Библияга (Християндарга) суроом бар
#881 10 Январь 2013 - 14:51
#882 10 Январь 2013 - 16:01
zzz (10 Январь 2013 - 09:04) жазган:
Debi (10 Январь 2013 - 13:33) жазган:
ДебиАндай болсо Кудайды тааныш үчүн элдин баары адегенде араб тилин өз тилиндей өздөштүрүшү керек го. Ушул жерде исламды жактап тургандар силердики анда куру эле сөздөр турбайбы арабчаны анчалык деңгээлде билериңерден күмөнмүн. Өзүңөр жакшы билбеген нерсени талашканыңар акылсыздык болуп калбайбы?
ZZZ Ооба, эгерде ушунчалык териштиргиси келсе үйрөнсүн! (Бул дагы жеке адамга берилген буйрук эмес, кыргыз тилине ылайык жалпыга кайрылуунун көркөмүрөөк формасы) .Өзүң карап көр эми, сенден эмнени сурашыптыр, сен кайсы суроого жооп берипсиң. Дагы кайталап коёюн, менин суроом сенин айтандарыңан улам туулуп турат. Ага өзүң үчүн өзүң жооп берип кой деген кеңешим. Анан ошол логика боюнча алганда, мен бул жерге чындыкка чаңкаган жанга азык болсун деп, мага чындыкты тааныткан Библия китебинен аяттарды жазып турам. Бул жерде эч кимди токтотуп алып окутууга мүмкүн эмес. Ким издесе, ошол таап окуйт. Адилеттиктин үрөнү өз кыртышына түшөт. Андан адилеттик өнүп чыгат. Мындай адамдар бар экенине ишенем. Андай адамдар жок болгон күндө да, сот күнүндө кай бир адамдар мен уккан эмесмин деп айта албашы үчүн, Жакшы Кабар бардык жерде айтылышы керек. Бул Кудайдын эрки. А сен болсо, берилбеген суроого жооп бермек тургай, үйрөтүп жатпайсыңбы.
Эми моюнга аласызбы, алгачкы суроо ким тарабынан берилгенин?
Деби,
кыскасын айтканда кызыктай эле жандык экенсиз... дин тууралуу талашып-тартышууну мындай эле коелу, жөпжөнөкөй сөздөрдү түшүнбөйт экенсиз, жогорудагы экөөбүздүн жазгандарыбызды кайталап, окуп койуңуз деп кеңеш берем...
#883 10 Январь 2013 - 18:02
zzz (10 Январь 2013 - 16:01) жазган:
Деби,
кыскасын айтканда кызыктай эле жандык экенсиз... дин тууралуу талашып-тартышууну мындай эле коелу, жөпжөнөкөй сөздөрдү түшүнбөйт экенсиз, жогорудагы экөөбүздүн жазгандарыбызды кайталап, окуп койуңуз деп кеңеш берем...
Кайталап окуп коюп, жылмайып койдум. Күлкүнү келтирген адам(жандык дебей эле коёюнчу, адам эле бойдон калгың бардыр

Алгачкы суроо ким тарабынан чыкты деген кеп болгон эмес ))) Моюнга алгыдай мен эмнени танып жаттым эле? ))) Бет тырмаганда орундар алмашып, мен түшүнбөгөн, сен түшүнгөн адам болуп калбайсың. Бет тырмаак деген сапатка ээ болуп каласың ))).
#884 10 Январь 2013 - 18:04
#885 10 Январь 2013 - 18:07
yahaha (10 Январь 2013 - 14:05) жазган:
Александар Мень аттуу ыйык кызмат кылуучунун сөздүгүнөн, которуп отурбай эле өзүн жаздым: До эпохи книгопечатания Библия распространялась в виде рукописных списков (манускриптов). Они имели две формы: *свитков и *кодексов. С 5 в. н.э. появились *иллюстриров. издания Библии. Манускрипты писались на папирусе, пергаменте, коже и бумаге. Библ. Р. делят на четыре категории: 1) папирусные Р., 2) *унциалы, 3) *минускулы и 4) *лекционарии. Полного каталога библ. Р. еще не существует; число их весьма значительно и намного превосходит число рукописей др. книг древнего времени. Если сохранились лишь 110 списков Гомepa, oк.100 Вергилия и Софокла, 50 Эсхила, 11 Платона, то только новозав. Р. имеется более 5300 экз. (полностью или в фрагментах). Особое значение имеют библ. Р. дохристианского периода и первых вв. н.э., поскольку они помогают работе *текстуальной критики.
Бул кол жазмаларды көчүрүүнү тиешелүү гана адамдар жүргүзө алышкан. Алар китепчилер (книжники) болгон. Ыйык Жазуунун көчүрүүдө аларга коюлган талаптар абдан дыкат эле. Бир нечесин санап өтөлү:
1. Таза (адал деген мааниде болсо керек) гана жаныбарлардын терисине жазышкан.
2. Кара түс гана колдонулган.
3. Бир да тамганы, бир да сөздү жаттаган боюнча жазууга болбойт эле.
4. “Яхве” деген сөздү жазууда калемди сыяга бир гана жолу малуу талап кылынган. ( Баса, мурда УССРга убада кылдым эле, оригиналда Кудай деген түшүнүк кандай жазылгандыгын. “Яхве” деп жазылган экен).
5. Еврей улутунан гана болгон адам жаза алган жана ишке киришерде бутунан башына чейин жуунушу талап кылынган.
6. Тексттен башка жакка алаксыбаш керек болгон.
Мына ушул талаптар менен көчүрүлүп турган. Анан аны оңой-олтоң эле бирөө өзгөртө албайт эле. Инжилдин өзүндө мындай деген аят бар: Мен, Жакан, бул китептеги пайгамбарчылыктарды уккан ар бир адамга эскертемин: ким аларга бир нерсе кошо турган болсо, Кудай ага бул китепте жазылган алааматтарды кошуп берет. Ким бул пайгамбарчылыктар жазылган китептеги сөздөрдөн бир нерсе алып салса, Кудай андан өмүр дарагындагы жана ыйык шаардагы үлүшүн, ошондой эле бул китепте жазылган үлүшүн алып коёт. Аян 22, 18-19.
#886 10 Январь 2013 - 18:44
Исторические и филологические исследования текстов Библии показывают
наличие в них поздних вставок и компиляций. Например, еврейском варианте
Ветхого Завета Бог называется по-разному. В первой главе книги "Бытие" Он
называется Элохим. С четвёртого стиха второй главы этой книги Он называется Яхве. В последующих стихах встречается как имя Яхве, так и имя Элохим и даже оба имени вместе. Причем Элохим буквально переводится как "боги" , то
есть вомножественном числе. Врезультате исследований выяснилось, что если
выписать отдельно те и другие стихи, то получится два последовательных и
независимых друг от друга рассказа. Это видно, в частности, на примере
повествования об Иосифе, где говорится то о Яхве, то об Элохим. Тоже самое,
особенно наглядно, видно в повествовании о всемирном потопе. Это дало повод
некоторым ученым предположить, что в Торе соединены два текста. Один из
них об Элохим, другой о Яхве. Согласно иудейской традиции оба имени
принадлежат единому Богу. Но даже в этом случае последовательность
выписанных повествований о Яхве и Элохиме указывает нато, что эти тексты
изначально были различны и лишь впоследствии были соединены.
Все эти факты были открыты и сформулированы в XVIII веке библеистами
Ж.Астрюком и Г.Б.Виттером. Ж.Астрюк считал, что все
противоречия в Торе происходят от механического и неотредактированного
совмещения двух источников неизвестными составителями ветхозаветныхкниг.
Позже один из этих источников был назван Яхвистом. Он обозначается в
научной литературе символом J (Jahwe). Второй источник был назван
Элохистом и обозначен символом Е (Elohim). Они оба возникли,
предположительно, в период распада Израильско- иудейского царства после
царя Соломона (X-IX в.в. дон.э.).

Билдирүүнү түзөткөн: yahaha: 10 Январь 2013 - 18:45
#887 10 Январь 2013 - 22:30
1) владение сынов Лотовых
2) сыны Вениамина
3) гаваонитяне
4) давидова перепись
5) сколько длился голод?
ушул беш легенданы эле библиянын ар башка авторунан окусаныз, ар башка. "бузук телефон" аттуу оюнду ойноп жазып коюшкандай. бир христианин окумуштуусуна библиядагы келишпестиктер жонундо суроо узатышканда, ал жооп берген экен : " биз кайсынысы чындык экенин билбейбиз, ошондуктан баардык маалыматтарды библияга камтый беребиз".
#888 11 Январь 2013 - 07:37
Debi (10 Январь 2013 - 18:02) жазган:

Алгачкы суроо ким тарабынан чыкты деген кеп болгон эмес ))) Моюнга алгыдай мен эмнени танып жаттым эле? ))) Бет тырмаганда орундар алмашып, мен түшүнбөгөн, сен түшүнгөн адам болуп калбайсың. Бет тырмаак деген сапатка ээ болуп каласың ))).
Сиз менен орун алмашуудан Аллах сактасын. Сиз "түшүнгөн" бойдон калыңыз, мен болсо түшүнбөгөн бойдон калайын...
#889 11 Январь 2013 - 10:54
выписать отдельно те и другие стихи, то получится два последовательных и
независимых друг от друга рассказа" . Бул такыр эле ынанымдуу эмес. Элохим жана Яхве деген аталыштар бардык эле аяттарда эмес да. Калган аяттарды кайсы жагына кошушуптур деген суроо туулат. Библияда Кудайдын сапаттарына байланыштуу айтылган, Элохим жана Яхве гана эмес, андан башка да аталыштар бар. Адонай, Саваоф, Эль-Шаддай.. . ж.б. Библия менен тааныш адам катары айтсам, Тооратта окуя тизмеги менен баяндалып, улам өнүгүп отурат.
Билдирүүнү түзөткөн: Debi: 11 Январь 2013 - 10:54
#890 11 Январь 2013 - 16:03
Debi (11 Январь 2013 - 10:54) жазган:
выписать отдельно те и другие стихи, то получится два последовательных и
независимых друг от друга рассказа" . Бул такыр эле ынанымдуу эмес. Элохим жана Яхве деген аталыштар бардык эле аяттарда эмес да. Калган аяттарды кайсы жагына кошушуптур деген суроо туулат. Библияда Кудайдын сапаттарына байланыштуу айтылган, Элохим жана Яхве гана эмес, андан башка да аталыштар бар. Адонай, Саваоф, Эль-Шаддай.. . ж.б. Библия менен тааныш адам катары айтсам, Тооратта окуя тизмеги менен баяндалып, улам өнүгүп отурат.
Ошо, бир туруп Кудай деп, анан эле кудайлар деп жаза берсе, ал дагы бир жолу ойлонгон инсанды, инжил адамдар тарабынан бурмаланган дегенге оотуп, ылдыйкыга өз салымын олчойто кошуп жиберет:
Цитата
Андрей Десницкий.
Билдирүүнү түзөткөн: yahaha: 11 Январь 2013 - 16:07
#891 11 Январь 2013 - 20:33
yahaha (11 Январь 2013 - 16:03) жазган:
Инжил адамдар тарабынан бурмаланган деп таратып жүргөн ислам дин өкүлдөрүнүн ыйык китеби болгон куранда деле Кудай көпчүлүк учурда көптүк түрдө берилген. Анын ынанымдуу түшүндүрмөсү жок.
Библияда Башталыш китебинен гана учурайт, башка китептеринде да болсо керек, мен Башталыш китебинен гана учуратканымды эстеп турам азыр. Жеке мен Библиядагы Кудайдын көптүк түрдө берилиши, кийин Кудай адам кейпинде келип, өз алдынча да Инсан болгондугу менен түшүндүрүлөт деп билем. Ошондуктан Кудайдын Библиядагы көптүк түрдө берилиши мага бурмаланган деген күмөн жаратпайт.
#892 11 Январь 2013 - 21:04
Debi (11 Январь 2013 - 20:33) жазган:
Аллахтын Куранда "Биз" жана "Мен" деп жазылганынын түшүндүрмөсүн илгери Зоханзавр сураганда жазып бердим эле. Ошону, балким, окугандырсыз. Же окусаңыз да өзүңүз башкаларга ушундай жепжеңил ыйгарып коюп жаткан "беттырмарлык" деген түшүнүк (же сапат) менен аны көрмөксөнгө салгандырсыз? Неси болсо да бул жакка ошол жоопту көтөрүп келип таштап коёюн. Сизди ынандыра албаса да. Ынана турган адам ынанат. Айтмакчы, ушул ынануу боюнча, кээ бир инсандар шектүү нерсеге ынанып, айкын нерсеге "ынанбай" коюучулук сапатына ээ болгону "суктандырат"
Эмне үчүн Аллах Өзү жөнүндө айтып атканда “Биз”дейт?
Эмне үчүн Аллах Өзү жөнүндө айтып атканда “Биз”дейт? Көптөгөн насранийлер (христиандар) бул жерде Иса алейхи салам дагы (алардыкы боюнча Иисус) да айтылат деген ишенимде.
Бүткүл ааламдын ээси Жалгыз Аллах Таалага чексиз мактоолор болсун!
Жооп эки бөлүктөн турат:
1. Жалпылап жооп бергенде, Аллахтын ар бир сөзү, ар бир иши өзүнө айкын жана жашыруун даанышмандыкты камтып турат. Ошондуктан анын баардыгын ар бир адамга түшүндүрүп отуруунун кажети жок. Бул деген сыноо. Аллах Таала айтат: “Аллах– кимдин амалдары жакшы болоорун көрүү үчүн өлүм менен өмүрдү жаратты. Ал –Кудуреттүү, Кечиримдүү” [67:2]
2. А эгер майдалап жооп бере турган болсок, анда Куран араб тилиндер түшүрүлгөн. Араб тилинде бир эле адам жөнүндө айтып атканда ага карата жекелик дагы, көптүк дагы санды колдонууга болот. Эки варианты тең туура болот. Көптүк түрүндө кайрылганда кайрылып жаткан адам берки адамга өзүнүн сый урматын билдирет. Айткылачы, Аллах сый урматка татыктуубу? Татыктуу! Демек, жекелик санда кайрылуу Анын жалгыздыгын жана Анын шериги жок экендигин билдирсе, ал эми көптүк санда кайрылуу анын улуктугун даңазалайт, бекемдейт.
Бул араб тилинин адабий стилинде адамдын өзүн көтөрмөлөө же ага болгон сыйды бекемдөөсүн билдиргиси келгенине туура келет. Ошондой эле өзү жөнүндө сүйлөп атканда биринчи жакты билдирүүчү “мен” деп жана үчүнчү жакты билдирүүчү “ал” деп да айта алат. Ушулүч форманын үчөө тең Аллахтын арабдарга арабча кайрылып атканында колдонулат. (Фатавааль- Ладжна аль-Да'има, 4/143).
Аллах кээде Өзү жөнүндө жекелик санда Өзүнүн атын колдонуп кайрылат, кээде көптүк санда, мисалы, бул аятта: “Чындыгында, биз сага ачык жеңишти бердик”[48: 1], - деп кайрылат. Бирок, Аллах эч качан Өзү жөнүндө эки же андан көп нерседен турган Зат деп айтпайт. (Аль-Агидааль- Тадмурия шейхуль ислам Ибн Теймиййа, 75-бет).
Ибн Теймия рахимуллах Маджмау аль_Фатава китебинде (5-том, 128-бет) бул жерде келтирип коюубуз керек болгон сөздөрдү жазган: “Өзүнүн бизге жакындыгын тастыктоосу келген аяттарда, алсак, “(Оо, Мухаммад), эгер Менин пенделерим Мен жөнүндө сурашса (айткын) Мен (аларга) жакынмын” [2:186] жана хадисте “...жол жүрүп бараткандагы төөңөрдүн мойнунан да жакын Зат...”ж екелик санда кайрылат. Ал эми көптүк санда болсо төмөнкүдөй аяттарда айтат:
“Инсанды биз жаратканбыз жана анын напсиси азгыра турган нерселерди да Өзүбүз билебиз. Биз ага күрөө тамырынан да жакынбыз” [50:16]
“(Оо, Мухаммад! ) Биз сага (сен аркылуу ыймандуу адамдарга) Муса жана Фираундун икаясын акыйкат менен тилават (айтып) беребиз”[28: 3]
“(Оо, Мухаммад), Биз сага бул Куранды вахий кылуу менен икаялардын эң мыктысын айтып беребиз...” [12:3]
А Аллахка мунун баары маалым.
****
[A:B]
A - Курандагы сүрөнүн номуру.
В - Ошол сүрөнүн аятынын номуру.
Билдирүүнү түзөткөн: Таллас: 11 Январь 2013 - 21:05
#893 11 Январь 2013 - 21:09
#894 12 Январь 2013 - 08:58
Жоктуктан корпойм, достуктан корком сатуучу.
Ырлардан коркпойм, ыймандан корком качуучу.
Олумдон коркпойм, корумдон корком жатуучу.
#895 12 Январь 2013 - 19:39
#896 14 Январь 2013 - 11:41
Debi (11 Январь 2013 - 21:09) жазган:
Debi (11 Январь 2013 - 20:33) жазган:
Библияда Башталыш китебинен гана учурайт, башка китептеринде да болсо керек, мен Башталыш китебинен гана учуратканымды эстеп турам азыр. Жеке мен Библиядагы Кудайдын көптүк түрдө берилиши, кийин Кудай адам кейпинде келип, өз алдынча да Инсан болгондугу менен түшүндүрүлөт деп билем. Ошондуктан Кудайдын Библиядагы көптүк түрдө берилиши мага бурмаланган деген күмөн жаратпайт.
Ой-боой... . Инжил адамдар тарабынан бурмаланган деп таратып жүргөн ислам дин өкүлдөрү эмей эле, окумуштуулар момунтип далилдеп жатат:
Цитата
КУМРАНСКАЯ ОБЩИНА
Самаритянское Пятикнижие насчитывает до 6000 разночтений с масоретским каноном.
Во многих случаях греческий текст Септуагинты сильно расходится с масоретским и по характеру и по объему.
В ряде мест он содержит иной порядок глав и стихов внутри глав. Так, греческий текст кн. Иеремии примерно на 1/8 короче масоретского,
ряд глав расположен в другом прядке.
Из гипотез, предложенных для объяснения причины этих расхождений,
наиболее правдоподобной представляется та, что в основе греческого перевода ВЗ лежал иной, отличный от масоретского еврейский оригинал.
До кумранских находок это оставалось только гипотезой.
Библейские рукописи Кумрана подтвердили ее.
До открытия кумранских рукописей в распоряжении науки не было рукописных списков библейских книг,
восходящих к периоду до канонизации и представляющих первоначальный, еще не канонизированный текст.
Также наиболее древние списки библейских книг впервые обнаружены среди кумранских рукописей,
и в этом в первую очередь и заключается их научное значение.
Много нового принесли фрагменты библейских книг из 4-й пещеры (как было отмечено, подавляющее их большинство еще не опубликовано).
Помимо рукописей, которые можно отнести к протомасоретской традиции, среди них встречаются и тексты, представляющие другие версии.
Одни из них принадлежат к архетипу того еврейского оригинала, который лег в основу греческой Септуагинты (4Q Exa; 4Q Sama b; 4Q Jerb),
другие совпадают с самаритянским текстом Пятикнижия (4Q paleo Exm), третьи представляют смешанные и промежуточные типы.
Таким образом, библейские рукописи из Кумрана доставили в распоряжение науки различные версии библейского текста — еврейского оригинала Септуагинты,
протосамаритянской и самаритянской , протомасоретской и близкой к масоретской , а также промежуточных и варьирующих версий.
Ал эми куранда кудайлар , Кудайдын баласы, Кудайдын атасы дегенди кездештире элекмин. Биз деп айтылганы бар, ал кыргыз тилиндегиндей эле - "сиз-биз" дегенди уккансызбы? Дал ошол араб тилинде да бар.

Билдирүүнү түзөткөн: yahaha: 14 Январь 2013 - 11:47
#897 14 Январь 2013 - 12:59
yahaha (14 Январь 2013 - 11:41) жазган:
Ал эми куранда кудайлар , Кудайдын баласы, Кудайдын атасы дегенди кездештире элекмин. Биз деп айтылганы бар, ал кыргыз тилиндегиндей эле - "сиз-биз" дегенди уккансызбы? Дал ошол араб тилинде да бар.

Кыргыз тилинде "сиз" дегенде эч качан көптүк түрдү түшүндүрбөйт, "Биз" дегенде жекелик түрдү түшүндүрбөйт, миң кептесеңер дагы. "Силер" деген сөздү бир кишиге кайрылганда "сиз" деп айта албай, же "сен" деп айта албаган учурда колдонушарын ушул чүй аймагынан угуп, эмгиче кулагыма жат. "Силер" деп кайрылгандарга, мен эки-үчөө болуп көрүнүп жатамбы көзүңө дебайтам, күлүп сөздөрүн оңдоп калышат. Анан аны будалактаган жарабайт. Куранда Кудайдын баласы, атасы деп жазылган дегендей сөздөрдү такыр жазган эмесмин, жазбайм дагы. Андай жазылбаганын билем. Ошон үчүн чү деген жерден ушуну талашасыңар да. Мындай талкууда жазылган нерсе боюнча ой чыгарсаңар, ашыкча эле чаң-будуң кыла бербей, өзүңөргө эле пайда.
Библиянын бурмаланганына негиздүү далил болбостугуна мурда эле көзүм жеткен, ошентсе да, сиз келтирген экенсиз, калыстык үчүн таанышып чыгайын дагы оюмду жазам.
Кыстырма: Кудай Сөзүнүн чындыгын, өзүмдүн күнөөкөрлүгүмдү, Кудайдын улуулугун Библияны окуганда эле көрө баштаганымды эстей, Кудайга жүрөгүмдө ыраазычылык толот. Талаш-талкуулар гана мени түпкү булактарга кайрылууга мажбурлап, андан ишенимим ого бетер бекемделип жүрүп отурган эле.
#898 14 Январь 2013 - 15:45
Debi (14 Январь 2013 - 12:59) жазган:
Библиянын бурмаланганына негиздүү далил болбостугуна мурда эле көзүм жеткен, ошентсе да, сиз келтирген экенсиз, калыстык үчүн таанышып чыгайын дагы оюмду жазам.
Кыстырма: Кудай Сөзүнүн чындыгын, өзүмдүн күнөөкөрлүгүмдү, Кудайдын улуулугун Библияны окуганда эле көрө баштаганымды эстей, Кудайга жүрөгүмдө ыраазычылык толот. Талаш-талкуулар гана мени түпкү булактарга кайрылууга мажбурлап, андан ишенимим ого бетер бекемделип жүрүп отурган эле.
Оюю... . Менин "сиз-биз" дегеним мындайча:
"Сен" деген сөздүн сылык түрү - "Сиз";
"Мен" деген сөздүн сылык түрү - "Биз" деп айтылат.
Биз да "силер" деген, Сиз айткандай, "сен" деген сөздүн көптүк түрү экенин билебиз.
Баса, "Сиздин" көптүк түрү - "Сиздер" болот.
Билдирүүнү түзөткөн: yahaha: 14 Январь 2013 - 15:53
#899 14 Январь 2013 - 16:14
Цитата
Кандай ынанымдуу түшүндүрмөсү жок? Сиз ал сөздү кыргыз тилинин өзгөчөлүгүнө салып түшүнүүгө аракет кылсаңыз албетте түшүнбөйсүз. А арабтарда "биз" деген сөз жеке адам үчун да колдонулат. Бул сөздү арабтар кээде "мен" деген сөздүн ордуна колдонуп эле келишет. Кыргыздарда "биз" деген сөз жекелик түрдө колдонбосо эле, ал эрежени арабтардын тилине таңуулаган болбойтко.
#900 14 Январь 2013 - 16:20
Daud (14 Январь 2013 - 16:14) жазган:
Кыргыздар да колдонот, кыргыз тилин жакшылап окуш керек, бизди кечиресиз одоно, сенек айткан болсок.
Билдирүүнү түзөткөн: yahaha: 14 Январь 2013 - 16:21