Кызыктуу жана логикалык диний суроо-жооптор... Кызыктуу ж.а логикалык диний суроо-жоопторуңузду...
#1981 11 Март 2016 - 11:47
#1982 11 Март 2016 - 11:49
#1983 11 Март 2016 - 11:49
#1984 11 Март 2016 - 11:52
#1985 11 Март 2016 - 11:56
#1986 11 Март 2016 - 12:05
USSR (11 Март 2016 - 11:49) жазган:
Аллах Таала илиминиздин берекесин берсин.
#1987 11 Март 2016 - 12:12
#1988 11 Март 2016 - 12:52
.Doc (16 Февраль 2015 - 20:34) жазган:
Бир аңгеме бар. Жолоочунун бири эшеги менен суу акпаган, булактын жыты да жакындабаган чөлдө баратып, эс алуу үчүн уктай кетет. Ошол учурда эшеги бошонуп алыстап кеткен болот. Болгон оокаты эшектин куржунунда болгондуктан даарат алганга суусу жок таяммум алат. Куржунунда, суу куюлган идиши бар болчу. Намазга тураар замат эшектин аңгыраган үнүн угат. Ошол учурда даараты бузулат.
Себеби жөнөкөй. Сууну көргөндө таяммум бузулат. "Эшек аңгырады намаз бузулду" деген сөз ошондон калган. Чындыгында эшектин аңгыраганына эмес, үстүндөгү суунун табылганына таяммум бузулат. Таяммум бузулган соң албетте, намаз да бузулат.
Азамат, сонун жооп экен!
#1989 11 Март 2016 - 21:44
USSR (11 Март 2016 - 10:12) жазган:
Аллаху аълам, бирок менин оюмча илим үчкө бөлүнөт, акыл илими (акыйда), дене илими (фикх), жана жүрөк илими (тассавуф). Ал эми калган беркилер (биология,математика, ж.б) экинчи даражадагы илимдер. Шариятта ал илимдерди илимге шыгы барлар гана окууга уруксат деп укканым бар.
Тытып салыпсынарго суроолордун жоопторун)). ..
УССР байке туура айттыныз, динди "Религиозный- Светский" деп болушуп, тим эле динди карангы, оздорун жарык нурдагы адамдар катары элестетишкен. А бирок илимдин баары Кудайга таандык болгону учун анын булагы Куран-хадис экени айкын ачык...
Т. Б. Жоопторунуз туура, бирок мен толуктап кетейин бираз...
Негизи илим экиге эле болунот:
1. Илми Калам-соз илими (Ыйман илими деп коюшат аалымдар)...
2. Илми амал-кыймыл аракет илими (Сиз туура айттыныз фкх деп)
Мисалы: Ыйманды бир гана суйлоп, тил менен, же соз менен тушундуруп, далилдеп беребиз. Ал эми фкх-кыймыл аракет илимин кыймалдап, же амал менен корсотуп беребиз. Мисал дагы: техниканы соз менен суйлоп тушундуруп, кыймыл аракет менен жасап далилдеп берегендей да эми биягы. Тасауфтарда (Тарикатчылар) тиги экооно кирип кетишет...
Билдирүүнү түзөткөн: Xanif.Kg: 11 Март 2016 - 21:46
#1990 11 Март 2016 - 21:49
Abuxanifa (08 Март 2016 - 01:51) жазган:
Адам затында кайсыл сезимдер, же сыпаттар сыртынан окшош корунгону менен ичинен сапсим башка))???...
(Пайгамбарлар жонундогу саякатыбызды да уланта берелиби, же токтотолубу? ??)
Жооп: "Сабырдуу менен коркоктук сыртынан окшош, ичинен ващще башка. Ундомдуу адам менен мерез, же тырыш адамдын сыртынан окшош, бирок ичинен ващще башка. Берешен менен ысырафкордун сыртынан окшош, ичинен ващще башка" дешеттен экендер ахли сунна уламалары...
#1991 11 Март 2016 - 21:52
Билдирүүнү түзөткөн: Xanif.Kg: 11 Март 2016 - 21:57
#1992 11 Март 2016 - 21:56
Abuxanifa (08 Март 2016 - 01:49) жазган:
Ырайымдуулук менен Мээримдуулуктун айырмасы кандай???...
Жооп: Ырайым буткул адам затына жасалат, анын ичинде каапырыда, мушригида бар, себеби жамгыр, ырыскы, береке сыяктуу нерселерда аларга берилетко, ошон учун ырайымдуулуктун ичине кирет...
Мээримдуулук бир гана Кудайды тааныган, т, а момундарга берилет...
(Булардын Ахыреттеги маселесин билбейт экем, мен тавсирден бул дуйнодогу маселе жонундо окуган элем)
#1993 12 Март 2016 - 00:50
Умар ибн аль-Хаттаб (разияллоху анху) "амируль муъминуун" деген ылакап атка кантип ээ болуп калган? Жообунун ар түрдүү варианты болушу мүмкүн,ошентсе да...
#1994 12 Март 2016 - 00:52
#1995 12 Март 2016 - 01:43
#1996 12 Март 2016 - 08:58
Topcubai (11 Март 2016 - 11:49) жазган:
Куран ааламдын жаратылышы тууралуу өзүнө таандык тариз менен баяндайт: «Каапыр болгон адамдар асман да, жер да (башында) тосулган (асмандан жамгыр жаабас, жерден болсо, бир да чөп өнбөс, тактап айтканда асман менен жер бири-бирине жабышылган түрдө болчу) болгондугун, анан, Биз аларды ачып жибергенибизди ( асмандан жамгыр жаадырып, жерден чөп өстүргөнүбүздү) жана бардык жандууну суудан (пайда) кылганыбызды көрүшпөдүбү? !» (Анбия/30).Жаратылыштын алгачкы элементи «эфир» болобу, же жашоого башат болгон суу болобу, же жер шарынан жогору көтөрүлгөн газ жана буулардын кайра жамгыр түрүндө жерге түшүп, деңиздерди пайда кылуу менен, жандууларга ыңгай шарт түзө турган негиз болобу, же башкача түрдө пайда болобу айрымасы жок… Жаратылыштын бир бүтүндүн бөлүкчөлөрү экендиги баяндалууда жана чынар теректерден адамдарга чейин денесинин төрттөн үч бөлүгүн түзгөн суунун жашоого абдан зарылдыгы баса белгиленүүдө.
#1997 12 Март 2016 - 09:00
Баланын жынысы тууралуу кураанда кандай айтылат?
[/quote]
Башка жерде эне курсагында түйүлдүктүн өөрчүү этаптарынын бөлүнүшү тууралуу айтылат: «(Ант болсун) Биз инсанды ылайдын маңызынан жараттык. (Түшүндүрмө: «Ылайдын маңызы» - дегени – ылай жер жынысындагы бардык заттар) Андан соң аны (бардык адамзатты) алгач нутфа-бел сууну бекем жайга (жатынга) орноттук. Андан соң бул нутфадан коюу канды жаратып, коюу кандан бир кесим этти жаратып, бир кесим эттен сөөктөрдү жаратып, ал сөөктөргө эт каптадык, андан соң (ага жан киргизип, алгачкы бир тамчы суу-нутфадан бүтүндөй) башка бир жандуу абалында пайда кылдык. Эң көркөм жаратуучу (жоктон бар кылуучу болгон) Алла берекеттүү улук.» (Момундар/12- 13-14).Дагы бир аятта эне курсагындагы башка бир нерсе тууралуу баяндайт: «Ал силерди энеңердин курсагында үч (кабат) караңгылык ичинде акырындап (сперма, коюу кан, бир кесим эт) пайда кылып жаратат…» (Зумар/6). Биз билгендей, жатын ичи үч кабаттан турат – параметрий, миометрий, эндометрий. Булар суу, жылуулук жана жарык өткөрбөс чел кабыктан турат. Куран буларды «караңгылык» деп атап, адам баласынын ушул үч караңгылыктын ичинде жаратылганын түшүндүрүүдө.
#1998 12 Март 2016 - 09:04
#1999 12 Март 2016 - 09:33
Topcubai (11 Март 2016 - 11:56) жазган:
Жатындагы баланын өсүп-жетилүүсү Куранда абдан кыска, бирок өтө нуска, өтө так, абдан айкын сүрөттөлөт. Анткени ал сүрөттөлгөн жөнөкөй сөз түйүлдүктүн өсүп-жетилүү баскычтарын (стадиясын) абдан таамай чагылдырып турат. «Ал-Муминин» (23:14) сүрөсүн окуп жатып дал мына ошондой таамайлыкка көзүбүз түшөт:«Андан соң тамчыдан уйуган кан жараттык, уйуган кандан бир үзүм (бир чайнам) этти (жасап), бир үзүм эттен сөөк жасадык да, сөөктү эт менен каптадык. Андан соң Биз аны башка бир табиатта чоңойтуп-өстүрдүк. Жаратуучулардын эң мыктысы Аллах кандай Улуу!”Бул аятта колдонулган арабча “мудга” [эт] термини түйүлдүктүн белгилүү бир өнүгүү баскычындагы (стадиясындагы) пайда болуу процессине аябагандай төп келет.Белгилүү болгондой сөөк ошол эттин ичинде пайда болот да, анан ал булчуңдар менен оролот. Мына ушул процессти арабча “лахм” [булчуң, дене] термини абдан сонун туюнтууда.
#2000 12 Март 2016 - 22:04
Ширк
Ата-энеге жаман мамиле кылуу
Адам олтуруу экенле)))