Менин гениалдуу балам
Баракча 1 - 1
Менин гениалдуу балам Менин гениалдуу балам
#2 08 Январь 2016 - 02:09
1-болум.
Баланын ан-сезиминде бай ж.а ийгиликке жетишкен адамдардын ой жугуртуусун калыптандыруу.
"Акчасы бар адамдар бар, ж.а бай адамдар да бар"
Баардык нерсе салыштыруудан билинет. Э.р адамдардын жашоосун кылдат талдап корсок, анда бай адамдар м.н кедей адамдардын ой жугуртуулору бири-биринен абдан айырмалана тургандыгын байкоого болот. Сиз баланызга "ийгилике жетишкен адам бол", - деп айтышыныз мумкун, бирок ал онойчулук м.н ийгиликке жете албайт. Баланыз ийгиликке жетуу чечимин озу кабыл алгандай жагдай тузушунуз керек. Копчулук ата-энелер оздору жакшы, барктуу ж.а пайдалуу д.эсептелген окуу жайларда балдарын окууга мажбурлашат. Мисалы, баласы дарыгер болгусу келет дейли, бирок ага: "Эканомист же инженердин окуусуна барып окуу",-деп айтышат.
Баланын ан-сезиминде бай ж.а ийгиликке жетишкен адамдардын ой жугуртуусун калыптандыруу.
"Акчасы бар адамдар бар, ж.а бай адамдар да бар"
Баардык нерсе салыштыруудан билинет. Э.р адамдардын жашоосун кылдат талдап корсок, анда бай адамдар м.н кедей адамдардын ой жугуртуулору бири-биринен абдан айырмалана тургандыгын байкоого болот. Сиз баланызга "ийгилике жетишкен адам бол", - деп айтышыныз мумкун, бирок ал онойчулук м.н ийгиликке жете албайт. Баланыз ийгиликке жетуу чечимин озу кабыл алгандай жагдай тузушунуз керек. Копчулук ата-энелер оздору жакшы, барктуу ж.а пайдалуу д.эсептелген окуу жайларда балдарын окууга мажбурлашат. Мисалы, баласы дарыгер болгусу келет дейли, бирок ага: "Эканомист же инженердин окуусуна барып окуу",-деп айтышат.
#3 08 Январь 2016 - 02:31
Бала ата-энеси каалаган окууда билим алат, бирок анын конулу бул тармакка такыр тартпайт. Натыйжада алган билимин эч колдонбой, диплому жаздыктын алдында калат. Ушинтип, убакыт ж.а акча текке кетет. Биз жон гана балага кичинекей кезинде ийгиликке жетишкен адамдардын ой жугуртуусун тушундурушубуз керек. Ал маалыматты талдоонун ж.а конкретту фактылардын негизинде тузулот.
Алар ой жугуртушот, байкоо жургузушот, жыйынттык чыгарышат. Киши канчалык коп талдоо жургузсо, ошончолук маалыматка ээ болот да,кабыл алган чечими да ошончолук туура болот. Талдап жатып ал он жактарды да, терс жактарды да коро алат. Ошондуктан кабыл алган чечими натыкжайлуурак б.т. Талдабай туруп чечим кабыл алгандар копчулук учурда жанылышат. Андан кийин "ушундай чечим кабыл алуу мага туурадай корунгон" , - дешет. Э.р сиз ойлонбосонуз созсуз турдо жанылышассыз.
Алар ой жугуртушот, байкоо жургузушот, жыйынттык чыгарышат. Киши канчалык коп талдоо жургузсо, ошончолук маалыматка ээ болот да,кабыл алган чечими да ошончолук туура болот. Талдап жатып ал он жактарды да, терс жактарды да коро алат. Ошондуктан кабыл алган чечими натыкжайлуурак б.т. Талдабай туруп чечим кабыл алгандар копчулук учурда жанылышат. Андан кийин "ушундай чечим кабыл алуу мага туурадай корунгон" , - дешет. Э.р сиз ойлонбосонуз созсуз турдо жанылышассыз.
#4 08 Январь 2016 - 10:51
Мына ошондуктан биринчи кезекте бала.н ан сезимине конкреттуу фактыларга таянып талдоо жургузуу ж.а чечим кабыл алуу жондомдуулугун калыптандырыш керек. Биз бай ж.а кедей адамдын ой жугуртуу озгочолугун корсотобуз:
бай адамдар мындайча ой жугуртушот,
ошондуктан алар бай жашашат, кедей адамдар мындай ой жугуртушот,
ошол учун алар кедей жашашат. Э.р бул жол м.н барса, кедейчиликте ж.а муктаждыкта жашай тургандыгын,
э.р тигил жол м.н барса барса бардарчылыкта ж.а кененчиликте жашай тургандыгын тушундуробуз.
Бала оз жолун анан, кийин эмес бугун озу тандасын. Кырктан ашканда тандаса кеч болуп калат.
Анан бала каякка барсам ж.а эмне кылсам деп, оюнда план тузо баштайт да, оз алдынча негизделген чечим кабыл алат. Эн башкысы, бул жерде биз балага бул ыкмага ишенууну уйротобуз, ишенуу балада омур боюу сакталып калат. Бирок бул балага кантип ийгиликке жетууну корсотсок, ал дароо ийгиликке ээ б.т дегенди билдирбейт. Ийгиликке жетишуунун жолун, кайра-кайра корсотуу зарыл. Мектепти эске тушурунуз, бизге дептер беришчу ж.а баарыбызтен тамгаларды жазып чыкчуубуз. Мисалы "А"тамгасын эн аз дегенде 3 баракка жазып чыгат элек. Ошондой эле 1 баракка "А"тамгасынын, экинчи баракка "Б" тамгасынын суроттун кооз кылып тартууга аракет кылып корунуз.
Алган сабактарыбызды ар дайым кайталап турушубуз керкек. Балага бир жолу корсотуп кою м.н эле ал укмуш гений б.п кетпейт. Кайра-кайра корсотуу керек. Сабырдуулук м.н мамиле кылып, кантип туура жасоону кайра-кайра тушундуруу зарыл. Бизде копчулук учурда балдарды туура тарбиялоодо сабырдуулук жетишпей кетет. Биринчи эле кыйынчылыкка туш болгондо балдарга кыйкырабыз, аларга болгон усомдугубузду корсотобуз, бир нерсени тушундуруунун ордуна аны мажбурлайбыз, эгер туура тушундурсок ал оз алдынча эле аткарат.
Мен 2009-жылы Кытайдын Хан-Янь аралында болдум. Ал жактан мен кытайлар эчкини аркандан басып отууну уйроткондорун кордум. Озунуз ойлоп корунуз, жаныбарды мындай нерсеге уйротуш учун, кандай гана сабырдуулук к.к. Эчки эмне кылыш керекти тушунбойт да. Менин оюмча эн негизги ыкма-бул толук аткара алганга чейин кайталоо ж.а кайталоо болуп саналат. Кытайлыктар жаныбарларды уйротуп коюшуптур, а биз болсо, балдарыбызды окутуп-уйрото албай келебиз.
Анан бала каякка барсам ж.а эмне кылсам деп, оюнда план тузо баштайт да, оз алдынча негизделген чечим кабыл алат. Эн башкысы, бул жерде биз балага бул ыкмага ишенууну уйротобуз, ишенуу балада омур боюу сакталып калат. Бирок бул балага кантип ийгиликке жетууну корсотсок, ал дароо ийгиликке ээ б.т дегенди билдирбейт. Ийгиликке жетишуунун жолун, кайра-кайра корсотуу зарыл. Мектепти эске тушурунуз, бизге дептер беришчу ж.а баарыбызтен тамгаларды жазып чыкчуубуз. Мисалы "А"тамгасын эн аз дегенде 3 баракка жазып чыгат элек. Ошондой эле 1 баракка "А"тамгасынын, экинчи баракка "Б" тамгасынын суроттун кооз кылып тартууга аракет кылып корунуз.
Алган сабактарыбызды ар дайым кайталап турушубуз керкек. Балага бир жолу корсотуп кою м.н эле ал укмуш гений б.п кетпейт. Кайра-кайра корсотуу керек. Сабырдуулук м.н мамиле кылып, кантип туура жасоону кайра-кайра тушундуруу зарыл. Бизде копчулук учурда балдарды туура тарбиялоодо сабырдуулук жетишпей кетет. Биринчи эле кыйынчылыкка туш болгондо балдарга кыйкырабыз, аларга болгон усомдугубузду корсотобуз, бир нерсени тушундуруунун ордуна аны мажбурлайбыз, эгер туура тушундурсок ал оз алдынча эле аткарат.
Мен 2009-жылы Кытайдын Хан-Янь аралында болдум. Ал жактан мен кытайлар эчкини аркандан басып отууну уйроткондорун кордум. Озунуз ойлоп корунуз, жаныбарды мындай нерсеге уйротуш учун, кандай гана сабырдуулук к.к. Эчки эмне кылыш керекти тушунбойт да. Менин оюмча эн негизги ыкма-бул толук аткара алганга чейин кайталоо ж.а кайталоо болуп саналат. Кытайлыктар жаныбарларды уйротуп коюшуптур, а биз болсо, балдарыбызды окутуп-уйрото албай келебиз.
#5 08 Январь 2016 - 14:13
Автор, бул китептин авторун да жазып койбопсуз да Сайидмурат Давлатов деп.
#6 08 Январь 2016 - 16:44
"Мой гениальный ребенок" бул целый бир китепта, анын баарын кочуруп чыгыш


#7 08 Январь 2016 - 16:53
Пайдалуу экен.
Уулум, мен сени менен сыймыктанам!
Андыктан бардык жеңишин менин жеңишим болуп эсептелет!
#8 10 Январь 2016 - 09:35
Автор улантып жаза бериниз.
"Побеждает тот,кто верить,что он может победить."
Баракча 1 - 1