Суперстан: Илимдүүлөргө суроо - Суперстан

Перейти к содержимому

Сыр сөзүм кандай эле?    Каттоо   
Форумдан кенен издөө
  • > Негизги темалар
  • > Билерман
  • > Дин жана философия
  • ЖАЛПЫ ЭРЕЖЕЛЕР
  • Соңку билдирүүлөрдү кароо
  • RSS поток
  • RSS поток
  • (364 бет)
  • +
  • « 1
  • ←
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • →
  • Акыркы бет »
  • Сиз жаңы тема ача албайсыз
  • Темага жооп жаза албайсыз

Илимдүүлөргө суроо

#3441 Пользователь офлайн   osh93   25 Июнь 2015 - 09:56

  • Супер-активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 2 568
  • Катталган: 28 Ноябрь 13
  • Соңку аракети: 14 Мар 2016 09:57
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Москва

Беш убак намаз парз. Уюлдарда болсо, кээде алты ай түн, алты ай күндүз болот. Мындай жерде намаз кантип оку­лат?Бул суроону сурагандар чын дилден сурап жатабы, билбейбиз. Ант­кени ушул учурга чейин бул суроо дайыма исламдын бүткүл дүйнө­лүк дин экенин жокко чыгарууга аракет кылган динсиздер тарабынан суралып келген. Бул суроо аркылуу алар мындай дегилери келишкен: Силер исламды бүткүл дүйнөлүк деп эсептейсиңер, бирок алты ай түн жана алты ай күндүз болгон кээ бир жерлерде намаз окуп, орозо кармап, жашоо кантип мүмкүн болот?Дароо айтып коюшум керек: Дүйнөдө эч бир система, атүгүл бул система экономикалык система болсо да, эч качан ислам жеткен дең­гээлге жете албайт. Мына учурдагы миң кемчиликтүү системаларды алалы, аларды система деп айтуудан уяласың. Атүгүл алардын ичин­де али ал системанын негиздөөчүсү тирүү кезде бир нече жолу кайра­дан түзүлүп чыккандары бар... Мисалы, Маркстын экономика систе­масы Энгельс менен бирге бир нече ирет каралып, түзөтүлгөнүнө ка­рабастан, бирибиринин артынан келген интернационалдарда кээ бир жерлери өзгөртүлүп, түрдүү формаларга салынган.Бул негиз учурдагы ар экономика системасында ушундай болгон­дой эле, бардык убактарда жана түрдүү системаларда көбүрөөк бай­калган табигый кемчилик болуп саналат.Муну да дароо кошумчалай кетейин, менин мындай салыштыруу менен ишти чампалап бүтүрө салуу ниетим жок. А бирок душманда­рыбыздын кесиби диалектика болгондуктан, биз да убактылуу төмөн түшүп, жаш баладай сүйлөөгө мажбур болуудабыз. ..Экинчиден, бүткүл дүйнөлүк динди сынга алгыдай дүйнө эли­нин канча пайызы мындай жерлерде жашайт болду экен? Ооба, муз­дуу жерлерде жашагандар адамзаттын канча пайызын түзөт? Бал­ким миллиондон бири да болбойт. Андай болсо, жер шарынын бар­дык жагын жана бүткүл адамзатты көңүлгө албастан, бирэки мада­ниятсыздардын абалына карап, шеккүмөн пайда кылууга аракеттенүү кантип чын жүрөктөн болушу мүмкүн?!Үчүнчүдөн, мусулмандардын намаз маселеси суралгыдай уюлдарда мусулмандар жашайбы? Эгер бир күнү адамдар уюлдарга жайгаш­кан соң, кээ бир кишилер ибадат тууралуу суроо берсе, ошондо гана мындай суроо кандайдыр бир мааниге ээ болот. Болбосо азырынча мындай суроону бир гана таза жүрөктөргө шеккүмөн салуу үчүн ата­йын ойлоп табылган деп эсептейбиз. !Эми болсо, ислам бул темада эмне айтканы тууралуу баяндайлы. Калетсиз, эч бир теманы кур калтырбаган ислам муну да унут кал­тырган эмес. Ооба, бул негиз бир окуя себептүү тээ алгачкы кылым­да эле такталган. Имам Бухаринин Сахихи менен Ахмад бин Ханбал­дын Муснадында Пайгамбарыбыз менен сахабаларынын ортосунда төмөнкүдөй бир диалогдун болуп өткөнүн көрөбүз: Пайгамбарыбыз: «(Көпчүлүк инсандар) динден кайтканда, Дажжал чыгат.» Дагы бир риваятта: «Ал чыгыштан пайда болуп, кырк күндө жерди баштанаяк кыдырат. Анын бир күнү силердин бир жылыңар. Бир күнү бар си­лердин бир айыңар. Жана дагы бир күнү бар силердин бир аптаңар, калган күндөрү силердин күндөрүңөрдөй. » деген. Сахабалар сурайт: «Өлчөмү бир жыл болгон ошол күндө бир күндүк намаз жетеби?» Ал жооп берет: «Жок, эсептейсиңер. » Башкача айтканда, жалаң түн жана күндүз болгон айларды, апталарды жыйырма төрт сааттык күндөргө бөлүп, ибадаттарыңарды ошого карай кыласыңар.Маселе факихтердин колуна өткөндө, туура эмес түшүнүккө жол бербей турган таризде Имам Шаафиинин «АльУмм» китебинен маз­хабындагы «Манхажга» чейин жана ханафийлердин эски китептери­нен «Тахтави» түшүндүрмөсүнө чейин токтолуп, иштелип отуруп, бардыгы биле турган бир маселеге айланган.Бул тема убакыттардын намазга себеп болуусунда каралып, түшүн­дүрүлөт. Биз бул темада бир гана маселебизге байланыштуу бөлүгү­нө токтолобуз. Убакыттар намаздардын парз болушунун шарттары. Убакыт бол­босо, намаз парз болбойт. Мисалы, бир жерде куптандын убактысы кирбесе, куптан намазы парз болбойт. Бирок бул күндүн бир убакты­сы болбогон жерлер үчүн, болбосо дажжал хадисинде айтылгандай, жылдын көбү түн, же
Жашоо керемет! Бирок, ошону татыкттуу жашап отуу татаал

