТАРЫНЫН ӨМҮРҮ 3 АЙЛЫКПЫ?

№505 6-июль-12-июль, 2012-ж.


90-жылдары коомдук унаа десе илгерки сары автобустар эске келер эле. Андан бери сары автобустардын ордун эмнелер гана толуктабады. Бүгүнкү күндө калкты кичи жана Кытайдан алынып келинген автобустар тейлейт. Бирок күн өткөн сайын ошол автобустардын суюлуп баратканын сиздер деле байкасаңыздар керек. Алар кайда жоголууда?

СТАТИСТИКАЛЫК МААЛЫМАТ:

  • Бишкек шаарында күн сайын 250дөй автобус, 85тей троллейбус, 2160тай кичи автобус жүргүнчүлөрдү тейлөө үчүн линияга чыгып, 900 миңге жакын кишини ташыйт.
  • Учурда Ош шаарында 250 миңдей адам жашайт.
  • Жалпысынан 70 автобус, 15 троллейбус, 934 кичи автобус калкты тейлейт.
  • Нарын шаарында 40 миңдей адамды тейлөө үчүн 6 троллейбус кызмат кылат. Алардын 2-3ү күн сайын линияга чыгып турат. Ошондой эле кичи автобустар да жүргүнчүлөрдү ташыйт.
  • Ал эми Жалал-Абад, Талас, Каракол, Баткен шаарларында жүргүнчүлөрдү коомдук унаадан кичи автобустар жана таксилер тейлейт.

“АВТОБУС БИР АЙЛАНЫП КЕЛБЕЙ БУЗУЛУУДА”
2008-жылы Нариман Түлеев Бишкек шаарынын мэри болуп турган учурда Кытайдан автобустар алынып, өкмөт 200 автобусту ар бирин 31 миң доллардан сатып алган. Ал эми калган 200 автобус 42 миң доллардан гранттын эсебинен берилген. Убакыт өткөн сайын бир кезде Бишкекти каптаган автобустардын саны азайып барат. Алардын кайда кеткенин билүү үчүн автобустарды токтотуучу жайга бет алдык.
Алгач Бишкек шаардык транспорт башкармалыгынын биринчи орун басары Туратбек Жумалиевди кыска сөзгө тарттык:
– Туратбек мырза, бир кезде Бишкекте жайнап кеткен Кытайдын түркүн түстүү автобустарынын изи сууп барат. Азыр алар кайда?
– 7-апрель окуясында эле 92 автобус талкаланган. Бирок оңдоо иштеринен кийин алар ишке киришкен болчу. Бир айланып келгиче эле көпчүлүк автобустардын тетиктери талкаланып калууда. Анткени Кытайдан келген автобустарга көбүнчө жаңы конуштардын аймагы бөлүнүп, ал жакта жолдун начардыгынан бузулуп жатат. Бул автобустар тегиз асфальтталган жолго ылайыкталган да. Кээде күйүүчү май жетпей, автобустар ушул жерде кечке туруп калышат.

– 400дөй автобус сатылып алынса, демек, алардын 250сү эле линиядабы?
– Жогоруда белгилегендей, ар кандай себептер менен автобустар токтоочу жайда туруп калышат. Ал эми 60тай автобус аймактарга жиберилген.

“МЭР КӨҢҮЛ БУРБАСА, ЖУМУШТАН КЕТЕБИЗ”
Шаардык транспорт башкармалыгынын автобустар токтоочу жайынан күндүн ысык аптабына карабай автобус эптеп жүрүп кетсе экен деп оңдоп жаткан бир топ айдоочуну жолуктурдук. Алар дароо эле жаныбызга келип, өз көйгөйлөрүн айтып жатышты. Биз барган күнү 150дөй автобус оңдоо иштерине байланыштуу линияга чыкпаптыр. Жүргүнчүлөрдү эртеден кечке ташыган айдоочулардын айтымында, иштебей калган автобустардын саны 200гө жетет.
Айдоочулар мэрге нааразы экенин билдиришип, "Бишкек шаардык транспорт башкармалыгынан автобустардын базасын өзүнчө бөлүп салышса" дешти. “Автобустарды го сатып алып беришти, бирок алар бат-баттан бузулат. Дөңгөлөктөр жолдорго чыдабай, жарактан тез эле чыгып калат. Андан башка да тетиктер керек. Мэрия жол киреге бааны кымбаттаткандан бери автобустарга жалаң гана жеңилдик алгандар, пенсионерлер, ардагерлер түшүп калышты. Автобус менен кичи автобустун жол акысынын айырмасы 2 гана сом. Көбү маршруттук таксиге түшүп кетишет да, биздин пландалган акча толбой калат.
Бул жерде иштегендердин көпчүлүгү үй-бүлөлүүлөр. Эртеден кечке иштешет. Айдоочулардын алган айлыгы – 3994 сом. Маянабыз 4 айдан бери колубузга тие элек. Бишкек шаардык транспорт башкармалыгы мэрияга карагандыктан, мэрия тараптан эч ким келип автобустардын абалын билип кеткен жок. Бир жолу айдоочулар чогулуп арызданганда гана вице-мэр Төрөбек Имашов келип, дөңгөлөктөрдү жаңылатып берген. Бирок автобустар Бишкектин жолунан 3 айга жетпей эле талкаланып калат. Анан дагы эми “касса снимать” этмей дегени башталды. Айдоочулардын чөнтөгүнөн ашыкча акча табуу максатында текшеришет. Ошондуктан мэр келип бир аз көңүл бурса, мындай болбойт болчу. Жумуш деле болбой калды. Эми автобустарды “Форумдун” алдына алып барып токтотуп коёбуз, өкмөттөгүлөр өздөрү келип айдап кетишсин!”- дейт айдоочулардын бири Майрамбек Бектуров.

АВТОБУС БҮТҮП, ТРОЛЛЕЙБУСТУН МЕЗГИЛИ КЕЛДИ
Эсиңиздерде болсо, автобустар менен катар 2008-жылы Беларустан 21 троллейбус алынып келинген. Азыркы учурда алардын 20сы иштеп, бирөөсү жол кырсыгынан улам жарактан чыккан. Эми мамлекет дагы 76 троллейбус сатып алууну пландап жатат. “Ушунча троллейбус сатып алуунун кажети барбы, анын ордуна жолдорду, сатылып алынган автобустарды оңдосо болбойбу?” деген суроо менен Бишкектин вице-мэри Төрөбек Имашовго кайрылсак, анын ордуна Бишкек шаардык мэриясынын басма сөз кызматынан төмөндөгүдөй жооп берди:
– Автобустарга көп чыгым кетип жатат. Аларга улам май куюп туруш керек. Ал эми троллейбустар үнөмдүү, жабдуусу да чыдамкай, электр энергиясы менен жүрөт.
Азыркы учурда Европалык банк Бишкек шаарына 76 троллейбус сатып алуу үчүн 15,6 миллион доллар бөлгөнү жатат. Анын үчтөн эки бөлүгү насыя түрүндө болсо, калганы грант катары берилет.

Мына, окурман, миңдеген доллар коротуп сатылып алынган автобустардын абалы ушундай. Жүргүнчүлөргө кызмат кылат деген автобустардын жарымы атайын токтотулуучу жайда токтоп турат. Бат-баттан оңдоого туура келген автобустардын айдоочуларынын кебин да уктук. Элибизде “жети өлчөп, бир кес” деген жакшы сөз бар. Андыктан аткаминерлер бир нерсени баштаарда жакшыраак ойлонуп иш кылышса. Антпесе мамлекетибиздин бюджети ар жыл сайын автобус менен троллейбустарды сатып алууга чамасы кайдан жетсин?!

Айдай Асанбекова
koom@super.kg



Кытай автобустарынын өмүрү 3 айлыкпы?

"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.

Рейтинг: Рейтинг  2 
Комментарийлер(30)
09.07.2012. 09:40 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Маянабыз 4 айдан бери колубузга тие элек?
09.07.2012. 10:06 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Дайым бир иш кылганда чала кылышат
09.07.2012. 19:01 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Syrduu_kyz,
Syrduu_kyz,
Оздорунун кызыкчылыгы биринчи орунда. Нариман да эркек эмес экен, 7000$ устунон жеп ар бир автобустан. Анда да мусор алып келиптир,эми кайра темир кылып кытайга тапшырат 100$дан.
09.07.2012. 20:07 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
ilgez, Туура
09.07.2012. 10:28 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
ushu murun ele orusyadan alsa bolboit bele. kytaydin ookatin bilbechudoi...
09.07.2012. 12:11 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Ушул Кытайдын автобусун 31$дан сатып алганча Мерс-Спирнтер сатып алганда,азыр жапжаны болуп турмак
09.07.2012. 14:05 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Айлыкты торт айдан бери ала элек болсонор, анда халтура нормальный экен. Ишти кылабергиле байкелер.
09.07.2012. 15:03 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Келечекти еч ким ойлонбойт, арзанына качырып ага акча кошуп, ептеп септеп сатып (саран 2 жолу толойт болоберишет. Былтыркы гулдор, пластмасс чакалары менен дээрлик жок. Андан коро Роза еле остуруп коюш керек, биздин климатка да ылайык, 1.коп жылдык, 2.идиштин да кергеи жок,жыл сайын отургузуп кошумча каражат кетиртпейт, сугар, ото-бута бутту кооздук даяр. Жашылдандыруу мекемелереде - сатып аларда жаны гулдорду муноздомосун караш керек да.
09.07.2012. 15:03 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Kalktyn sany 1 milliongo jetkende metro kuruluw kerek ozu.....Biwkekte jetip kaldy go uje.....
09.07.2012. 15:21 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
kipchak, Бишкекке негизи метро курулуусу мүмкүн эмес. Климаты туура келбейт, шаар дагы кичинекей
09.07.2012. 15:32 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
kipchak, хехе калк 10 000 000 го жетсе да метро курулбайт,ошол подземный транспортко кеткен акчага жолдорду ондоп,шаарды коркуно келтирсе жакшы эмеспи?
11.07.2012. 01:20 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
kipchak, Охооо! Метро куруш оной эмес. Кыкелер башкасын кыла албай жатып метрону курабы.:))
11.07.2012. 21:25 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
axmed88, degi kykeler negisinen jailoodo mal bagyp kymys ichkenge ele jaralsak kerek. Asyrky rynoktuk ekonomika menen jashaganga kono albai jatabys.Kajaktagy garantijany aytyshat! Oshou birinchi uironushuhs kerek da al emne ekenin. Myna emi bashtarynan otkorup jatyshat! Emkisinde ujaty bar elin oulogon insan satyp alsa eken awtbustu Rossijadan ele garantijasy menen.KAIRAN AKCHA! KAIRAN KYRGYSDYN JERI YILAP KANAN KYTAILARGA KETTI GO CHIRKIN!
09.07.2012. 15:08 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
любой товарга азыркы кезде гарантия беришет, мамлекеттик масштабда ошончо суммага, берилбейби?!!! бугун сатып алган нерселерге кепилдик жок болсо анан кайдан мамлекет онолот!!! Бизде негизи контроль деген нерсе барбы!!!. Автобустар, 25-30 минутада аран кийинкиси келет, анан ашып кетсе 20 ылдамдык мн, журор журбос болуп айдашат, анан кайдан киишлертушсун, андан коро кубулушкан маршруткаларга тушсон бат жетесин -
09.07.2012. 15:35 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
элестетип жатам,айлык озу 3994 болсо ошону да 3-4 ай бербей жатышса , биздин окмот АБЖОРА дан да отуп кетиптир го.
09.07.2012. 16:11 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
метро курулса болот .ссср убугында планда болгон анда калктын саны миллионго жеткен эмес.Алматыда курулду Географические координаты биздикиндей.
09.07.2012. 16:31 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Baktygulya, Алматы деген чоң шаар. Бишкекке куруунун кажети жок. Андан көрө жолдорду оңдоп, башкасын жакшыртып алышсынчы
11.07.2012. 01:23 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Baktygulya, Негизи калктын саны ушул бойдон эле тура бербейт го. Мисалы Чуй проспектиси боюнча 1 линия эле курулса ошол деле канча адамды жер алдына тушурмок.
09.07.2012. 18:51 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
биздин окмот питина болуп калган ошондуктан тез тез ревалютця болуп турат
09.07.2012. 22:31 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
3-4 айдан бери бербесе кантип жашашмак эле. Шабашкалары кудайга шугур эле го водилалардын ошон учун унчукпай иштен кетпей иштеп журушот да. Элестетсенер 3994 сомго ким иштейт эмнеге жетет ал акча.
10.07.2012. 06:39 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Эгер жолдор жаман болсо таштан жасалган автобустар да чыдабайт.
10.07.2012. 12:08 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
кытай автобусзу таза биздин сары автобустарды шаарга чейин туртуп барганбыз эскилигинен
11.07.2012. 03:35 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Imashov boordu ezet da ushintip chygymy da az dep, anda emese chynygy chygymy az bolbon at araba ele jurguzup koelu shaarybyzga - suu menen chop ele kerek eken, elektr energiyasynyn da keregi jok!
11.07.2012. 19:36 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
автобустун ордуна тралейбус алса жакшы болмок
12.07.2012. 10:04 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Adikalon,ketip jatishat..jakinda ele ketti menin taanishim..
12.07.2012. 16:39 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Кытайдан алынып келгенде эле тунулдук эле, эми кантээр экен деп? Ойлогондой эле болуп чыкты, ушул автобустарга чыкканда ушунчалык кыйналып кетесин, эч кандай талапка жооп бербейт! Андан коро СССрдин автобустары эн жакшы эле... Бирок....
13.07.2012. 07:56 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Бишкек столица болгондон кийин жолдорун ондоп койушса болот. Биздин Ошто автобустар ар 5минутада келип турат. Бул мэрдин жетишкендиги Бишкектин мэри деле иштесе болмок .
13.07.2012. 19:31 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
Ушу кыргызстандын акчасын жарымын кыкелер жешсе жарымы сатып алганга кетип жатат качан озубуздо завод фабрикаларды иштетишет....
15.07.2012. 12:44 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
нариман тулеев менен бакиев суйлошуп туруп, бул "СЫРТЫ ЖАЛТЫРАК ИЧИ КАЛТЫРАК" автобустарды аябай арзан эле сатып алышкан, элге 1-31мин доллардан алдык деп-миллиондогон ачаны уурдап алышкан,анткени шундай бирок КАЧЕСТВЕННЫЙ атобустар 12мин доларга алса болот экен...уят нариман бывший мэрге...уят...соттош керек!
16.07.2012. 17:14 
Тайпасы:
Комментарийлердин саны:
Катталган:
01-01-1970
Соӊку аракети:
01-01-1970 00:00
Жынысы:
Белгисиз
0
NARYNGRAD, 5 күнгө сайттан четтетилди.
Гезиттин ЖАЛПЫ ИШМЕРДҮҮЛҮГҮНӨ байланыштуу сын-пикирлер info@super.kg же admin@super.kg электрондук даректерге жазылып жөнөтүлүшү керек.
1
Комментарий калтыруу үчүн өз ысымыңыз менен кириңиз же каттоодон өтүңүз.
 
Бөлүмдүн статистикасы
соңку 15 мүнөт ичинде колдонуучу (Катталган: , коноктор: ) "Супер-Инфо" бөлүмүнө кирди:

Макалалардын саны:
27439;
 
Маалымат-маанайшат порталы
2006-2025 © SUPER.KG
Кыргыз Республикасы, Бишкек шаары,
Турусбеков 109/1
"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.
p
Рейтинг@Mail.ru
Биз социалдык тармактарда: