Илимдүүлөргө суроо
#1942 20 Ноябрь 2014 - 21:50
Abdullah16 (20 Ноябрь 2014 - 03:57) жазган:
Ушундайда да кыскасы.
momyn_jygyt (20 Ноябрь 2014 - 03:45) жазган:
-Хизбуттар оздору жакшы билишет, купуяларынан сурап корсон, буяктан сурай койуп, дагы хизбутский тема ачылып кетпесин. Ушул эле дин болумдо жазып кетишкен, (Андан кийин пайгамбарлык минхаж келет) деппи турса керек, бирок окубадым. Барып окуп келсен болот, буяка суйроп келбей эле кой. Корочи саясат, и халифа деген баш оорутмада.
-Бирок бул терминди билуу илим эмес. Хизбутский терминдерден алыс эле болгонун жакшы.
Саляф форум дегенден окуп калып анча тушунбой сурадым эле. Куранда айтылган дейт го? кайсы суродо билбейстерби?
#1943 20 Ноябрь 2014 - 22:34
Имам Ахмад Хузайфа ибн Ямандан рыбаят кылган ушул хадисте мындай деп келет: Расулулла с.а.в айтат:
«Силердин араңарда Алла каалаганча пайгамбарлык болот. Кийин Алла каалаган кезде аны көтөрөт. Андан соң пайгамбарлык минхажы негизинде Халифалык болот жана ал Алла каалаганча турат. Кийин Алла Өзү каалаганда аны көтөрөт. Андан соң залим падышалык болот жана ал Алла каалаганча турат. Кийин Алла Өзү каалаганда аны көтөрөт. Андан соң жарандарына жабыр көрсөтүүчү падышалык болот жана ал Алла каалаганча уланат. Кийин Алла Өзү каалаганда аны көтөрөт. Андан кийин пайгамбарлык минхажы негизинде Халифалык болот». Ушундай дегенден кийин Пайгамбар с.а.в унчукпай калды.
#1945 21 Ноябрь 2014 - 02:23
sanjar123 (21 Ноябрь 2014 - 01:44) жазган:
-Бул суроону ооткондо да берип жаткан белен? - че то журогуну ойуп жатырыго дейм э, ушул суроо.
-Жообу мындай, негизиии арабчада: "Муслим-Таслим" деген создон чыгат. А таслим дегендин кыргызчасы, "Мойун сунуу, баш ийуу" деген. Муслимуун-биргана АЛЛААХ Ж.Ж ка баш ийип, АЛЛААХ Ж.Ж ка ишенген адамдарды айтат. А "Му'минуун- Ааман" деген создон келип чыгат. Ааман деген, ыйман-ишеним дегендик. "Ишеним м.н, мойун сунуу" экоо эки башка маселе.
-Мисалы: Шиялар, ахли сунналар, дегеле исламдагы 73 фырканын баары мусулман болот. Бирок момун боло албайт. Мусулман болот дегеним, баары АЛЛААХ Ж.Ж бар, ж.а бир деп билет. Алар момун болуш учун, ыймандын 7 шартына (6 депта келет), исаламдын 5 шартына ишенип, аткарыш керек. Бирок алар аткарбайт. Шиалар пайгамбарга (алайхиссалаату вассалаам) ыйман келтирбейт- ишенбейт, дагы бир фырка тагдырга ишенбейт, мына ушинтип, акыйда-ыйман маселесинде адашкандыгы учун, алар момун эмес. А биз, исламдында, ыймандында шарттарына толлук ишенебиз, ошондо биз, муслимда, му'минда боло алабыз. Алар муслим, бирок му'мин-момун, т,а ыймандуу эмес. Тушунбосон дагы сурасан болот, эгер билсен, тушундурсон анданда жакшы болуп, талкууламакпыз иншаа АЛЛААХ.
#1946 21 Ноябрь 2014 - 14:47
Nurdoolot94 (20 Ноябрь 2014 - 21:50) жазган:
Мен каары эмесмин. Бирок Кураанда манхаж деген сөздүн айтылгандыгын издеп таба албадым. Манхаждын мааниси жогоруда айтылгандай эле жол, метод дегенди билдирет. Мисалы илим алуу методу, башкаруу методу ж.б. дегендей.
Анан салаф форумдан маалымат алуунун кееги жок деп айтаар элем. Ал форумдан көп эле туура эмес маалыматтарды көрдүм.
#1947 21 Ноябрь 2014 - 15:15
sister (19 Ноябрь 2014 - 11:14) жазган:
Бактылуулук деген сөздүн мааниси тууралуу сөздүктөрдө мындай аныктама берилет: кубаныч, сергектик, жүрөктүн жайбаракат болуусу. Анан бакыт деген сөздү колдонгон убакта дүйнөлүк жана акыреттик деп экиге бөлүнуп айтылып жүрөт. Мен көп эле аалымдардын китептеринен бакытты ушинтип экиге бөлүп айтышкандыктарын көрүп журөм.
Эми сиз айткан бактылуулук - ал акыреттеги бактылуулук. Маанилүү болгон бактылуулук мына ошол. Пайгамбарыбыздын (солла Аллаху алейхи ва саллам) хадистерине бактылуулук деген сөз ушул мааниде кездешет. Мисалы "Бактылуу адам энесинин курсагында бактылуу болгон адам" б.а. ошол убакта эле тагдырына бактылуулук жазылган адам. О.э. түйүлдүк энесинин курсагында жаткан убакта Аллахтын буйругу менен бир периште келип анын бактылуу же бактысыз болуусу тууралуу жазуусу жөнүндөгү хадистерде бактылуулук сөзү сиз айтып өткөн мааниде колдонулган.
Бирок бактылуулук сөзү башка хадистерде сөздүк мааниде колдонулгандыгы да кездешет. Мисалы "Кимге фитна тийбей өткөн болсо ошол адам бактылуу... Кимге фитна жетип, ал ага сабыр кылган болсо ошол адам бактылуу" - деген хадис.
Демек, бактылуулук деген сөздү колдонгондо эки маани көздө тутулат. Дүйнөлүк жана акыреттик бактылуулук. Акыретте ким бактылуу болуусун биз билбейбиз. Ошого биздин "мен бактылуумун" деп айткан сөздөрубүздү дүйнөлүк бактылуулук деп түшүнүү керек болот. Минтип айтканга шариатта тыюу салынбайт.
Ал эми Пайгамбарыбыз (солла Аллаху алейхи ва саллам) "мен бактылуумун" деп айткандыгы же айтпагандыгы тууралуу маалыматым жок. Бирок кайсы бир ишти Пайгамбарыбыз (солла Аллаху алейхи ва саллам) аткарбаган болсо, бул ошол ишти аткарууга тыюу салынат дегенди билдирбейт.
#1948 21 Ноябрь 2014 - 15:18
#1949 21 Ноябрь 2014 - 18:58
adi_ko.kg (21 Ноябрь 2014 - 15:18) жазган:
Саламатчылык. Пайгамбарлардын ысмыны койсоле, адам озгорот деген нерсе жок шариятта. Эгер ысымыныз жакшы эле маани берсе озгортуштун кереги жок. Анан динсиздердин ысмына окшош болсо, же жагымсыз ысым болсо озгортуп койсонуз болот. М: "Марлен, Илич, Бокмурун, Тезекбай, ж.б.у.с". Анан Нурбек, Айбек, Максат, у.с ысымдар озу шариятка туура келген, жакшы ысымдар. Эгер ысым озгортуу милдет болгондо, коптогон сахабалардын ысымдары, башкача болгон, ошолорда озгортмок. Мисалы: "хз Абухурайра ра-Мышыктын атасы" деген ысым болгон.
Билдирүүнү түзөткөн: momyn_jygyt: 21 Ноябрь 2014 - 19:00
#1950 22 Ноябрь 2014 - 02:08
Кененирээк жооп берип койсонуздар.
Оз ордунда айтылбаган акыйкат акыйкатсыздык!
#1951 22 Ноябрь 2014 - 02:36
adi_ko.kg (21 Ноябрь 2014 - 15:18) жазган:
Пайгамбарлардын ысымын койсок болот- дешет чынбы?
Ооба, болот! Бирок, жеке мен койбойт элем. Же койгонго жараша аны татыктуу тарбиялаш керек. Атты коюп кою менен эле чектелбей, ага татыктуу кылып да өстүрүш керек.
Азыр көпчүлүк ошондой ыйык адамдарды ысымдарын алып жүрүшөт да , кандай адамды ысымы экенин да билбейт. Баары эмес, албетте! Дагы кыскартып алуусу да бар. "Муха", "Мухан" ж.б
Анан, жаман ооз сөгүнгөндөр көп. Ал ысымды айтып, энесинен ары сөгөт. Ошону укканда " кейип кетем" Жада калса, жиним чыгат. Чапсаң :МАКОО:
Өзүңүз билесиз, бул менин жеке оюм.
Билдирүүнү түзөткөн: AZIK01: 22 Ноябрь 2014 - 02:37
#1952 22 Ноябрь 2014 - 02:44
Kairoon. (20 Ноябрь 2014 - 20:58) жазган:
Телефонунузда WhatsApp
бар болсо Ислам жолунун
номерин
.+996 550 10 63 63 сактап,
ватсап аркылуу "Ислам
жолу" деп жонотунуз.
#1953 22 Ноябрь 2014 - 10:50
Begim_4 (22 Ноябрь 2014 - 02:08) жазган:
Кененирээк жооп берип койсонуздар.
Жоголгон нерсени таап алуу тууралуу тема өзүнчө бир чоң тема.
1. Таап алынган нерсени алып жаткан убакта, "мен ушул нерсени ээсине кайтарып бериш үчүн алып жатам" - деп айтып, ага кимдир бирөөнү күбө кылуусу зарыл. Ошондо ал буюм анын колунда аманат болуп калат. Б.а. аны атайлап жок кылбастан, кандайдыр бир себеп ал жок болуп кеткен болсо, кийин ошол нерсенин ээси чыгып калса, ал аны төлөп бербейт. Ал эми эч кимди күбө кылбаган убакта, ошол нресе кантип жок болуп кетсе да, аны ээсине төлөп берүүсү керек болот.
2. Жолдо жаткан нерсени алган жакшыракк. Эгер ушул жерде калып кетсе жоголуп кетет деген ой келген болсо, аны ошол жерден алуу важиб болот. А бирок аны алгандан кийин мен ага тиешелүү өкүмдөрдү аткара албай калышым мүмүн деп ойлосо, мисалы таап алгандыгы тууралуу жарыя кылууга жалкоолук кылам, аны ээсине кайтарып берүүнү каалабай калам деп ойлогон болсо, анда аны албаганы жакшы.
3. Ошол нерсенин ээси аны издеп келбейт дегенге чейин жоголгон буюмду таап алгандыгы тууралуу адамдар көп чогулган жерлерде, ошол нерсени тапкан жерде жарыялап турат. Эгер бул убакыт аралыгында анын ээси келбесе, ал нерсени кааласа садака кылып жиберип, сообун ошол нерсенин ээсине багыштап коёт, кааласа дагы деле сактап турат.
4. Эгер садака кылып жибергенден кийин анын ээси келип калса, анда аны садака кылып жибргендигин айтат. Эгер ээси макул десе ошону менен таап алган адам кутулат жана буюмдун ээси соопко ээ болот. А эгерде жок төлөп бер деп айта турган болсо, анда таап алган адам ошол нресени төлөп берүүсү керек болот. Төлөп бергенде ошол таап алган өзү төлөп береби, же ал садака кылып берген адам төлөйбү айырмасы жок. Кимиси төлөсө да, ал экинчисинен аны доолабайт.
5. Таап алынган нерсени бай адамга садака кылууга болбойт. А эгер таап алган адам өзү кедей болгон болсо, анда аны өзү колдонсо болот.
6. Таап алынган нерсе бузулуп кете турган эт, сүт, мөмө-жемиштер сыяктуу нерселер болсо, алар бузулуп кетпей турган аралыкта ошол нерсени таап алгандыгы тууралуу жарыя кылат. Андан кийин жогоруда айтылгандай өкүмдөр аткарылат.
7. Эгер кимдир бирөө ошол буюм меники эле деп келген болсо, андан далил талап кылынат. Далил дегени ошол нерсе чындап эле ошонуку экендигине күбөлүк берген күбө. Же болбосо ошол буюм аныкы экендигин тастыктоочу документтер. Эгер жөн гана ошол буюмду сүрөттөп берген болсо, анда аны ошол адамга берүүгө болот. Бирок берүү важиб эмес. Кааласа бербей коёсо деле болот. Анткени ал адам ошол нерсени анын ээси колдонуп жургөнүн көрүп деле сүрөттөп айтып берүүсү мүмкүн.
8. Далили жок эле, бирок ошол буюмду сүрөттөп берген адамга буюмду берип койсо жана андан кийин башка адам келип ошол буюм аныкы экендигин далилдеп берген болсо, анда таап алган адам ошол далилдеп берген адамга ошол буюмду төлөп берүүсү керек болот.
Бул "аль-Ихтияр лит-Таалили аль-Мухтар" китебинен алынды.
Негизи Ислам малекетинен табылып алынган нерсе менен Даарул куфрдан табылган нерселердин өкумдөрү бири-бирлеринен айырмаланат. Азыр эстей албай турам. А китептерден караганга убакыт жок болуп турат. Анан да жогоруда айтылган өкүмдөр белгилүү бир өлчөмдөн жогорку баага ээ болгон нерселерге тиешелүү. Канча экенин унутуп калдым. Б.а. 5-10 сом таап алган адам жогорудагы өкүмдөрдү аткарып отурбайт. Анткени адатта анча акчаны эч ким издебейт. Анан да жан-жаныбарларды таап алуу, кароосуз калган баланы таап алуунун өкүмдөрү башкачарак болот. Кыскача ушундай.
#1954 22 Ноябрь 2014 - 16:28
Daud (21 Ноябрь 2014 - 14:47) жазган:
Анан салаф форумдан маалымат алуунун кееги жок деп айтаар элем. Ал форумдан көп эле туура эмес маалыматтарды көрдүм.
Aa rahmat jakwy aittyz.
#1955 22 Ноябрь 2014 - 20:31
#1956 22 Ноябрь 2014 - 21:23
#1957 22 Ноябрь 2014 - 21:50
fea1990 (22 Ноябрь 2014 - 20:31) жазган:
Ва алайкумуссалаам. ..
Жок озгортпой эле койунуз, соонун ысым экен. Шариятта, китептен ат койуу деген нерсе жок. Шариятта жакшы ат койуу деген бар. Негизи, маанилуу ж.а жакшы ысымдар, исламда бар болгону учун, ушинтип "Китептен койуш керек" деген тушунук калган эскилерден. Ысмы жакшы маанини берсе, ж.а тушунуктуу кыргызча ысымдардын баары, шариятка туура келет.
Билдирүүнү түзөткөн: momyn_jygyt: 22 Ноябрь 2014 - 22:13
#1958 22 Ноябрь 2014 - 21:56
Patrik (22 Ноябрь 2014 - 21:23) жазган:
Ханафи мазхабы бойунча, ж.а таквачылык бойунчада биреле жолу жолукканга уруксат шариятта. Бирок кандайдыр бир себептер м.н жолуккун келсе, эн кобу уч жолуга уруксат берет, бирок сенин, же анын жанында бир адам болуусу (Учунчу адам) шарт.
-Бирок жолугушат десе, албетте эзилишип суйлошуп, же ээрчишип жанаша журуу эмес. Маселе чечилген сон, дароо, артка, жолуна тушушун керек.
Билдирүүнү түзөткөн: momyn_jygyt: 22 Ноябрь 2014 - 21:58
#1959 22 Ноябрь 2014 - 23:28
Daud (22 Ноябрь 2014 - 10:50) жазган:
1. Таап алынган нерсени алып жаткан убакта, "мен ушул нерсени ээсине кайтарып бериш үчүн алып жатам" - деп айтып, ага кимдир бирөөнү күбө кылуусу зарыл. Ошондо ал буюм анын колунда аманат болуп калат. Б.а. аны атайлап жок кылбастан, кандайдыр бир себеп ал жок болуп кеткен болсо, кийин ошол нерсенин ээси чыгып калса, ал аны төлөп бербейт. Ал эми эч кимди күбө кылбаган убакта, ошол нресе кантип жок болуп кетсе да, аны ээсине төлөп берүүсү керек болот.
2. Жолдо жаткан нерсени алган жакшыракк. Эгер ушул жерде калып кетсе жоголуп кетет деген ой келген болсо, аны ошол жерден алуу важиб болот. А бирок аны алгандан кийин мен ага тиешелүү өкүмдөрдү аткара албай калышым мүмүн деп ойлосо, мисалы таап алгандыгы тууралуу жарыя кылууга жалкоолук кылам, аны ээсине кайтарып берүүнү каалабай калам деп ойлогон болсо, анда аны албаганы жакшы.