Адамга эн кыйыны "Кош бол" деп айтуу болсо керек. Ошон учун "Кош бол" - дебейм кайрадан корушкончо. .
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3442 Пользователь офлайн   osh93   25 Июнь 2015 - 09:57

  • Супер-активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 2 568
  • Катталган: 28 Ноябрь 13
  • Соңку аракети: 14 Мар 2016 09:57
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Москва

Беш убак намаз парз. Уюлдарда болсо, кээде алты ай түн, алты ай күндүз болот. Мындай жерде намаз кантип оку­лат?Бул суроону сурагандар чын дилден сурап жатабы, билбейбиз. Ант­кени ушул учурга чейин бул суроо дайыма исламдын бүткүл дүйнө­лүк дин экенин жокко чыгарууга аракет кылган динсиздер тарабынан суралып келген. Бул суроо аркылуу алар мындай дегилери келишкен: Силер исламды бүткүл дүйнөлүк деп эсептейсиңер, бирок алты ай түн жана алты ай күндүз болгон кээ бир жерлерде намаз окуп, орозо кармап, жашоо кантип мүмкүн болот?Дароо айтып коюшум керек: Дүйнөдө эч бир система, атүгүл бул система экономикалык система болсо да, эч качан ислам жеткен дең­гээлге жете албайт. Мына учурдагы миң кемчиликтүү системаларды алалы, аларды система деп айтуудан уяласың. Атүгүл алардын ичин­де али ал системанын негиздөөчүсү тирүү кезде бир нече жолу кайра­дан түзүлүп чыккандары бар... Мисалы, Маркстын экономика систе­масы Энгельс менен бирге бир нече ирет каралып, түзөтүлгөнүнө ка­рабастан, бирибиринин артынан келген интернационалдарда кээ бир жерлери өзгөртүлүп, түрдүү формаларга салынган.Бул негиз учурдагы ар экономика системасында ушундай болгон­дой эле, бардык убактарда жана түрдүү системаларда көбүрөөк бай­калган табигый кемчилик болуп саналат.Муну да дароо кошумчалай кетейин, менин мындай салыштыруу менен ишти чампалап бүтүрө салуу ниетим жок. А бирок душманда­рыбыздын кесиби диалектика болгондуктан, биз да убактылуу төмөн түшүп, жаш баладай сүйлөөгө мажбур болуудабыз. ..Экинчиден, бүткүл дүйнөлүк динди сынга алгыдай дүйнө эли­нин канча пайызы мындай жерлерде жашайт болду экен? Ооба, муз­дуу жерлерде жашагандар адамзаттын канча пайызын түзөт? Бал­ким миллиондон бири да болбойт. Андай болсо, жер шарынын бар­дык жагын жана бүткүл адамзатты көңүлгө албастан, бирэки мада­ниятсыздардын абалына карап, шеккүмөн пайда кылууга аракеттенүү кантип чын жүрөктөн болушу мүмкүн?!Үчүнчүдөн, мусулмандардын намаз маселеси суралгыдай уюлдарда мусулмандар жашайбы? Эгер бир күнү адамдар уюлдарга жайгаш­кан соң, кээ бир кишилер ибадат тууралуу суроо берсе, ошондо гана мындай суроо кандайдыр бир мааниге ээ болот. Болбосо азырынча мындай суроону бир гана таза жүрөктөргө шеккүмөн салуу үчүн ата­йын ойлоп табылган деп эсептейбиз. !Эми болсо, ислам бул темада эмне айтканы тууралуу баяндайлы. Калетсиз, эч бир теманы кур калтырбаган ислам муну да унут кал­тырган эмес. Ооба, бул негиз бир окуя себептүү тээ алгачкы кылым­да эле такталган. Имам Бухаринин Сахихи менен Ахмад бин Ханбал­дын Муснадында Пайгамбарыбыз менен сахабаларынын ортосунда төмөнкүдөй бир диалогдун болуп өткөнүн көрөбүз: Пайгамбарыбыз: «(Көпчүлүк инсандар) динден кайтканда, Дажжал чыгат.» Дагы бир риваятта: «Ал чыгыштан пайда болуп, кырк күндө жерди баштанаяк кыдырат. Анын бир күнү силердин бир жылыңар. Бир күнү бар си­лердин бир айыңар. Жана дагы бир күнү бар силердин бир аптаңар, калган күндөрү силердин күндөрүңөрдөй. » деген. Сахабалар сурайт: «Өлчөмү бир жыл болгон ошол күндө бир күндүк намаз жетеби?» Ал жооп берет: «Жок, эсептейсиңер. » Башкача айтканда, жалаң түн жана күндүз болгон айларды, апталарды жыйырма төрт сааттык күндөргө бөлүп, ибадаттарыңарды ошого карай кыласыңар.Маселе факихтердин колуна өткөндө, туура эмес түшүнүккө жол бербей турган таризде Имам Шаафиинин «АльУмм» китебинен маз­хабындагы «Манхажга» чейин жана ханафийлердин эски китептери­нен «Тахтави» түшүндүрмөсүнө чейин токтолуп, иштелип отуруп, бардыгы биле турган бир маселеге айланган.Бул тема убакыттардын намазга себеп болуусунда каралып, түшүн­дүрүлөт. Биз бул темада бир гана маселебизге байланыштуу бөлүгү­нө токтолобуз. Убакыттар намаздардын парз болушунун шарттары. Убакыт бол­босо, намаз парз болбойт. Мисалы, бир жерде куптандын убактысы кирбесе, куптан намазы парз болбойт. Бирок бул күндүн бир убакты­сы болбогон жерлер үчүн, болбосо дажжал хадисинде айтылгандай, жылдын көбү түн, же
Жашоо керемет! Бирок, ошону татыкттуу жашап отуу татаал

Адамга эн кыйыны "Кош бол" деп айтуу болсо керек. Ошон учун "Кош бол" - дебейм кайрадан корушкончо. .
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3443 Пользователь офлайн   osh93   25 Июнь 2015 - 10:02

  • Супер-активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 2 568
  • Катталган: 28 Ноябрь 13
  • Соңку аракети: 14 Мар 2016 09:57
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Москва

же күндүз болгон жерлерде ошол узун күн, же түн­дү биздин күндөрүбүздүн жана түндөрүбүздүн өлчөмүнө карай, эсеп­теп, ибадаттарыбызды аткарабыз. Башкача айтканда, ошол чөлкөм­гө эң жакын болгон жердин намаз убакыттарын колдонуп, түн менен күндү белгилүү бөлүмдөргө бөлүп, түнкүсүн түндө кылынган иба­даттарды, күндүзү күндүз кылынган ибадаттарды аткарабыз. Бул та­мактануу, жатыптуруу ишин табигый түрдө бөлүштүргөнүбүзгө окшош...Ооба, айлар бою күн батпаган жана күн чыкпаган жерлерде жара­тылыш мыйзамдарына кандай баш ийсек, орозо, намаз жана ажы­лык сыяктуу ибадаттарда да биз жашаган жашоого ыңгайлаштырууга мажбурбуз.Сөздүн кыскасы, ислам бул негизди да эч качан көз жаздымда кал­тырган эмес: уюлдарга эң жакын жерлерден беш убакыт болгон жер­ге таандык намаз убакыттарын колдонуу керектигин маалымдаган. Бул жерде дагы бир маселени кароо керек. Бул убакыт болбогон жерде намаздын кылынбай турганы. Ырас, чынында убакыттар на­мазга себеп катары көрсөтүлсө да, намаздын чыныгы себеби Алла­нын буйругу. Ошондуктан, убакыт кирбеген жерлерде окулган намаз­дын казасын башка учурларда окуу этиятка ылайык болот.Иштин аныгын Алла билет.
Жашоо керемет! Бирок, ошону татыкттуу жашап отуу татаал

Адамга эн кыйыны "Кош бол" деп айтуу болсо керек. Ошон учун "Кош бол" - дебейм кайрадан корушкончо. .
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3444 Пользователь офлайн   osh93   25 Июнь 2015 - 10:03

  • Супер-активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 2 568
  • Катталган: 28 Ноябрь 13
  • Соңку аракети: 14 Мар 2016 09:57
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Москва

же күндүз болгон жерлерде ошол узун күн, же түн­дү биздин күндөрүбүздүн жана түндөрүбүздүн өлчөмүнө карай, эсеп­теп, ибадаттарыбызды аткарабыз. Башкача айтканда, ошол чөлкөм­гө эң жакын болгон жердин намаз убакыттарын колдонуп, түн менен күндү белгилүү бөлүмдөргө бөлүп, түнкүсүн түндө кылынган иба­даттарды, күндүзү күндүз кылынган ибадаттарды аткарабыз. Бул та­мактануу, жатыптуруу ишин табигый түрдө бөлүштүргөнүбүзгө окшош...Ооба, айлар бою күн батпаган жана күн чыкпаган жерлерде жара­тылыш мыйзамдарына кандай баш ийсек, орозо, намаз жана ажы­лык сыяктуу ибадаттарда да биз жашаган жашоого ыңгайлаштырууга мажбурбуз.Сөздүн кыскасы, ислам бул негизди да эч качан көз жаздымда кал­тырган эмес: уюлдарга эң жакын жерлерден беш убакыт болгон жер­ге таандык намаз убакыттарын колдонуу керектигин маалымдаган. Бул жерде дагы бир маселени кароо керек. Бул убакыт болбогон жерде намаздын кылынбай турганы. Ырас, чынында убакыттар на­мазга себеп катары көрсөтүлсө да, намаздын чыныгы себеби Алла­нын буйругу. Ошондуктан, убакыт кирбеген жерлерде окулган намаз­дын казасын башка учурларда окуу этиятка ылайык болот.Иштин аныгын Алла билет.
Жашоо керемет! Бирок, ошону татыкттуу жашап отуу татаал

Адамга эн кыйыны "Кош бол" деп айтуу болсо керек. Ошон учун "Кош бол" - дебейм кайрадан корушкончо. .
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3445 Пользователь офлайн   Nurmuhammad   25 Июнь 2015 - 11:35

  • Активист
  • PipPipPip
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Тартип бузгандар
  • Билдирүүсү: 1 527
  • Катталган: 04 Июнь 14
  • Соңку аракети: 07 Сен 2016 04:06

Просмотр сообщения sterva (25 Июнь 2015 - 09:30) жазган:

Атам да,апам да каза болгондо жайына чыкчубуз.Кичине болсо да жан дуйнондо кандайдыр бир тынчтануу пайда болот.Же алар жерде жатканын коруп,топурагын кармап,чын эле алар бул дуйнодо жок экенине ишенип,ызалануу азаябы ,билбейм.Журок сыгылып,жаман болгон убакта жайга чыгып,ыйлап, "алар" менен суйлошуп келсен,кадимкидей женилдейсин. Анан дагы:"куйоосу отсо аялы жайына чыкпайт,аялы отсо куйоосу жайына чыкпайт,чыкса карызынды бер деп доолап баргандай болот" деген соз динде айтылабы же биздин кыргыздын дагы бир ненормальный ырым-жырымыбы? бизде ушундай болгон,тууган- урук тааныш билиштер атам каза болгондо,апамды жайга чыгарбай коюшкан"эмне карызынды доолап барасынбы?" Дешип.Эмне карыз экенин же тушунбойсун. ...


Бул жерде шарият дин Аллах Тааланын закону да. Динди шариятты биз каалагандай же болбосо биз озубуздун конулго карап пайдаланбайбыз. Сизге бир эле мисал айтайын алыска барбайын озубуздун Сулайман Тоону алсак,ал жерде мазар бар адамдар аялы эркеги барып журуп акыры ыйык кылып алышты. Анан эле ал жерге барышып ташка жата койсо бала берет экен,тумар чийдирсе жолу болот экен, сыйгалак таштан жатып тушсо бели оорубайт экен деп журушуп акыры оздоруно эн чон куноо болгон ширкке барып калышты. Бул мазарга барып арбактардан жардам сурагандар да жок эмес,ошого маркумга адам жакшылык кылгысы келсе уйундо олтуруп деле Куран окуп же бир эхсан кылып сообун багыштаса жете берет.
Мисалы дагы Туркустанды караныз дуйнонун торт бурчунан келишет маркумдардан жардам сурашып ошого айтылат да жакшы эмес деп.
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3446 Пользователь офлайн   aliyam   25 Июнь 2015 - 16:28

  • Карапайым
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 177
  • Катталган: 18 Октябрь 14
  • Соңку аракети: 22 Июн 2018 04:17
  • Жынысы:Аялзаты
  • Калаасы:ош

Просмотр сообщения kerakg (25 Июнь 2015 - 00:08) жазган:

ай, алиям айым, сиз бөлөк бирөөгө жан тартам деп жаңылып, нурдөөлөткө жазылган жоопту сүйрөп келип алыпсыз да, нурдөөлөттү кемсинтүү эмес, ЖӨНӨКӨЙ эле жооп жазылып туратго. нурдөөлөт менен саламым түз эле, аласа бересебиз жок пака,
а жогорудагы рахматыңызгы рахмат, бирок, окубай аттап кетсеңиз эч капачылык жок.

мен эчкимге жан тарталекмин. озунузго билинбесе чекеде туруп окуп аткандарга жат корунуш болуп атат бул жерде.ошон учун БАЙКЕ сыйыныз менен эле болунузчу!
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3447 Пользователь офлайн   sterva   25 Июнь 2015 - 17:43

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 955
  • Катталган: 17 Ноябрь 11
  • Соңку аракети: 27 Авг 2021 08:39
  • Жынысы:Аялзаты
  • Калаасы:Кыргызстан

Просмотр сообщения Nurmuhammad (25 Июнь 2015 - 11:35) жазган:

Бул жерде шарият дин Аллах Тааланын закону да. Динди шариятты биз каалагандай же болбосо биз озубуздун конулго карап пайдаланбайбыз. Сизге бир эле мисал айтайын алыска барбайын озубуздун Сулайман Тоону алсак,ал жерде мазар бар адамдар аялы эркеги барып журуп акыры ыйык кылып алышты. Анан эле ал жерге барышып ташка жата койсо бала берет экен,тумар чийдирсе жолу болот экен, сыйгалак таштан жатып тушсо бели оорубайт экен деп журушуп акыры оздоруно эн чон куноо болгон ширкке барып калышты. Бул мазарга барып арбактардан жардам сурагандар да жок эмес,ошого маркумга адам жакшылык кылгысы келсе уйундо олтуруп деле Куран окуп же бир эхсан кылып сообун багыштаса жете берет.
Мисалы дагы Туркустанды караныз дуйнонун торт бурчунан келишет маркумдардан жардам сурашып ошого айтылат да жакшы эмес деп.


Эми ар адам ар кандай тушунот да.Мен жаным жай алыш учун барчумун .
Балам менин жашоомдогу эн чон-БАКЫТЫМ. .
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3448 Пользователь офлайн   kerakg   25 Июнь 2015 - 18:24

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 1 082
  • Катталган: 19 Ноябрь 14
  • Соңку аракети: 27 Янв 2017 08:05
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Талас жери.

Просмотр сообщения aliyam (25 Июнь 2015 - 16:28) жазган:

мен эчкимге жан тарталекмин. озунузго билинбесе чекеде туруп окуп аткандарга жат корунуш болуп атат бул жерде.ошон учун БАЙКЕ сыйыныз менен эле болунузчу!

алиям айым, сиз айткандай болсун, орозонун урматына ачууланбаңызчы,
сизге ачуу жооп деле жазган жок элем го. кабаатыр болбоңуз.
Адамга эң кыйын, күндөн күнгө адам болуу.
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3449 Пользователь офлайн   kerakg   25 Июнь 2015 - 18:39

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 1 082
  • Катталган: 19 Ноябрь 14
  • Соңку аракети: 27 Янв 2017 08:05
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Талас жери.

Просмотр сообщения sterva (25 Июнь 2015 - 09:30) жазган:

Атам да,апам да каза болгондо жайына чыкчубуз.Кичине болсо да жан дуйнондо кандайдыр бир тынчтануу пайда болот.Же алар жерде жатканын коруп,топурагын кармап,чын эле алар бул дуйнодо жок экенине ишенип,ызалануу азаябы ,билбейм.Журок сыгылып,жаман болгон убакта жайга чыгып,ыйлап, "алар" менен суйлошуп келсен,кадимкидей женилдейсин. Анан дагы:"куйоосу отсо аялы жайына чыкпайт,аялы отсо куйоосу жайына чыкпайт,чыкса карызынды бер деп доолап баргандай болот" деген соз динде айтылабы же биздин кыргыздын дагы бир ненормальный ырым-жырымыбы? бизде ушундай болгон,тууган- урук тааныш билиштер атам каза болгондо,апамды жайга чыгарбай коюшкан"эмне карызынды доолап барасынбы?" Дешип.Эмне карыз экенин же тушунбойсун. ...

Эми Атасы же Энесинин мүрдөсүнө барып Алла ыраазылыгы үчүн куран окуп, маркумга жакшы дуба кылууга шариятта тыйуу салган эмес.
Азирети Пайгамбарыбыз саллаллаху алейхи васалла көрүстөнгө көп баруу менен кутман сахабаларын да буга үгүттөп; "Мен силерге алгач көрүстөнгө барууңарга тыйуу салган элем. Эми мындан ары бара берсеңер болот. Себеби көрүстөнгө баруу акыретти эске салат" деген (Муслим, жанаиз,106: Тирмизий, жанаиз,60) .
Көрүстөнгө баруу барган адамга сабак болсо,көрүстөндөгүлөргө өзүнчө жакшылык болуп эсептелет. Себеби көрүстөнгө кирген пенде бул дүйнөдөгүлөрдөн Жараткан Кудуреттен өзү үчүн дуба кылышын күтөт.
а карызыңды алмак белең деген болбогон сөз, барбасын деген катуу сөз.
Адамга эң кыйын, күндөн күнгө адам болуу.
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3450 Пользователь офлайн   kerakg   25 Июнь 2015 - 19:13

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 1 082
  • Катталган: 19 Ноябрь 14
  • Соңку аракети: 27 Янв 2017 08:05
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Талас жери.

Просмотр сообщения sterva (25 Июнь 2015 - 17:43) жазган:

Эми ар адам ар кандай тушунот да.Мен жаным жай алыш учун барчумун .

көрүстөнгө барууга болобу?
Тартибине, адебине жараша көрүстөнгө баруу эркектер үчүн мустахаб, аял кишилер үчүн уруксаат. Такыбаа адамдардын, ата эненин жана жакын туугандарынын көрүстөнүнө баруу мандуп (жакшы иш) болуп саналат.
Пайгамбарыбыз уулунун көрүстөнүнүн жанында ыйлап жаткан бир аялга сабыр кылуусун өтүнүп, ага эч кандай тоскоол болгон эмес.
(Бухарий, жанаиз,7.Акхам, 11.Муслим, жанаиз,15) . Ошондой эле хадис китепте аз.Айша (Алланын рахматы болсун) да бир тууганы Абдурахман бин Абу Бакирдин көрүстөнүнө баргандыгы айтылат. (Тирмизий,жанаиз, 61) .

Билдирүүнү түзөткөн: kerakg: 25 Июнь 2015 - 19:15

Адамга эң кыйын, күндөн күнгө адам болуу.
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3451 Пользователь офлайн   Nurmuhammad   25 Июнь 2015 - 19:18

  • Активист
  • PipPipPip
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Тартип бузгандар
  • Билдирүүсү: 1 527
  • Катталган: 04 Июнь 14
  • Соңку аракети: 07 Сен 2016 04:06

Просмотр сообщения kerakg (25 Июнь 2015 - 18:39) жазган:

Эми Атасы же Энесинин мүрдөсүнө барып Алла ыраазылыгы үчүн куран окуп, маркумга жакшы дуба кылууга шариятта тыйуу салган эмес.
Азирети Пайгамбарыбыз саллаллаху алейхи васалла көрүстөнгө көп баруу менен кутман сахабаларын да буга үгүттөп; "Мен силерге алгач көрүстөнгө барууңарга тыйуу салган элем. Эми мындан ары бара берсеңер болот. Себеби көрүстөнгө баруу акыретти эске салат" деген (Муслим, жанаиз,106: Тирмизий, жанаиз,60) .
Көрүстөнгө баруу барган адамга сабак болсо,көрүстөндөгүлөргө өзүнчө жакшылык болуп эсептелет. Себеби көрүстөнгө кирген пенде бул дүйнөдөгүлөрдөн Жараткан Кудуреттен өзү үчүн дуба кылышын күтөт.
а карызыңды алмак белең деген болбогон сөз, барбасын деген катуу сөз.

Бул жерде кептин торкуну аялдар жонундо болуп жатат. Ошол аялдар мазарга барса болобу болбойбу деген маселе. Сразу эле каттуу соз деп кайра жол таап бергендей болуп калбадыбы биягы?
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3452 Пользователь офлайн   kerakg   25 Июнь 2015 - 19:20

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 1 082
  • Катталган: 19 Ноябрь 14
  • Соңку аракети: 27 Янв 2017 08:05
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Талас жери.

Көрүстөнгө барууда, тилеке каршы, убакыттын өтүшү менен маркумдардан жардам тилөө, жалынып жалбаруу, ислам динине шайкеш келбеген нерселерди жүзөгө ашырып жиберишүүдө, Пайгамбарыбыздын саллаллаху алейхи васаллам,дын көрүстөнгө бууга алгач каршы болгону ушундайга себеп болгон караңгылык доорунда.
Адамга эң кыйын, күндөн күнгө адам болуу.
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3453 Пользователь офлайн   Nurdoolot94   25 Июнь 2015 - 19:20

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Жаран
  • Билдирүүсү: 1 877
  • Катталган: 02 Октябрь 13
  • Соңку аракети: 11 Авг 2025 02:59

Ошентип айткан кишилерден кайсы, эмне болгон карыз деп сурап коруш керек. Оздору билет бекен?
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3454 Пользователь офлайн   kerakg   25 Июнь 2015 - 19:29

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 1 082
  • Катталган: 19 Ноябрь 14
  • Соңку аракети: 27 Янв 2017 08:05
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Талас жери.

Просмотр сообщения Nurmuhammad (25 Июнь 2015 - 19:18) жазган:

Бул жерде кептин торкуну аялдар жонундо болуп жатат. Ошол аялдар мазарга барса болобу болбойбу деген маселе. Сразу эле каттуу соз деп кайра жол таап бергендей болуп калбадыбы биягы?

мусулман аялзаты сыртка чыгуу учурунда шариятта көрсөтулгөн таризде кийинүүсү керек, айтайын дегенибиз, көрүстөнгө да жарым жылаңач баруудан оолак болуп, шариятта көрсөтүлгөн таризде баруу кажет. Күнөө менен сооп бир жерде болбойт, мусулман баласы эң ириде арам жана күнөө иштерден оолак болушу кажет.
көүстөнгө баруу иши парз, важип өкүмүндөгү милдеттерди орундатпай калууга тоскоол болбошу керек.
Адамга эң кыйын, күндөн күнгө адам болуу.
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3455 Пользователь офлайн   Nurmuhammad   25 Июнь 2015 - 19:37

  • Активист
  • PipPipPip
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Тартип бузгандар
  • Билдирүүсү: 1 527
  • Катталган: 04 Июнь 14
  • Соңку аракети: 07 Сен 2016 04:06

Просмотр сообщения kerakg (25 Июнь 2015 - 19:29) жазган:

мусулман аялзаты сыртка чыгуу учурунда шариятта көрсөтулгөн таризде кийинүүсү керек, айтайын дегенибиз, көрүстөнгө да жарым жылаңач баруудан оолак болуп, шариятта көрсөтүлгөн таризде баруу кажет. Күнөө менен сооп бир жерде болбойт, мусулман баласы эң ириде арам жана күнөө иштерден оолак болушу кажет.
көүстөнгө баруу иши парз, важип өкүмүндөгү милдеттерди орундатпай калууга тоскоол болбошу керек.

Негизи аял заты назик жана ыйлаак келет ошого булар барса кееде тартиптен чыгып кетишет сабырсыздыка алдырып. Ошон учун барбаганы жакшы делет. А эркектерге келсек уруксат анткени мазарга барып зыярат кылуу акиретти эстетет деген Пайгамбарыбыз.
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3456 Пользователь офлайн   sterva   25 Июнь 2015 - 19:39

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 955
  • Катталган: 17 Ноябрь 11
  • Соңку аракети: 27 Авг 2021 08:39
  • Жынысы:Аялзаты
  • Калаасы:Кыргызстан

Просмотр сообщения kerakg (25 Июнь 2015 - 18:39) жазган:

Эми Атасы же Энесинин мүрдөсүнө барып Алла ыраазылыгы үчүн куран окуп, маркумга жакшы дуба кылууга шариятта тыйуу салган эмес.
Азирети Пайгамбарыбыз саллаллаху алейхи васалла көрүстөнгө көп баруу менен кутман сахабаларын да буга үгүттөп; "Мен силерге алгач көрүстөнгө барууңарга тыйуу салган элем. Эми мындан ары бара берсеңер болот. Себеби көрүстөнгө баруу акыретти эске салат" деген (Муслим, жанаиз,106: Тирмизий, жанаиз,60) .
Көрүстөнгө баруу барган адамга сабак болсо,көрүстөндөгүлөргө өзүнчө жакшылык болуп эсептелет. Себеби көрүстөнгө кирген пенде бул дүйнөдөгүлөрдөн Жараткан Кудуреттен өзү үчүн дуба кылышын күтөт.
а карызыңды алмак белең деген болбогон сөз, барбасын деген катуу сөз.


"Карыз" дегени анда баягы эле биздин ырым-жырым экен да.
Балам менин жашоомдогу эн чон-БАКЫТЫМ. .
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3457 Пользователь офлайн   sterva   25 Июнь 2015 - 19:46

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 955
  • Катталган: 17 Ноябрь 11
  • Соңку аракети: 27 Авг 2021 08:39
  • Жынысы:Аялзаты
  • Калаасы:Кыргызстан

Просмотр сообщения kerakg (25 Июнь 2015 - 19:29) жазган:

мусулман аялзаты сыртка чыгуу учурунда шариятта көрсөтулгөн таризде кийинүүсү керек, айтайын дегенибиз, көрүстөнгө да жарым жылаңач баруудан оолак болуп, шариятта көрсөтүлгөн таризде баруу кажет. Күнөө менен сооп бир жерде болбойт, мусулман баласы эң ириде арам жана күнөө иштерден оолак болушу кажет.
көүстөнгө баруу иши парз, важип өкүмүндөгү милдеттерди орундатпай калууга тоскоол болбошу керек.


Оа как положено узун койнок,бут жер жабык,жоолук менен барганбыз биз деле.Негизи суроомдун манызы,"жайга аялдар,кыздар чыкса болобу"деген мааниде болчу.Жетишерлик жооп ала алдым окшойт.Рахмат. Бирок кээ бир биздин жаман салт,ырымдарды адамдар "бул динде бар,мынтиш керек,тигинтиш керек" деп,милдет катары,парз катары мажбурлашканы аябай окундурот.
Балам менин жашоомдогу эн чон-БАКЫТЫМ. .
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3458 Пользователь офлайн   kerakg   25 Июнь 2015 - 19:47

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 1 082
  • Катталган: 19 Ноябрь 14
  • Соңку аракети: 27 Янв 2017 08:05
  • Жынысы:Эркек
  • Калаасы:Талас жери.

