Илимдүүлөргө суроо
#3441 25 Июнь 2015 - 09:56
Адамга эн кыйыны "Кош бол" деп айтуу болсо керек. Ошон учун "Кош бол" - дебейм кайрадан корушкончо. .
#3442 25 Июнь 2015 - 09:57
Адамга эн кыйыны "Кош бол" деп айтуу болсо керек. Ошон учун "Кош бол" - дебейм кайрадан корушкончо. .
#3443 25 Июнь 2015 - 10:02
Адамга эн кыйыны "Кош бол" деп айтуу болсо керек. Ошон учун "Кош бол" - дебейм кайрадан корушкончо. .
#3444 25 Июнь 2015 - 10:03
Адамга эн кыйыны "Кош бол" деп айтуу болсо керек. Ошон учун "Кош бол" - дебейм кайрадан корушкончо. .
#3445 25 Июнь 2015 - 11:35
sterva (25 Июнь 2015 - 09:30) жазган:
Бул жерде шарият дин Аллах Тааланын закону да. Динди шариятты биз каалагандай же болбосо биз озубуздун конулго карап пайдаланбайбыз. Сизге бир эле мисал айтайын алыска барбайын озубуздун Сулайман Тоону алсак,ал жерде мазар бар адамдар аялы эркеги барып журуп акыры ыйык кылып алышты. Анан эле ал жерге барышып ташка жата койсо бала берет экен,тумар чийдирсе жолу болот экен, сыйгалак таштан жатып тушсо бели оорубайт экен деп журушуп акыры оздоруно эн чон куноо болгон ширкке барып калышты. Бул мазарга барып арбактардан жардам сурагандар да жок эмес,ошого маркумга адам жакшылык кылгысы келсе уйундо олтуруп деле Куран окуп же бир эхсан кылып сообун багыштаса жете берет.
Мисалы дагы Туркустанды караныз дуйнонун торт бурчунан келишет маркумдардан жардам сурашып ошого айтылат да жакшы эмес деп.
#3446 25 Июнь 2015 - 16:28
kerakg (25 Июнь 2015 - 00:08) жазган:
а жогорудагы рахматыңызгы рахмат, бирок, окубай аттап кетсеңиз эч капачылык жок.
мен эчкимге жан тарталекмин. озунузго билинбесе чекеде туруп окуп аткандарга жат корунуш болуп атат бул жерде.ошон учун БАЙКЕ сыйыныз менен эле болунузчу!
#3447 25 Июнь 2015 - 17:43
Nurmuhammad (25 Июнь 2015 - 11:35) жазган:
Мисалы дагы Туркустанды караныз дуйнонун торт бурчунан келишет маркумдардан жардам сурашып ошого айтылат да жакшы эмес деп.
Эми ар адам ар кандай тушунот да.Мен жаным жай алыш учун барчумун .
#3448 25 Июнь 2015 - 18:24
aliyam (25 Июнь 2015 - 16:28) жазган:
алиям айым, сиз айткандай болсун, орозонун урматына ачууланбаңызчы,
сизге ачуу жооп деле жазган жок элем го. кабаатыр болбоңуз.
#3449 25 Июнь 2015 - 18:39
sterva (25 Июнь 2015 - 09:30) жазган:
Эми Атасы же Энесинин мүрдөсүнө барып Алла ыраазылыгы үчүн куран окуп, маркумга жакшы дуба кылууга шариятта тыйуу салган эмес.
Азирети Пайгамбарыбыз саллаллаху алейхи васалла көрүстөнгө көп баруу менен кутман сахабаларын да буга үгүттөп; "Мен силерге алгач көрүстөнгө барууңарга тыйуу салган элем. Эми мындан ары бара берсеңер болот. Себеби көрүстөнгө баруу акыретти эске салат" деген (Муслим, жанаиз,106: Тирмизий, жанаиз,60) .
Көрүстөнгө баруу барган адамга сабак болсо,көрүстөндөгүлөргө өзүнчө жакшылык болуп эсептелет. Себеби көрүстөнгө кирген пенде бул дүйнөдөгүлөрдөн Жараткан Кудуреттен өзү үчүн дуба кылышын күтөт.
а карызыңды алмак белең деген болбогон сөз, барбасын деген катуу сөз.
#3450 25 Июнь 2015 - 19:13
sterva (25 Июнь 2015 - 17:43) жазган:
көрүстөнгө барууга болобу?
Тартибине, адебине жараша көрүстөнгө баруу эркектер үчүн мустахаб, аял кишилер үчүн уруксаат. Такыбаа адамдардын, ата эненин жана жакын туугандарынын көрүстөнүнө баруу мандуп (жакшы иш) болуп саналат.
Пайгамбарыбыз уулунун көрүстөнүнүн жанында ыйлап жаткан бир аялга сабыр кылуусун өтүнүп, ага эч кандай тоскоол болгон эмес.
(Бухарий, жанаиз,7.Акхам, 11.Муслим, жанаиз,15) . Ошондой эле хадис китепте аз.Айша (Алланын рахматы болсун) да бир тууганы Абдурахман бин Абу Бакирдин көрүстөнүнө баргандыгы айтылат. (Тирмизий,жанаиз, 61) .
Билдирүүнү түзөткөн: kerakg: 25 Июнь 2015 - 19:15
#3451 25 Июнь 2015 - 19:18
kerakg (25 Июнь 2015 - 18:39) жазган:
Азирети Пайгамбарыбыз саллаллаху алейхи васалла көрүстөнгө көп баруу менен кутман сахабаларын да буга үгүттөп; "Мен силерге алгач көрүстөнгө барууңарга тыйуу салган элем. Эми мындан ары бара берсеңер болот. Себеби көрүстөнгө баруу акыретти эске салат" деген (Муслим, жанаиз,106: Тирмизий, жанаиз,60) .
Көрүстөнгө баруу барган адамга сабак болсо,көрүстөндөгүлөргө өзүнчө жакшылык болуп эсептелет. Себеби көрүстөнгө кирген пенде бул дүйнөдөгүлөрдөн Жараткан Кудуреттен өзү үчүн дуба кылышын күтөт.
а карызыңды алмак белең деген болбогон сөз, барбасын деген катуу сөз.
Бул жерде кептин торкуну аялдар жонундо болуп жатат. Ошол аялдар мазарга барса болобу болбойбу деген маселе. Сразу эле каттуу соз деп кайра жол таап бергендей болуп калбадыбы биягы?
#3452 25 Июнь 2015 - 19:20
#3453 25 Июнь 2015 - 19:20
#3454 25 Июнь 2015 - 19:29
Nurmuhammad (25 Июнь 2015 - 19:18) жазган:
мусулман аялзаты сыртка чыгуу учурунда шариятта көрсөтулгөн таризде кийинүүсү керек, айтайын дегенибиз, көрүстөнгө да жарым жылаңач баруудан оолак болуп, шариятта көрсөтүлгөн таризде баруу кажет. Күнөө менен сооп бир жерде болбойт, мусулман баласы эң ириде арам жана күнөө иштерден оолак болушу кажет.
көүстөнгө баруу иши парз, важип өкүмүндөгү милдеттерди орундатпай калууга тоскоол болбошу керек.
#3455 25 Июнь 2015 - 19:37
kerakg (25 Июнь 2015 - 19:29) жазган:
көүстөнгө баруу иши парз, важип өкүмүндөгү милдеттерди орундатпай калууга тоскоол болбошу керек.
Негизи аял заты назик жана ыйлаак келет ошого булар барса кееде тартиптен чыгып кетишет сабырсыздыка алдырып. Ошон учун барбаганы жакшы делет. А эркектерге келсек уруксат анткени мазарга барып зыярат кылуу акиретти эстетет деген Пайгамбарыбыз.
#3456 25 Июнь 2015 - 19:39
kerakg (25 Июнь 2015 - 18:39) жазган:
Азирети Пайгамбарыбыз саллаллаху алейхи васалла көрүстөнгө көп баруу менен кутман сахабаларын да буга үгүттөп; "Мен силерге алгач көрүстөнгө барууңарга тыйуу салган элем. Эми мындан ары бара берсеңер болот. Себеби көрүстөнгө баруу акыретти эске салат" деген (Муслим, жанаиз,106: Тирмизий, жанаиз,60) .
Көрүстөнгө баруу барган адамга сабак болсо,көрүстөндөгүлөргө өзүнчө жакшылык болуп эсептелет. Себеби көрүстөнгө кирген пенде бул дүйнөдөгүлөрдөн Жараткан Кудуреттен өзү үчүн дуба кылышын күтөт.
а карызыңды алмак белең деген болбогон сөз, барбасын деген катуу сөз.
"Карыз" дегени анда баягы эле биздин ырым-жырым экен да.
#3457 25 Июнь 2015 - 19:46
kerakg (25 Июнь 2015 - 19:29) жазган:
көүстөнгө баруу иши парз, важип өкүмүндөгү милдеттерди орундатпай калууга тоскоол болбошу керек.
Оа как положено узун койнок,бут жер жабык,жоолук менен барганбыз биз деле.Негизи суроомдун манызы,"жайга аялдар,кыздар чыкса болобу"деген мааниде болчу.Жетишерлик жооп ала алдым окшойт.Рахмат. Бирок кээ бир биздин жаман салт,ырымдарды адамдар "бул динде бар,мынтиш керек,тигинтиш керек" деп,милдет катары,парз катары мажбурлашканы аябай окундурот.
#3458 25 Июнь 2015 - 19:47
Азирети Мухаммед саллаллаху алейхи васаллам көрүстөнгө барууга уруксаат беришинин бир топ себептери бар.
Ырас, көрүстөнгө барууда көзү тирүүлөр үчүн да, маркумдар үчүн да көптөгөн жакшылык пайдалар бар, Алланын Элчиси саллаллаху алейхи васаллам да кезегинде Меккеге баратканда апасы Аминанын көрүстөнүнө барып ыйлаган. анда тегерегинде отурган сахабалары да көз жашын чуурутпай кое алышкан эмес.
а. Адамга өлүмдү акыретти эсине түшүрүп, акырети үчүн кам көрүшүнө себеп болот.
б.Адамды такыбаалыка багыттайт, байлыка болгон ашкере сүйүүнү басаңдатат, арам иштерден оолак болууга, жакшылык иштерди жасоого түртөт.
в. Алланын сүйүктүү пенделеринин көрүстөнүндө, өзгөчө Пайгамбарыбыз саллаллаху алейхи васаллам,дын көрүстөнүнө адепке ылайык зыярат кылуу (баруу) жанга бейпилдик тартуулайт, Хадистердин биринде; "Ким мен көз жумган соң мага зыярат кылып келсе, мага тирүү кезимде келгендей болот" деп айтылат.
г. көрүстөнгө баруунун эң иридеги максаты ал жердеги маркумдар үчүн, өзү үчүн жана баардык мусулмандар үчүн да Жараткан Алладан кечирим тилөө, алардын жакшылыгын тилөө. курандын сообун багыштоо абзел.
Билдирүүнү түзөткөн: kerakg: 25 Июнь 2015 - 19:52
#3459 25 Июнь 2015 - 19:48
Nurdoolot94 (25 Июнь 2015 - 19:20) жазган:
Билбешсе керек.Канга синип калган ырым да бул дагы.Элде мындай болду,буларда да болду,бизде да болуш керек деген.(жеке оюм)
#3460 25 Июнь 2015 - 19:51
Билдирүүнү түзөткөн: sterva: 25 Июнь 2015 - 19:52