3. Ошол нерсенин ээси аны издеп келбейт дегенге чейин жоголгон буюмду таап алгандыгы тууралуу адамдар көп чогулган жерлерде, ошол нерсени тапкан жерде жарыялап турат. Эгер бул убакыт аралыгында анын ээси келбесе, ал нерсени кааласа садака кылып жиберип, сообун ошол нерсенин ээсине багыштап коёт, кааласа дагы деле сактап турат.
4. Эгер садака кылып жибергенден кийин анын ээси келип калса, анда аны садака кылып жибргендигин айтат. Эгер ээси макул десе ошону менен таап алган адам кутулат жана буюмдун ээси соопко ээ болот. А эгерде жок төлөп бер деп айта турган болсо, анда таап алган адам ошол нресени төлөп берүүсү керек болот. Төлөп бергенде ошол таап алган өзү төлөп береби, же ал садака кылып берген адам төлөйбү айырмасы жок. Кимиси төлөсө да, ал экинчисинен аны доолабайт.
5. Таап алынган нерсени бай адамга садака кылууга болбойт. А эгер таап алган адам өзү кедей болгон болсо, анда аны өзү колдонсо болот.
6. Таап алынган нерсе бузулуп кете турган эт, сүт, мөмө-жемиштер сыяктуу нерселер болсо, алар бузулуп кетпей турган аралыкта ошол нерсени таап алгандыгы тууралуу жарыя кылат. Андан кийин жогоруда айтылгандай өкүмдөр аткарылат.
7. Эгер кимдир бирөө ошол буюм меники эле деп келген болсо, андан далил талап кылынат. Далил дегени ошол нерсе чындап эле ошонуку экендигине күбөлүк берген күбө. Же болбосо ошол буюм аныкы экендигин тастыктоочу документтер. Эгер жөн гана ошол буюмду сүрөттөп берген болсо, анда аны ошол адамга берүүгө болот. Бирок берүү важиб эмес. Кааласа бербей коёсо деле болот. Анткени ал адам ошол нерсени анын ээси колдонуп жургөнүн көрүп деле сүрөттөп айтып берүүсү мүмкүн.
8. Далили жок эле, бирок ошол буюмду сүрөттөп берген адамга буюмду берип койсо жана андан кийин башка адам келип ошол буюм аныкы экендигин далилдеп берген болсо, анда таап алган адам ошол далилдеп берген адамга ошол буюмду төлөп берүүсү керек болот.
Бул "аль-Ихтияр лит-Таалили аль-Мухтар" китебинен алынды.
Негизи Ислам малекетинен табылып алынган нерсе менен Даарул куфрдан табылган нерселердин өкумдөрү бири-бирлеринен айырмаланат. Азыр эстей албай турам. А китептерден караганга убакыт жок болуп турат. Анан да жогоруда айтылган өкүмдөр белгилүү бир өлчөмдөн жогорку баага ээ болгон нерселерге тиешелүү. Канча экенин унутуп калдым. Б.а. 5-10 сом таап алган адам жогорудагы өкүмдөрдү аткарып отурбайт. Анткени адатта анча акчаны эч ким издебейт. Анан да жан-жаныбарларды таап алуу, кароосуз калган баланы таап алуунун өкүмдөрү башкачарак болот. Кыскача ушундай.
Тушунуктуу чон рахмат
Оз ордунда айтылбаган акыйкат акыйкатсыздык!
#1960 23 Ноябрь 2014 - 00:45
Мен бир кезде арам баланы багып атасын бул куноо деген соз уккам.Ошондо мен каяша катары.Мен омуру арак оозума албагам,жаман жолго баспагам,бироого кыянат кылбагам,урулук, ушак кылбагам таза эне болушка аракет кылып келгем,жана да таза болушка аракет кылам анан ушул коодок баланы адал эмгегим менен энелик мээримим менен жууп алам деп суйлогом.Ушул созум дилимде айтым бирок дайыма тупойул болом.Арам баланы тиги дуйнодо корбойсун дешет ушул соз да тупойл кылып сыгылып калам.Ушул суроомо илимдуулор жооп береби деп умут кылам.
Билдирүүнү түзөткөн: raia: 23 Ноябрь 2014 - 00:48