Көрүстөнгө баруунун пайдасы эмнелер?
Азирети Мухаммед саллаллаху алейхи васаллам көрүстөнгө барууга уруксаат беришинин бир топ себептери бар.
Ырас, көрүстөнгө барууда көзү тирүүлөр үчүн да, маркумдар үчүн да көптөгөн жакшылык пайдалар бар, Алланын Элчиси саллаллаху алейхи васаллам да кезегинде Меккеге баратканда апасы Аминанын көрүстөнүнө барып ыйлаган. анда тегерегинде отурган сахабалары да көз жашын чуурутпай кое алышкан эмес.
а. Адамга өлүмдү акыретти эсине түшүрүп, акырети үчүн кам көрүшүнө себеп болот.
б.Адамды такыбаалыка багыттайт, байлыка болгон ашкере сүйүүнү басаңдатат, арам иштерден оолак болууга, жакшылык иштерди жасоого түртөт.
в. Алланын сүйүктүү пенделеринин көрүстөнүндө, өзгөчө Пайгамбарыбыз саллаллаху алейхи васаллам,дын көрүстөнүнө адепке ылайык зыярат кылуу (баруу) жанга бейпилдик тартуулайт, Хадистердин биринде; "Ким мен көз жумган соң мага зыярат кылып келсе, мага тирүү кезимде келгендей болот" деп айтылат.
г. көрүстөнгө баруунун эң иридеги максаты ал жердеги маркумдар үчүн, өзү үчүн жана баардык мусулмандар үчүн да Жараткан Алладан кечирим тилөө, алардын жакшылыгын тилөө. курандын сообун багыштоо абзел.

Билдирүүнү түзөткөн: kerakg: 25 Июнь 2015 - 19:52

Адамга эң кыйын, күндөн күнгө адам болуу.
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3459 Пользователь офлайн   sterva   25 Июнь 2015 - 19:48

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 955
  • Катталган: 17 Ноябрь 11
  • Соңку аракети: 27 Авг 2021 08:39
  • Жынысы:Аялзаты
  • Калаасы:Кыргызстан

Просмотр сообщения Nurdoolot94 (25 Июнь 2015 - 19:20) жазган:

Ошентип айткан кишилерден кайсы, эмне болгон карыз деп сурап коруш керек. Оздору билет бекен?


Билбешсе керек.Канга синип калган ырым да бул дагы.Элде мындай болду,буларда да болду,бизде да болуш керек деген.(жеке оюм)
Балам менин жашоомдогу эн чон-БАКЫТЫМ. .
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

#3460 Пользователь офлайн   sterva   25 Июнь 2015 - 19:51

  • Активист
  • Перейти к блогу
  • Тайпасы: Кыймылы жок
  • Билдирүүсү: 955
  • Катталган: 17 Ноябрь 11
  • Соңку аракети: 27 Авг 2021 08:39
  • Жынысы:Аялзаты
  • Калаасы:Кыргызстан

"Айт кундору арбак жерден чыгып,жайынын устуно отуруп,балдарын, ата-энесин,деги эле ага келчу адамдардан куран умуттотуп кутот",деген соз дагы уккам.Бул жондо да жазсанар?

Билдирүүнү түзөткөн: sterva: 25 Июнь 2015 - 19:52

Балам менин жашоомдогу эн чон-БАКЫТЫМ. .
  • Жогоруга of the page up there ^
  • Жооп жазуу Цитата
  • Жооп жазуу Жооп жазуу

  • ← Мурунку тема
  • Дин жана философия
  • Кийинки тема →

  • (364 бет)
  • +
  • « 1
  • ←
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • →
  • Акыркы бет »
  • Сиз жаңы тема ача албайсыз
  • Темага жооп жаза албайсыз

Теманы 14 колдонуучу окуп жатат
Колдонуучулар 0, коноктор 14, жашыруун колдонуучулар 0

Билдирүүнү өчүрүү

Кароолордон өчүрүү

Билдирүүнү сайттын башкармалыгы көрө алат

Себеби:

Темадан өчүрүү

Билдирүү толугу менен өчүрүлөт


  • Жогоруга
  • Форумдун тизмегине
  • Cookies тазалоо
  • Бардык билдирүүлөрдү окулган деп белгилөө

Статистика работы системы

  • Азыр убакыт: 15 Авг 2025 20:11

Внешний вид

Маалымат-маанайшат порталы
2006-2020 © SUPER.KG
Кыргыз Республикасы, Бишкек шаары,
Төлөмүш Океев, 39/7
Тел.: +996 312 882 500
portal@super.kg
SUPER.KG порталына жайгаштырылган материалдар жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу SUPER.KG порталынын редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.
Мобилдүү версияМобилдүү версия
Эрежелер Эрежелер

Система для сообществ IP.Board.
Зарегистрирован на: ОсОО "SUPER.KG"

Рейтинг@Mail.ru
Биз социалдык тармактарда: