2021-жыл июль - Б.Осмонов атындагы Жалал-Абад мамлекеттик университетинин бүтүрүүчүсү Алмаш Алишерова мектеп окуп жүргөндөн баштап ар кандай олимпиадаларга, сынактарга, ыктыярдуу долбоорлорго, коомдук иш-чараларга катышып, жигердүү жашоого аракет кылган. 2020-жылы Маданияттар аралык коммуникациялар жана лингвистика факультетин аяктагандан кийин Алмаш жумуш издей баштаган. Бирок айрым тоскоолдуктарга туш болгон.
"Маектешүү учурунда бардык жумуш берүүчүлөр мурунку иш тажрыйбаларым жөнүндө суроо беришет. Албетте, университетти жаңы бүтүргөндүгүмө байланыштуу ал учурда менде тажрыйба болгон эмес. Мен мындай суроого “жок” деп жооп бергем, андыктан компаниялар мени ишке алышкан жок", - дейт Алмаш.
Башында өз кесиби боюнча иштөөнү каалап жүргөн Алмаш акыры ишти улантууга мезгил келгенин түшүнүп, “Социалдык тармактардагы маркетинг” багытында өз күчүн сынап көрүүнү чечти. SMM курстарын аяктап, бир нече тренингдерге катышкандан кийин көп өтпөй социалдык тармактарда бир чакан интернет дүкөндү жайылтуу боюнча биринчи smm долбоорун ишке ашыра баштады. Долбоор ийгиликтүү жүрүп жаткан, бирок анын алкагында Алмаш өзүнүн кыялындагы ири компанияларда иштөөгө жетиштүү тажрыйбага ээ боло албастыгын түшүнгөн.
Бир нече убакыт өткөндөн кийин Алмаш инстаграмда USAID'дин “Агросоода” долбоору тарабынан “Түшүнүү” Коомдук Фонду менен биргеликте ишке ашырылган “Агро Муун” стажировка программасына арыздарды кабыл алуу башталганы жөнүндө билди. Алмаш бул программаны иш тажрыйбаны топтоого сонун мүмкүнчүлүк катары көрдү. Ал арызын тапшырып, тандоодон ийгиликтүү өтүп, ушул программанын 60 катышуучусунун катарына кирди.
"Түшүнүү" КФ башчысы Владимир Ширяевдин айтымында, “Агро Муун” программасы жаштарга талапка ээ адис болуп чыгуусуна эң сонун мүмкүнчүлүктү түзөт. "Бул программа агробизнестин иш чөйрөсү менен тааныштыруу аркылуу ишканалардын муктаждыктары менен жаш жумушчулардын квалификацияларынын ортосундагы айырманы азайтууга жардам берет", - деп белгилейт ал.
«Биздин өлкөбүздүн түштүгүндө айыл чарба жана агробизнес тармагы абдан популярдуу жана мен бул программага киргенимди билип, андан кийин 30 катышуучунун арасында Кыргызстандагы “Шоро”, “Абдыш-Ата”, “Алайку Органикс”, “Байэлим” сыяктуу белгилүү, алдыңкы компанияларда PR же маркетинг бөлүмүндө акы төлөнүүчү практикадан өтүүгө тандалып калганыма абдан сүйүндүм. Программанын алкагында өз тармагындагы мыкты адистерден алган билимдер жана көндүмдөр, конок спикерлердин түрткү берүүчү сөздөрү практика бүткөндөн кийин мага жумуш табууга сөзсүз түрдө жардам берет деп ойлойм. “Агро Муун” программасы мага керектүү билимди алууга жардам берди жана мен ушул долбоордун жардамы менен өзүмдүн кыялымдагы жумушка орношом деп ойлойм», - деп Алмаш өзүнүн тажрыйбасы менен бөлүштү.