Ыйман сабагы мурда бар болчу. Азыр эмне жокпу? Бул сабакты өтүш үчүн сөзсүз эле дин аалымдарын алып келүүнүн зарылдыгы жок. Ошол эле Куранда айтылган ыйман жөнүндө мектеп программасына ылайыктап китеп чыгарып өтө беришсе болот.
Ыйман сабагы же зарылчылыгы Ыймандуу саясат
#63 12 Февраль 2018 - 18:26
Ото зарыл сабактар, бул системаны Чубак ажыке менен Абдишакур ажыкеге бериш керек. Биз бул жерде арнерсе дей бергенибиз менен алардын окуган бир китебинин бир барагында ача элекпиз.
#65 13 Февраль 2018 - 00:46
Ыйман сабагын адеп сабагына синоним болуп калган да бизде, Ыйман бул Жаратуучуну таану, ал эми адеп бул ыймандын мөмөсү, жакшы кулк мүнөздүү болуу.
#67 14 Апрель 2018 - 13:56
crazyloop (11 Февраль 2018 - 01:14) жазган:
Кошулам. Атеист болсо эле экинчи сорт болуп кала бекен. Бардык адамдар бирдей, кудайга ишенбейт экен деп жаман коруу туура эмес, себеби бул ар бир адамдын оз тандоосу. Ишенбеген менен, ал адам ото жакшы, коомчулукка пайдасы тийген адам болушу мумкун. А ишенген менен, пайдасынан зыяны коп адам болушу мумкун. Ошол жагын карап, тыянак чыгарса болот, ким жакшы, ким жаман.
+++ диний коз карашы мн адамдарды сорттоп, мусулман болгону учун эле озун дуйнонун каймагы сезип алуу жеткен ан сезимдин томондугу деп билем))) Дуйнодо мусулман же христианин болбой туруп эле канчалаган жакшы иштерди алып барган жонокой эле "адамдар" бар. Анан эле башкалар бизге окшобой калса алар адам эмес дегенинер Кудайдан да жогору болуп кеткенинер го ал. Сириядагы азыркы абал кудум ушундай коз караштан келип чыккан.Ошондуктан Религия это зло, религия как опиум.
Озунду эр ойлосон , бироону шер ойло!
#68 14 Апрель 2018 - 20:51
Жогоруда ар кандай комментарийлер жазылыптыр.
Оюмча, ыйман сабагына азыркы учурда суусап турган убагыбыз. Алыс барбай эле коёюн, озумдун эле айланамдагыларга ата-энесинин созу отпой калган мезгил.
Коп байкаганым, "Сапат" лицейинде окугандар менен жонокой мектептерде окуган окуучулардагы айырма асман менен жердей. Себеби эмнеде? Мында Тарбиячылардын салымы чон деп ойлойм.
Мамлекеттин ыйман сабагын киргизууго кудурети жетеби, жокпу аны билбейм. Бирок, бизге "адам жана коом" сабагынан берген мугалим Хадистерден келтирилген икаяларды, баяндарды коп мисал келтирет. Сабакта олтуруп калимкидей руханий эргуу, ой- жугуртууго ээ болобуз.
Жыйынтыктап айтканда, ыйман сабагын аша чаап кетпестен,кыйыр турдо окуучуларга жеткируу мумкун.
Оюмча, ыйман сабагына азыркы учурда суусап турган убагыбыз. Алыс барбай эле коёюн, озумдун эле айланамдагыларга ата-энесинин созу отпой калган мезгил.
Коп байкаганым, "Сапат" лицейинде окугандар менен жонокой мектептерде окуган окуучулардагы айырма асман менен жердей. Себеби эмнеде? Мында Тарбиячылардын салымы чон деп ойлойм.
Мамлекеттин ыйман сабагын киргизууго кудурети жетеби, жокпу аны билбейм. Бирок, бизге "адам жана коом" сабагынан берген мугалим Хадистерден келтирилген икаяларды, баяндарды коп мисал келтирет. Сабакта олтуруп калимкидей руханий эргуу, ой- жугуртууго ээ болобуз.
Жыйынтыктап айтканда, ыйман сабагын аша чаап кетпестен,кыйыр турдо окуучуларга жеткируу мумкун.
#69 14 Апрель 2018 - 22:54
Mydearzh (14 Апрель 2018 - 20:51) жазган:
Жогоруда ар кандай комментарийлер жазылыптыр.
Оюмча, ыйман сабагына азыркы учурда суусап турган убагыбыз. Алыс барбай эле коёюн, озумдун эле айланамдагыларга ата-энесинин созу отпой калган мезгил.
Коп байкаганым, "Сапат" лицейинде окугандар менен жонокой мектептерде окуган окуучулардагы айырма асман менен жердей. Себеби эмнеде? Мында Тарбиячылардын салымы чон деп ойлойм.
Мамлекеттин ыйман сабагын киргизууго кудурети жетеби, жокпу аны билбейм. Бирок, бизге "адам жана коом" сабагынан берген мугалим Хадистерден келтирилген икаяларды, баяндарды коп мисал келтирет. Сабакта олтуруп калимкидей руханий эргуу, ой- жугуртууго ээ болобуз.
Жыйынтыктап айтканда, ыйман сабагын аша чаап кетпестен,кыйыр турдо окуучуларга жеткируу мумкун.
Оюмча, ыйман сабагына азыркы учурда суусап турган убагыбыз. Алыс барбай эле коёюн, озумдун эле айланамдагыларга ата-энесинин созу отпой калган мезгил.
Коп байкаганым, "Сапат" лицейинде окугандар менен жонокой мектептерде окуган окуучулардагы айырма асман менен жердей. Себеби эмнеде? Мында Тарбиячылардын салымы чон деп ойлойм.
Мамлекеттин ыйман сабагын киргизууго кудурети жетеби, жокпу аны билбейм. Бирок, бизге "адам жана коом" сабагынан берген мугалим Хадистерден келтирилген икаяларды, баяндарды коп мисал келтирет. Сабакта олтуруп калимкидей руханий эргуу, ой- жугуртууго ээ болобуз.
Жыйынтыктап айтканда, ыйман сабагын аша чаап кетпестен,кыйыр турдо окуучуларга жеткируу мумкун.
Ыйман сабагы дегенде көпчүлүгү диний жактан түшүнүп алышат. Себатта куръан жаттатып, же диний масала айтып, дээги эле такыр Ислам дини тууралуу сабак өтүлбөйт. Ал жерде тааныштарым окуйт. Алардын тартиптүү болушу жөнгана билимди жакшы бергенинде. Ал жерде баардык предметтен тереңдетип сабак берет. Физика, Химия, Алгебра, тарых, адабият, география чет тилдери бүт баарынан. Демек жакшы окуган адам тартиптүү да болот, дүйнө көз карашы, сөз байлыгы кеңейет. Жөнөкөй мектер деле ошол Себаттын үлгүсүнө өтсө болмок, бирок мугалимдер өздөрү көбү эски системада билим алган адамдар.
#70 14 Апрель 2018 - 23:18
traveler (14 Апрель 2018 - 22:54) жазган:
Ыйман сабагы дегенде көпчүлүгү диний жактан түшүнүп алышат. Себатта куръан жаттатып, же диний масала айтып, дээги эле такыр Ислам дини тууралуу сабак өтүлбөйт. Ал жерде тааныштарым окуйт. Алардын тартиптүү болушу жөнгана билимди жакшы бергенинде.
Ал жерде баардык предметтен тереңдетип сабак берет. Физика, Химия, Алгебра, тарых, адабият, география чет тилдери бүт баарынан. Демек жакшы окуган адам тартиптүү да болот, дүйнө көз карашы, сөз байлыгы кеңейет. Жөнөкөй мектер деле ошол Себаттын үлгүсүнө өтсө болмок, бирок мугалимдер өздөрү көбү эски системада билим алган адамдар.
+Ооба.
" Ислам дини боюнча сабак отулот" деген ойдо жазбадым эле)
Болгону ал жердин окуучуларына суктанам.))
#71 25 Май 2018 - 14:18
Бул сабак мектеп программасындагы ар бир окутуу процессинде камтыла кетчү негизги максат болушу керек деп ойлойм. Азыр Кыргызстанда атайын Теологиялык адистиги бар жарандардын мектепке сабак берүүсү учурдун талабына дал келбейт. Маселен, Ыйман сабагынан берчү педагог кайсы бир диний агымдын, Исламдын кайсы бир түрүн жактагандар болушу мүмкүн. Мындай билим берүүнүн аркасында, жаңы муундун арасында диний пикирлердин,
көз караштардын кайсы бир деңгээлде дал келбестиги да байкалса керек. Мындан улам, эгер бул сабак кире турган боло, оболу, мамлекеттик стандарттагы Ыйман сабагынын планын түзүп, бул сабакты өтө турган педагогдор арасында кылдат талдоо жүргүзүшүбүз керек. Ислам дини билишимче учурда өз ара 72 бутакка чаржайытталып бөлүнүп кеткен. Ислам дини башта суннит, шиит бул экөөнө тең кирбегени харижилер деп бөлүнсө азыр, суфизим, салафизм деп агымдары толуп кетти Шиитлер да өз ара бир канча ажырымга ажыраса, сунниттер да бир канча тармакка ажырап, чаржайытталып кетти. Менимче, ыйман, адеп-ахлак, улттук нравалык баалуулуктар,
мекенди сүйүү, гумандуулук,
этика, эстетиканын баарын ар бир предмет камтып, педагогдор ушунун баарын 45 мүнөттүк сабактын ичинде түшүндүрө кетүүсү кажет. Учурда мугалимдик кеипке статистикалык маалымат боюнча ЖРТ (ОРТ)дан төмөнүрөөк балл алгандар барышат экен. Сырттан (заочный)окуп бүтүп, мугалим болуп иштеп жаткан жаш кадрлар да коомго чоң коркунуч алып келип, жаштардын убалына калат. Өкмөт жалаң гана УКМК, Сот тармагындагылардын абалын көтөрүп, кошомат кылбай, Агартуу, Саламаттыкты сактоо кызматындагыларга көңүл буруп, бир реформа жасаса...
Ал мени итсиң деди.
-Итмин- дедим...
Тек гана терикпестен күлүп туруп.
Не кылам жаман айтып жаакташып.
Мен анын ит экенин билип туруп.
-Итмин- дедим...
Тек гана терикпестен күлүп туруп.
Не кылам жаман айтып жаакташып.
Мен анын ит экенин билип туруп.
#72 02 Январь 2019 - 03:53
Албетте туура жакшы болмок бирок ошону бийликтегилер колдоп ишке ашырса жакшы болмок билим беруу тармагына озгортуулорлу киргизе турган адам керек болуп жатат озу бизге.